[XP] Kan bios niet meer in

Pagina: 1
Acties:

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb mijn fsb in de bios van 120 naar 125 gezet, en hij starte helemaal niet meer op. Ik wilde weer in mijn bios alles terug zetten, maar nu kom ik de bios ook al niet meer in. Hij blijft staan op press del to enter setup. :(

Be Stronger Than Your Excuses

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En hoe heeft dit met XP te maken? :)
Vaak zit er op mobo's een jumpertje waarmee je de CMOS kunt resetten... Even in de handleiding kijken dus :)

Verwijderd

even je bios restetten met een jumper, of je battey er uit halen en over 4 uur er weer in stopppen

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Dit heeft dus 0,niets met XP te maken, of met welk OS dan ook.

Anyway, gooi je CMOS eens leeg, of kijk in de manual of je kunt booten met de default settings door bijv. INS ingedrukt te houden.

• KSR
  • Niet online
ok ok Ik weet ook wel dat het niks met xp te maken heeft, ik zet het er bijna uit gewoonte erbij :)
Maar ik dacht al dat ressetten de enige oplossing was, maar misschien was er nog een andere mogelijkheid.

En het batterijtje na 4 uur :? ik dacgt dat dat 24 uur was :)

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 03:08 schreef KimSaRo het volgende:
ok ok Ik weet ook wel dat het niks met xp te maken heeft, ik zet het er bijna uit gewoonte erbij :)
Maar ik dacht al dat ressetten de enige oplossing was, maar misschien was er nog een andere mogelijkheid.

En het batterijtje na 4 uur :? ik dacgt dat dat 24 uur was :)
1 uur is ook al goed. Volgens mij 15 minuten al. :)

Verwijderd

alsje batterijtje eruit haalt is 1 seconde ook al goed... nut van een batterijtje is spanning houden op het cmos geheugen... en zodra die spanning verliest verliestie data, en zodra er ook maar 1 bit data verliest klopt de checksum niemeer, dus isie (wat het bios betreft) "gereset"

overigens, zet de pc eens 5x snel aan en uit, dat helpt soms ook om de boel te resetten
(voor mijn abit en asus tenmindste)

Mata
..."of je haalt de stekker eruit..." :-))

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op donderdag 11 juli 2002 04:17 schreef Mata_Hari het volgende:
alsje batterijtje eruit haalt is 1 seconde ook al goed... nut van een batterijtje is spanning houden op het cmos geheugen... en zodra die spanning verliest verliestie data, en zodra er ook maar 1 bit data verliest klopt de checksum niemeer, dus isie (wat het bios betreft) "gereset"

overigens, zet de pc eens 5x snel aan en uit, dat helpt soms ook om de boel te resetten
(voor mijn abit en asus tenmindste)

Mata
..."of je haalt de stekker eruit..." :-))
Da's lang niet bij alle mobo's zo hoor :z

Beetje recent moederplank heeft wel de mogelijkheid om te booten met standaardinstellingen, welk merk/type is het? :? 'k Moet toch es iets verder kijken dan neus lang is |:( >> Via link in sig >> Asus P4B266

Of kijk in je manual ;) 'k Heb hier geen Adobe en nu geen zin meer om 't te installeren :P

'k Heb de move al aangevraagt in SM ;)

Dividend for Starters

• KSR
  • Niet online
Hij werkt alweer, ik heb het batterijtje er even uitgehaalt, en alles weer opnieuw ingesteld.

Pagina: 1