Be Stronger Than Your Excuses
En hoe heeft dit met XP te maken? 
Vaak zit er op mobo's een jumpertje waarmee je de CMOS kunt resetten... Even in de handleiding kijken dus
Vaak zit er op mobo's een jumpertje waarmee je de CMOS kunt resetten... Even in de handleiding kijken dus
Verwijderd
even je bios restetten met een jumper, of je battey er uit halen en over 4 uur er weer in stopppen
Dit heeft dus 0,niets met XP te maken, of met welk OS dan ook.
Anyway, gooi je CMOS eens leeg, of kijk in de manual of je kunt booten met de default settings door bijv. INS ingedrukt te houden.
Anyway, gooi je CMOS eens leeg, of kijk in de manual of je kunt booten met de default settings door bijv. INS ingedrukt te houden.
ok ok Ik weet ook wel dat het niks met xp te maken heeft, ik zet het er bijna uit gewoonte erbij 
Maar ik dacht al dat ressetten de enige oplossing was, maar misschien was er nog een andere mogelijkheid.
En het batterijtje na 4 uur
ik dacgt dat dat 24 uur was
Maar ik dacht al dat ressetten de enige oplossing was, maar misschien was er nog een andere mogelijkheid.
En het batterijtje na 4 uur
Verwijderd
1 uur is ook al goed. Volgens mij 15 minuten al.Op donderdag 11 juli 2002 03:08 schreef KimSaRo het volgende:
ok ok Ik weet ook wel dat het niks met xp te maken heeft, ik zet het er bijna uit gewoonte erbij
En het batterijtje na 4 uurik dacgt dat dat 24 uur was
Verwijderd
alsje batterijtje eruit haalt is 1 seconde ook al goed... nut van een batterijtje is spanning houden op het cmos geheugen... en zodra die spanning verliest verliestie data, en zodra er ook maar 1 bit data verliest klopt de checksum niemeer, dus isie (wat het bios betreft) "gereset"
overigens, zet de pc eens 5x snel aan en uit, dat helpt soms ook om de boel te resetten
(voor mijn abit en asus tenmindste)
Mata
..."of je haalt de stekker eruit..." :-))
overigens, zet de pc eens 5x snel aan en uit, dat helpt soms ook om de boel te resetten
Mata
Da's lang niet bij alle mobo's zo hoorOp donderdag 11 juli 2002 04:17 schreef Mata_Hari het volgende:
alsje batterijtje eruit haalt is 1 seconde ook al goed... nut van een batterijtje is spanning houden op het cmos geheugen... en zodra die spanning verliest verliestie data, en zodra er ook maar 1 bit data verliest klopt de checksum niemeer, dus isie (wat het bios betreft) "gereset"
Mata
Beetje recent moederplank heeft wel de mogelijkheid om te booten met standaardinstellingen, welk merk/type is het?
Of kijk in je manual
'k Heb de move al aangevraagt in SM
Hij werkt alweer, ik heb het batterijtje er even uitgehaalt, en alles weer opnieuw ingesteld.
Pagina: 1