Dell PE 2300 geheugen toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een beetje ruzie met m'n dell poweredge 2300:
Hij is nu de gelukkige bezitten van 128mb ECC unb.
Dit vond ik een beetje weinig, dus in de handleiding gezocht wat er bij in kon: '256mb registered ECC 100Mhz or faster' (zie: handleiding), hmm ok dus dat netjes besteld 'Dane-Elec 256mb registered ECC 133Mhz - DP133R07232R'.

Dat kwam dus vandaag, haal de 128mb eruit, want samen mocht/kon het niet staat in het boekje, en stop de 256mb erin, aanzetten: NIETS, alleen maar een paar draaiende fan's :(
wtf!

Heeft iemand een idee waarom hij het reepje niet 'lust'?
Zijn er ook nog weer verschillende soorten registered ECC dimm's ofzo!???

p.s. ik heb de type nummers ge-checked, dus het is ook geen ander reepje als dat er op de verpakking staat of dat ik besteld heb.... (tenzij het stikkertje op de dimm fout is, maar dat lijkt me erg sterk...)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Van welk chipset is de moederbord voorzien?

• Le Mol
  • Niet online
een 440BX Chipset, tenminste dat is voor 99% zeker, er zit een PII 450 mhz in, en de BX klopt ook wel met de geheugen limitaties van 1gb, GX mocht 2gb...

Verwijderd

Ik had een paar weken geleden ook het plan opgevat om mijn ouwe Dell Dimension XPS166 van meer geheugen te voorzien. Lange zoektochten leverde mij op dat Dell nogal selectief is wat geheugen betreft.

Een goede bron van informatie is de Dell support site, al gechecked? [url="http://http;//support.dell.com"]http;//support.dell.com[/url]. Je moet je hier even registreren. Deze site biedt echt een schat aan informatie. Ik denk dat je zo ook wel te weten komt welk geheugen je oude Dell eet.

Deze site gaat niet alleen over Dell's en geheugen, maar over het upgraden in het algemeen. Ik heb er toendertijd wel nuttige info vandaan kunnen halen, misschien ook nuttig voor jou?
Veel succes iig! :)

• Le Mol
  • Niet online
Op de dell support site had ik de handleiding gevonden.

En die andere site gaat niet over poweredge servers maar over dimension workstation, allemaal toch niet even iets anders....

Maar toch heel erg bedankt voor de links!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 11 juli 2002 13:54 schreef Le Mol het volgende:
een 440BX Chipset, tenminste dat is voor 99% zeker, er zit een PII 450 mhz in, en de BX klopt ook wel met de geheugen limitaties van 1gb, GX mocht 2gb...
Correct. Maar dat geldt voor het totale geheugen. De 440BX kan maximaal 256MB per reepje hebben en dan nog moet het ook doublesided zijn. Waarschijnlijk heb je een singlesided exemplaar besteld, waardoor de BX hem niet pikt :)

• Le Mol
  • Niet online
Maar hoe kan ik zien dat het een doublesided dimm is?
De faq zegt niet zo veel over hoe je ze kan herkennen.

De dimm hiero heeft wel aan twee kanten chips zitten, verder heb ik een foto'tje gemaakt van het doosje en her reepje:

http://www.arendsen.cx/~michel/tmp/memdoosje.jpg
http://www.arendsen.cx/~michel/tmp/memreepje.jpg

Is er ergens een I-net site waar je echte specifieke info kan krijgen over de tech. specs. van dimms?
Alvast bedankt voor de hulp!

[edit]
aan beide kanten zitten 9 mem chips, en in het midden nog een klein chipje, ook aan beide kanten.

• Le Mol
  • Niet online
'k heb die 256mb module getest in een andere PC, daar werkt het wel gewoon, dus de module is goed.

Heeft iemand enig idee wat voor speciale module er dan in een Dell Poweredge 2300 moet met een PII 450Mhz???

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op vrijdag 12 juli 2002 11:48 schreef Le Mol het volgende:
Heeft iemand enig idee wat voor speciale module er dan in een Dell Poweredge 2300 moet met een PII 450Mhz???
Weird, dit zou écht moeten werken. Heb je 'm er weer eens uitgehaald en er opnieuw ingedrukt? Vooral goed stevig aan drukken. Probeer 'm anders eens in een ander slot (kijk ook even of er niet teveel stof in zit of zo).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Le Mol
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 14:09 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Weird, dit zou écht moeten werken. Heb je 'm er weer eens uitgehaald en er opnieuw ingedrukt? Vooral goed stevig aan drukken. Probeer 'm anders eens in een ander slot (kijk ook even of er niet teveel stof in zit of zo).
Ik hem de dimm in alle sloten gehad, ze zijn schoongeblazen met zo'n lucht spuit ding, ik heb er behoorlijk op gedrukt, maar hij wil nog steeds niet... (de gewone 128mb unb. ecc werkt prima in het zelfde slot)

het enige dat ik kan verzinnen is dat de toegangstijd anders is (deze dimm is lager (7,5 ipv 8ns), maar dat zou toch niet moeten uitmaken?)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op vrijdag 12 juli 2002 19:57 schreef Le Mol het volgende:

[..]

Ik hem de dimm in alle sloten gehad, ze zijn schoongeblazen met zo'n lucht spuit ding, ik heb er behoorlijk op gedrukt, maar hij wil nog steeds niet... (de gewone 128mb unb. ecc werkt prima in het zelfde slot)

het enige dat ik kan verzinnen is dat de toegangstijd anders is (deze dimm is lager (7,5 ipv 8ns), maar dat zou toch niet moeten uitmaken?)
Op een rijtje: je hebt een BX chipset, je hebt een registered PC133 double-sided ECC DIMM, de DIMM werkt wel in een ander mobo (net zo'n systeem?), je hebt alle sockets al geprobeerd en zelfs uitgeblazen en de DIMM goed aangedrukt, de manual spreekt van "100MHz or faster", wat de DIMM met 7.5ns (staat voor 133MHz) ook is, in de Dane-Elec on-line memory configurator komt de PowerEdge 2300 ook voor en tóch krijg je zwart/geen beeld :? Ik weet 't ook niet meer :{

Probeer anders eens een andere DIMM, bij voorkeur een unbuffered 256MB (ECC) DIMM, dan kun je je huidige 128MB'er ook blijven gebruiken (heb je ook meer ram :) ). Desalniettemin blijft het vreemd, misschien wil 'ie gewoon toch niet samenwerken met een PC133 DIMM (wat me erg sterk lijkt omdat bij Dane-Elec de parameters voor PC100 operatie goed in de SPD staan, maar je weet maar nooit met computers).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Le Mol
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 20:28 schreef Abbadon het volgende:

[knip]
Het andere systeem was een compleet ander systeem, asus p2b met een celli op een 66Mhz of 100Mhz bus.

De Dimm die ik besteld heb is trouwens niet het zelfde type nummer als die boven komt als je de dane-elec mem config tool gebruikt (da's: DA-311-0436 (het dell nummer dus)), die dimm is 160 euro maar wel gewoon een (256mb reg. ECC) die van mij was gewoon de standaard reg. ecc dimm van 88 euro, maar ik zou niet weten wat die van 160euro meer zou moeten zijn als die van 88 euro..... (wat zou het uberhaubt kunnen verschillen??)

Ik denk dat ik maar een 128 unb. reep erbij haal, heb ik samen toch weer netjes 256mb. (en dan de dure versie maar :(17 euro verschil) De handleiding spreekt erover dat 256 unb. nie gaat, dus dat doen we maar nie. :)

Maar het blijft klote! Iemand een 256mb dimm registered ecc pc 133 kopen? ;(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zaterdag 13 juli 2002 01:41 schreef Le Mol het volgende:
De handleiding spreekt erover dat 256 unb. nie gaat, dus dat doen we maar nie. :)
Dat gaat wel, alleen moet je wel uitkijken dat je een 16Mbit doublesided dimm neemt in plaats van 32Mbit singlesided, want de 440BX pakt de laatste inderdaad niet. De handleiding stamt kennelijk nog uit de tijd dat er nog geen 16Mbit doublesided unbuffered reepjes bestonden. Die 256MB PC133 unbuffered van Dane-Elec gaat wel werken :)
Pagina: 1