DMA modus van WinXP stuurt brander in de war

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
De titel zegt het eigenlijk al: Na veel geklooi ben ik er achter dat, wanneer ik DMA voor m'n recorder (LiteON 12x10x40 --> LTR1210B) aanzet in WinXP, het brandproces spontaan stopt op elk willekeurig moment. Buffer underrun protectie schiet te hulp ondanks dat er dus eigenlijk geen buffer underrun is, waardoor het systeem compleet klem komt te zitten.

Zodra ik DMA uitvink (waardoor het systeem tijdens branden een stuk trager wordt) zijn alle problemen opgelost.

In Win98 daarentegen werkt de boel met DMA wél als een zonnetje en in Win2K ontstaat weer hetzelfde probleem als in WinXP...

Ik heb een Abit BX6 rev. 2.0 (standaard BX chip dus) met 2 HD's, een DVD en een CDR (IDE1 = HD1 + DVD & IDE2 = HD2 + CDR)

Verder draai ik op 138 mhz FSB en dus op 34.5 PCI, maar zo'n kleine overclock lijkt mij toch geen probleem voor IDE apparaten?
Ook heb ik alle mogelijke combinaties van software (Nero, Easy CD, Fireburner, CloneCD, CDR-win), als alle andere drivers (ASPI etc) geprobeerd.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Had ook zo'n vaag DMA conflict met mijn Samsung DVD.
In 98se EN! XP ;(

Om een lang verhaal kort te maken,

Als de DVD aan dezelfde kabel hangt met een HDD, krijg ik de DMA van die DVD NIET aan! Zodra die DVD zijn eigen kabeltje heeft, lukt het WEL !
En zonder DMA lopen de DATA DVD's vast op de desktop (zandloper, bezette DVD-player die niet meer open wil) en
ben ik genoodzaakt een HARDE reset te doen.

Dus noodgedwongen hen ik nu dus 2 HDD's aan 1 kabel hangen :r en de DVD op de 2de channel alleen.
Dit werkt goed, maar is niet mijn keuze. Maar goed dat ik een SCSI CDRW heb ;)

Misschien moet je dat eens probreren, kijken of die alleen aan de kabel het beter doet, of je brander erbij hangen al is dat niet prettig voor on the fly fikken.

Suc6

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!