Ik heb een groot probleem bij een nieuw netwerk en ik hoop dat iemand me daarmee kan helpen.
Probleem:
Filesharing lukt niet bij een pas geïnstalleerde netwerk. Ik weet niet of het netwerk uberhaupt werkt.
Hoe netwerk:
Ik heb het netwerk geïnstalleerd met een SVEC breedband router. Internet delen gaat perfect. Ik hoef niets in te stellen in zowel router als Windows XP en het internet wordt gedeeld, maar een heel belangrijk aspect van netwerken werkt bij mij niet. Ik kan geen computers benaderen (dus ook geen files) via het netwerk.
Wat heb ik al gedaan:
Op allebei XP machine's de shares ingesteld.
Gegevens:
NIC: 1 van Gigabyte GA-7VRXP onboard, en 1 van SVEC, allebei Realtek chips
Router: 192.168.1.1
PC1: 192.168.1.2
PC2: 192.168.1.3
IP adressen allen gegenereerd door Router. De router is er een icm hub/switch.
Mijn situatie nu:
Als ik een pc op een netwerk probeer te benaderen krijg ik de volgende foutmelding:
\\PCNAAM\Foldernaam is not accessible. You might not have permission
Hoe kan het deze permission geven? Kan iemand mij aub helpen?
Probleem:
Filesharing lukt niet bij een pas geïnstalleerde netwerk. Ik weet niet of het netwerk uberhaupt werkt.
Hoe netwerk:
Ik heb het netwerk geïnstalleerd met een SVEC breedband router. Internet delen gaat perfect. Ik hoef niets in te stellen in zowel router als Windows XP en het internet wordt gedeeld, maar een heel belangrijk aspect van netwerken werkt bij mij niet. Ik kan geen computers benaderen (dus ook geen files) via het netwerk.
Wat heb ik al gedaan:
Op allebei XP machine's de shares ingesteld.
Gegevens:
NIC: 1 van Gigabyte GA-7VRXP onboard, en 1 van SVEC, allebei Realtek chips
Router: 192.168.1.1
PC1: 192.168.1.2
PC2: 192.168.1.3
IP adressen allen gegenereerd door Router. De router is er een icm hub/switch.
Mijn situatie nu:
Als ik een pc op een netwerk probeer te benaderen krijg ik de volgende foutmelding:
\\PCNAAM\Foldernaam is not accessible. You might not have permission
Hoe kan het deze permission geven? Kan iemand mij aub helpen?