Toon posts:

Geforce 3, WinXP, TV-OUT werkt op geen manier

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn TV-OUT op een Creative 3D Blaster Geforce 3 Ti 200, werkt niet, onder Windows XP.

De kabel is SVHS van de kaart en aan de andere kant gaat deze in een SCART blokje met in- en output knopje. Met een search door de topics hier op GOT vond ik een post over het omzetten van het knopje naar 'OUTPUT' voor een signaal van de TV maar dit heeft bij mij niet geholpen. PS: deze kabel heb ik getest op een andere PC met werkende TV-OUT en de kabel is goed.

Display properties -> Settings -> Advanced -> 'Apparaat selecteren'. De optie TV-OUT blijft grijs :-( Ziet hij dan m'n TV niet? Is het zo simpel? Wat is hier dan aan te doen? (Deze TV is pas een jaar oud ongeveer).

Ik heb diverse drivers geprobeerd (de detonator van nVidia.com en de creative driver) maar niets helpt.

Natuurlijk sluit ik eerst de kabel aan, dan de TV aan en dan de PC booten.

Wat half werkt: monitor kabel uit m'n kaart halen, enkel de SVHS naar TV kabel erin, pc starten: ik zie beeld op m'n tv (dus de TV-OUT is niet qua hardware kapot?) maar zodra windows start: flikkerend scherm...

Ik ben nu al drie dagen bezig maar ik krijg het niet voor elkaar :-( Hier op GOT kon ik nog geen oplossing vinden, google.com levert niets op, andere drivers doen niets; ik weet het gewoon echt niet meer.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 19:52
Probeer eens de volgende dingen:

+ Alles aansluiten en dan opstarten (Windows)
+ Detonator drivers installeren en dan bij NView de TV-out als 2e desktop opgeven
+ Het kan ook nog aan de kabel liggen want je kan de TV-out pas selecteren als er een apparaat aan hangt.

Neem anders ff via mail of msn ofsow contact met mij op dan weet ik zeker dat ik je probleem kan verhelpen

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57

lonkhuijzen

100% ADH

Probeer eens op te starten met de vga kabel eruit maar je tv wel aangesloten..

Dacht namelijk dat er dan wel signaal naar je tv moest gaan ongeacht de software die je hebt.. je bootscherm krijg je dan ook op je tv te zien..

Weet alleen niet zeker of dit voor iedere videokaart geldt.
Mijn Gforce 2 mx doet dat wel iig.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• SyphOn
Op donderdag 11 juli 2002 01:52 schreef Pluk het volgende:
Probeer eens op te starten met de vga kabel eruit maar je tv wel aangesloten..

Dacht namelijk dat er dan wel signaal naar je tv moest gaan ongeacht de software die je hebt.. je bootscherm krijg je dan ook op je tv te zien..

Weet alleen niet zeker of dit voor iedere videokaart geldt.
Mijn Gforce 2 mx doet dat wel iig.
Dit kan nare gevolgen hebben dat je heel je pc opnieuw moet installeren :(

Ik weet zeker dat het ook gewoon zo moet werken. Ik heb nl hetzelfde probleem gehad.

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57

lonkhuijzen

100% ADH

Dan druk je als je het bootschermpje ziet je comp toch weer uit..

Erg vaag trouwens dat er een risico is met opnieuw installen... :?

trouwens stom van me want die methode had je al gemeld in de post.. sorry.. |:(

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• SyphOn
Op donderdag 11 juli 2002 01:58 schreef Pluk het volgende:
Dan druk je als je het bootschermpje ziet je comp toch weer uit..

Erg vaag trouwens dat er een risico is met opnieuw installen... :?
Ik had het ook zo gedaan als jij zei en ik kwam in windows bij het aanmeldings scherm. Als ik dan op een naam klikte: bam ging die naar de tv-out. En ik kon niks.

Je kan wel booten met het beeld op je tv-out maar dan moet het wel werken zoals het hoort.

Verwijderd

Topicstarter
SyphOn, bedankt voor je snelle reply!

Ik heb m'n email adres in m'n msn-hotmail adres veranderd.. zie profile, kan je me messagen please?

Bedankt.

• SyphOn
Blijkbaar werkt tv-tool wel. Ik zoek nog ff verder en post morgen wel als ik wat vind.

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
idd tvtool is ok. Heb 'm even geprobeerd, werkt goed

Verwijderd

[topic=482538/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.