Toon posts:

PC loopt vast bij branden van CDs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok iemand heb een probleem ik zou dat wel eventjes oplossen. maar nu loop ik dus heel lekker tegen een |:(!
Het probleem,
Een brander (merkloos)
Windows 98 (second edition) OS
De brander wil met zowel NERO als Easy CD Creator Gewone cd's NIET branden hij loopt vast als hij de lead out wil branden of zelf als bij het begin van de cd!
Nou kan dat gebeuren gewoon een k*t brander maar nou heeft hij het wel gedaan al heel lang en het apsurte is zelfs dat de brander Rewriteables WEL brand snelheid waarop ik brand maakt niet uit en hoe ik brand ook niet (eerst vermp3'n en daarna branden als muziek of cd van cd of met mirror image).
Het zijn gewoon goede easy write cd's.

Ik snap het niet.
Ik heb hem ge herinstaleerd en al die onzin...

HELP!!!!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ligt (gedeeltelijk) aan je cdr's. Had ik ook. Pleur die brander de vuilnisbak in, dat scheelt echt een hoop...

een iets normalere topictitel helpt ook

Verwijderd

Topicstarter
Naja, op zich zijn het goede cd's net nieuw uit de verpakking. en ik heb het ook met andere cd's geprobeerd maar daat weet ik het merk niet van.

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Volgende keer je titel iets anders wellicht labelen?
voor de rest, voor 2 euro's meer koop je iets goeds (qua brander) :? :O

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Topicstarter
2 euro? damn... ik maar mis kopen doen! ja het gaat er niet om dat de brander moet worden vernieuwd maar ik vindt gewoon stom dat rewriteables van hetzelfde merk het wel doen en gewone het niet doen!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
-DMA aan- of uitzetten?
-Doet ie het in een andere pc (met ander OS) ook niet?
-Installeer anders op de pc waar het ding in zit Win2K of WinXP?
-Probeer Sony cd's of TDK's of Philips?
-Doet simulatie het wel?
-Hang 'm anders eens aan een andere IDE controller of haal het (eventuele) andere apparaat van het kabeltje af.
-Is de lens schoon? Anders ff het ding openschroeven en HEEL VOORZICHTIG het lensje schoonmaken met een wattenstaafje
-Installeer de ASPI drivers (opnieuw)?

En als hij (zonder dat er verder iets veranderd is) dienst blijft weigeren, dan kán het natuurlijk ook zo zijn dat ie stuk is... ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
-DMA aan- of uitzetten?
**(hoort hij toch ook geen cdrw te branden?)
-Doet ie het in een andere pc (met ander OS) ook niet?
-Installeer anders op de pc waar het ding in zit Win2K of WinXP?
**(zal ik nog ff kijken)
-Probeer Sony cd's of TDK's of Philips?
**(hij heb het heel lang gedaan)
-Doet simulatie het wel?
**(ja maar aan't eind loopt hij vast de cd zit er dan zeg maar vast in, programma loopt vast, geeft fout en computer loopt vast, dan reboot en de brander wrodt neit eens gevonden!!!!)
-Hang 'm anders eens aan een andere IDE controller of haal het (eventuele) andere apparaat van het kabeltje af.
**(HIJ HEB HET AL GEDAAN)
-Is de lens schoon? Anders ff het ding openschroeven en HEEL VOORZICHTIG het lensje schoonmaken met een wattenstaafje
**(hoort hij toch ook geen cdrw te branden?)
-Installeer de ASPI drivers (opnieuw)?
**(al gedaan)

Verwijderd

De lens is denk ik vuil, of anders is hij langzaam aan het overlijden...

Dat hij CDRW wel doet, en CDR's (die je altijd heb kunnen branden!) niet, zou dan meteen ook logisch zijn...
Pagina: 1