GF2 MX, zonder enige twijfel.
Damm, het wordt tijd voor de G800
Damm, het wordt tijd voor de G800
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 20:37 schreef 64230648 het volgende:
//me heeft g400
maar ben niet echt tevreden over game ondersteuning.
(vooral onder w2k)[/quote]HHMMMM, dat is algemeen bekend, dat de Matrox G4oo miner is in spellen, hij haalt niet de snelheden van een GeForce2 , maar het (2d)beeld, is wel
om naar te kijken
//me heeft g400
maar ben niet echt tevreden over game ondersteuning.
(vooral onder w2k)[/quote]HHMMMM, dat is algemeen bekend, dat de Matrox G4oo miner is in spellen, hij haalt niet de snelheden van een GeForce2 , maar het (2d)beeld, is wel
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Je kunt natuurlijk een G400 ook niet gaan vergelijken met een GeForce2.
Die GeForce is veel nieuwer en veel duurder.
En wat die game ondersteuning betreft van die G400, daar is niks mis mee. En zeg nou zelf Win2000 is er niet voor om spellen te spelen. Neem dan gewoon 98SE of ME (als voor ME de juiste drivers voor zijn)
Wacht anders nog ff op de G800 en wacht de benchmarks af.
Die GeForce is veel nieuwer en veel duurder.
En wat die game ondersteuning betreft van die G400, daar is niks mis mee. En zeg nou zelf Win2000 is er niet voor om spellen te spelen. Neem dan gewoon 98SE of ME (als voor ME de juiste drivers voor zijn)
Wacht anders nog ff op de G800 en wacht de benchmarks af.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je kunt natuurlijk een G400 ook niet gaan vergelijken met een GeForce2.
Die GeForce is veel nieuwer en veel duurder.[/quote]Uit de pricewatch:
- Asus V7100 GeForce2 MX /2VID (retail) FL 469,-
- Matrox G450 32Mb DDR AGP OEM FL 446,-
Je hebt al een MX vanaf 349,-.....
Gelul dus.
Die GeForce is veel nieuwer en veel duurder.[/quote]Uit de pricewatch:
- Asus V7100 GeForce2 MX /2VID (retail) FL 469,-
- Matrox G450 32Mb DDR AGP OEM FL 446,-
Je hebt al een MX vanaf 349,-.....
Gelul dus.
--<BR>Duh?<BR>
Best of Both worlds
De 2D van de G450 en de snelheid van de MX (sneller@32bits)
neem een Ati Radeon 32mb SDR
Alleen heb ik geen idee waar ie te koop is en hij zal iets duurder zijn, achter in de 400 piek geloof ik (hoewel in de pricewatch nog een 600+ prijs staat
)
De 2D van de G450 en de snelheid van de MX (sneller@32bits)
neem een Ati Radeon 32mb SDR
Alleen heb ik geen idee waar ie te koop is en hij zal iets duurder zijn, achter in de 400 piek geloof ik (hoewel in de pricewatch nog een 600+ prijs staat
Oke, hij is nieuwer, maar niet veel duurder. Sterker nog, die MX is vaak goedkoper.....
--<BR>Duh?<BR>
Verwijderd
Als je het over beeldkwaliteit hebt (2d en 3d) dan zal de G450 beter uit de bus komen, waarom ?
Omdat de beeldkwaliteit in 3D van de Matrox G4xx niet onder doet dan die van de Geforce. Daarbij is de 2D kwaliteit van de G4xx net ff beter dan de Geforce (vooral bij hoge resoluties, waarbij scherpte een belangrijke factor speelt).
Verder heb ik gelezen (www.anandtech.com) dat het bij de G450 niet uit maakt welek CPU je erin propt (PIII 500 of pIII 800 Mhz.) de prestaties (framerates) zijn bij bijde CPU's hetzelfde op alle gangbare resoluties.
Om kort te zijn, ga voor de Geforce voor framerates, en voor beeldkwaliteit (2d en 3d) de matrox g450 (de g400 MAX is sneller).
En nu heb ik nog een vraag, hoe draait een Matrox G450 MAX in een AMD K6-2 400 Mhz. (Epox MVP3G-M MoBo) systeempje.
Groetzels ut Winterswijk !!
Omdat de beeldkwaliteit in 3D van de Matrox G4xx niet onder doet dan die van de Geforce. Daarbij is de 2D kwaliteit van de G4xx net ff beter dan de Geforce (vooral bij hoge resoluties, waarbij scherpte een belangrijke factor speelt).
Verder heb ik gelezen (www.anandtech.com) dat het bij de G450 niet uit maakt welek CPU je erin propt (PIII 500 of pIII 800 Mhz.) de prestaties (framerates) zijn bij bijde CPU's hetzelfde op alle gangbare resoluties.
Om kort te zijn, ga voor de Geforce voor framerates, en voor beeldkwaliteit (2d en 3d) de matrox g450 (de g400 MAX is sneller).
En nu heb ik nog een vraag, hoe draait een Matrox G450 MAX in een AMD K6-2 400 Mhz. (Epox MVP3G-M MoBo) systeempje.
Groetzels ut Winterswijk !!
ErikT595, <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Die GeForce is veel nieuwer en veel duurder.[/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb het over een G400.
GeForce2 is zeker veeeel nieuwer.
Geeen gelul dus[/quote]... Haal je kop even uit je aars alsjeblieft. Het gaat hier om een GeForce 2 MX en niet om een GeForce 2 GTS. Die laatste is inderdaad wel een stukkie duurder ja.
Die paar 10'tjes verschil in prijs, zoals je kan vinden in PriceWatch van T-net is iets van 10%, da's volgens mijn opvatting echt niet "veel duurder", hoogstens "ietsje duurder".
GeForce2 is zeker veeeel nieuwer.
Geeen gelul dus[/quote]... Haal je kop even uit je aars alsjeblieft. Het gaat hier om een GeForce 2 MX en niet om een GeForce 2 GTS. Die laatste is inderdaad wel een stukkie duurder ja.
Die paar 10'tjes verschil in prijs, zoals je kan vinden in PriceWatch van T-net is iets van 10%, da's volgens mijn opvatting echt niet "veel duurder", hoogstens "ietsje duurder".
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Titel zegt genoeg...
welke moet ik hebben?
en welke heeft betere openGL performance?[/quote]GeforceMX geeft betere OpenGL compatibiliteit en performance, maar heeft wel een stuk brakkere ondersteuning/functionaliteit als je de dualhead/twinview feature bekijkt.
Win2k drivers van de G400/G450 zijn heel behoorlijk overigens... zitten geen grote fouten meer in, en zijn superstabiel.
welke moet ik hebben?
en welke heeft betere openGL performance?[/quote]GeforceMX geeft betere OpenGL compatibiliteit en performance, maar heeft wel een stuk brakkere ondersteuning/functionaliteit als je de dualhead/twinview feature bekijkt.
Win2k drivers van de G400/G450 zijn heel behoorlijk overigens... zitten geen grote fouten meer in, en zijn superstabiel.
toeval dat je twee dual kaartjes kiest? als je dual wil is de matrox beter. ik heb de mx en het zuigt zwaar......de drivers die bij de kaart zaten ondersteunden het geeneens. nu begint het een beetje te komen maar het is nog niet veel soeps......
ja de mx is wel sneller
maar de matrox heeft het mooiste 2d beeld
ligt er dus aan wat je gaat doen.........
ja de mx is wel sneller
maar de matrox heeft het mooiste 2d beeld
ligt er dus aan wat je gaat doen.........
Je vraag was toch welke betere OpenGL performance heeft.
Volgens mij heeft de G450 GEEN OpenGL ondersteuning. Toen ik nog mijn G200 had moest dat ook nog komen. Volgens mij is er nog niets verandert en KAN de G450 GEEN OpenGL.
Volgens mij heeft de G450 GEEN OpenGL ondersteuning. Toen ik nog mijn G200 had moest dat ook nog komen. Volgens mij is er nog niets verandert en KAN de G450 GEEN OpenGL.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
Ik heb die G400 voor de gein der es bijgekocht om de 2 weken dat mijn V7700 Deluxe (GF2 GTS dus) weg is te overbruggen. Dat oude kolere dingetje was in de SH 32MB (OEM!) uitvoering zelfs nog 350 piek. Ik had er nog wel wat vertrouwen in dat hij met een snelle CPU (celly@893mhz) nog wel een beetje rap zou zijn misschien in Quake2 bijvoorbeeld. Dat spel is al ongeveer 4 jaar oud dus...ik dacht dat moet kunnen. Maar zelfs Quake2 loopt niet eens helemaal toppie (moet die G400 maximaal overklokken wil het nog een BEETJE aardig draaien). Tamelijk schokkerig/haperig vaak. Zelfs de Viper550 die ik hiervoor had was nog sneller! Andere games draait ie meestal ook niet al te best, hij valt me dus tegen.
Wat me al helemaal tegenvalt is dat ik geen verschil zie in beeldkwaliteit in vergelijking met die TNT1 (Viper550) en GF2 kaarten die ik heb gehad!
Begrijp niet waarom men dat maar blijft zeggen dat de beeldkwaliteit superieur zou zijn enzo... volgens mij echt sprookjes. Ik heb een Iiyama A901HT monitor dus daar ligt het ook niet aan. En NEE aan me ogen ook niet!! Allemaal flink overtrokken onzin dus.
Nope mijn advies koop never nooit niet een Matrox G400 behalve als je hem misschien voor 150 piek of minder ziet liggen en toch nog een kaartje nodig heb. Die G450 schijnt zelfs NOG iets trager te zijn! (nieuwer type=langzamer dan oude???) Kun je je voorstellen! Waaaardeloos!
Wat me al helemaal tegenvalt is dat ik geen verschil zie in beeldkwaliteit in vergelijking met die TNT1 (Viper550) en GF2 kaarten die ik heb gehad!
Begrijp niet waarom men dat maar blijft zeggen dat de beeldkwaliteit superieur zou zijn enzo... volgens mij echt sprookjes. Ik heb een Iiyama A901HT monitor dus daar ligt het ook niet aan. En NEE aan me ogen ook niet!! Allemaal flink overtrokken onzin dus.
Nope mijn advies koop never nooit niet een Matrox G400 behalve als je hem misschien voor 150 piek of minder ziet liggen en toch nog een kaartje nodig heb. Die G450 schijnt zelfs NOG iets trager te zijn! (nieuwer type=langzamer dan oude???) Kun je je voorstellen! Waaaardeloos!
Dit soort ervaringen met een G400 zijn mij vreemd. Zelfs op een AMD K6-2 450 loopt het prima. Zeker erg verwend met een GF2......
Lijkt mij ook wel ja! Heb je trouwens wel de TurboGL driver geïnstalleerd? Dat maakt behoorlijk veel uit in performance.
Verwijderd
Nee dat niet! ik zal es gaan zoeken, hof heb je misschien al een linkje naar dat turboGL drivertje?
Pagina: 1