Op donderdag 11 juli 2002 23:56 schreef Mark_640 het volgende:
[..]
Zoiets noemen ze dan
ruis
[..]
Ehh... tuurlijk...
Elk kabelmodem is begrensd op een maximaal uitstuurniveau... Ik weet niet precies wat 't bij Com21 is, ik geloof 110 of 118 dBuV... Daarboven komt ie echt niet...
Dat kun je ook uitlezen via NMaps... Probeer 't maar eens...
En signaal tegen de voedingsspanning vastlopen??

Ga eens een cursus T-CAI 1 volgen, en kom dan nog maar een keer terug...

Zoiets heet dan ruis

Jij gooit toch zo graag met termen en specificaties. Zeg dan gelijk ingress

Ik zeg het liever in iets simpele termen omdat niet iedereen zo'n geavanceerde cursus als jij gevolgd hebt schijnbaar.
En nee die cursus heb ik in ieder geval ook niet gehad. Ik leg het ook maar als een leek uit. En een modem kan inderdaad geen sterker signaal versturen dan hij maximaal kan. En even voor de duidelijkheid signaal level upstream voor kabelmodem com21 ligt nog altijd maximaal op 58 dBmV
En wat ik probeer duidelijk te maken met vastlopen tegen signaalspanning is dat normalitair het upstream signal level tussen 30 a 50 dBmV ligt. Er worden dempers geplaatst (Dit wordt allemaal nauwkeurig berekend.) om op die signaalniveaus te komen. Soms komt het voor dat er een dusdanig sterker signaal nodig is voor het modem om het upstream signaal op een goede manier te laten aankomen dat het modem vastloopt tegen de maximale uitstuursignaal spanning van 58 dBmV. En als een kabelmodem het signaal niet dusdanig meer kan versterken gaat het modem dus om de donder wel offline.
En die waarden die jij geeft daar klopt geen bal van. Kijk de specs op de com21 site er maar even op na voordat je dat hier blaat

En als je graag een discussie hierover wilt voeren laten we dat dan a.u.b. niet via dit forum doen. Daar is het niet voor bedoeld.