Toon posts:

Zoek je een kleine PC?, Chyang Fun E-Cube

Pagina: 1
Acties:
  • 1.816 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een kleine chyangfun e-cube gekocht, dit is een mini-pc met de maten: 20x20x30 (net zo groot als 3 pakken a4 papier op elkaar).
Afbeeldingslocatie: http://www.viahardware.com/cfs868/images/frontview.jpg

Spec's:

Flex ATX moederbord
Pentium 4a 2Gig. (zelf erin gezet)
60 Gig. 7200Rpm Harddisk (zelf erin gezet)
512 MB geheugen (zelf erin gezet)
32 speed writer (zelf erin gezet)
4x USB 2.0 (2x achterkant 2x voorkant)
1x toetsenbord aansluiting
2x muispoort (1x achterkant 1x voorkant)
Speaker en Luidspreker aansluiting aan de voorkant
IRDA aan de voorkant
Onboard netwerkkaart (realtec)
Onboard Geluid
Onboard video (S3 Savage)
AGP Slot! (zeldzaam in dit soort kastjes)
Leadtec Gforce4 64MB DDR (zelf erin gezet)
Floppy drive (zelf erin gezet)

Ik moet zeggen dat ie niet onderdoet voor een gewone grote PC, hij is supersnel en er zijn zeer goed games mee te spelen (tenmiste, met de Gforce kaart), ook de voeding van 150Watt(!) houdt het wonderbaarlijk goed uit.

Dit alles heeft samen ongeveer 1000 Euro gekost.

Een eventuele review van dit ding kun je vinden bij:
http://www.viahardware.com/cfs868_1.shtm

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:02
Hmzz leuk ding, maar ik hoop dat ze nog met AMD komen :). Wat voor moederboard zit er eigenlijk in :?

Verwijderd

Als je de link van Viahardware had gevolgt dan had je gezien dat er een Chyang Fun CFI-S86 Motherboard in zit :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook zitten denken aan een AMD versie, maar dan moet je toch wel een hele goede koeling en een betere voeding erin gaan zetten. Een AMD geeft namelijk veel meer warmte af en gebruikt veel meer stroom.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ziet er mooi uit ! Maar hoe kan ie met een GF 4 en een voeding van 150 watt dat systeem stabiel houden :?. Of is het de MX versie?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een MX Versie. Een titanium schijnt er zeer moeilijk in te passen. En een MX leek me voldoende.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:13
Mooie broodrooster

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
Nou je het zegt, hij lijkt er op de foto wel een beetje op! Eigenlijk zit ie wel mooi in elkaar, de binnenkant is alluminium en de voor, boven en zij-kanten zijn bekleed met plexiglas. Het powerlampje dat aan de voorkant zit geeft trouwens een mooie blauwe gloed over het plexiglas.

Verwijderd

geinig dingetje

• inquestos
Ach, misschien kan je er nog wel een broodje op roosteren. Echt koel zal ie niet blijven, wel?

Wonderbaarlijk dat er zoveel in kan. Misschien leuk om een foto van binnenin te maken? :) *D

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
Kijk maar even op de link die erbij staat, daar staan zat foto's van binnenin!

• inquestos
Ach, ik moet ook verder kijken dan m'n neus lang is |:(

Maar eh. Warm of niet? Alles zo op elkaar lijkt me nou niet echt bevorderlijk voor de airflow..

Verwijderd

Topicstarter
Net ff gekeken, na 4 uur online:

Systeem temperatuur: 39 Graden Celsius
CPU temperatuur: 40 Graden Celsius

Valt toch wel mee?!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hey coooooool

hehe * Vorkie gaat tog eens kijken of het mogelijk is deze te kopen met alles erbij :)

me ouders willen een klein pctje.. maar ook snel... want er is geen plek voor Midikast, of desktop kast, maar deze past er wel mooi in, (in het buro)

:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn ook alternatieven zoals de Shuttle SS50, maar daar zit geen agp slot in en is dus niet zo geschikt voor games. Verder is dit ook een (goedkoper) alternatief!

• Termi
Wat ik leuk vind is dat de AGP-slot aan de buitenkant zit en de pci slot dichter bij de processor :).

Jammer, is dat ie net wat te klein is :(, zodat alles net wat te krapjes komt. Zoals dimm met videokaart....

Maar ik denk dat ie geen ti doet, want de voeding is echt minimaal!

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

en waar heb je deze gekocht?

Makerij Hofman

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

zou een ati radeon 8500 hierin kunnen (grote en rekening houdend met voeding?)

Makerij Hofman

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
En wat voor monitor heb je hierop aangesloten?
Kan je hem op de een of andere manier niet met een accu-iets aanzetten (bv. in de auto, met zo'n schermpje die ze voor de PSone ook hebben)??? :?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Termi
Op donderdag 11 juli 2002 02:19 schreef gangsterjoey het volgende:
Kan je hem op de een of andere manier niet met een accu-iets aanzetten (bv. in de auto, met zo'n schermpje die ze voor de PSone ook hebben)??? :?
Psone gebruikt stukken minder :), dit gebruikt 150 Watt :), ik denk niet dat je accu dat trekt :(, misschien een kort tijdje. 150 Watt : 220 V = 0.68 A zou je accu moeten leveren wil ie het beestje in leven houden, daar bij nog wat verlies :(. Reken maar 0,7 A.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

De plaatsing van het AGPslot lijkt me toch niet optimaal, als je bedenkt dat de koeler van de chipset op je Vidcard tegen de wandplaat aan staat te blazen..

zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.viahardware.com/cfs868/images/gf4mx.jpg

Ik kon in de wand ook geen gaatjes ontdekken hiervoor. Naar mijn idee had de grafische kaart dus beter aan de andere kant van het mobo geplaatst kunnen worden.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Termi
Op donderdag 11 juli 2002 02:54 schreef DenniZ-X het volgende:
De plaatsing van het AGPslot lijkt me toch niet optimaal, als je bedenkt dat de koeler van de chipset op je Vidcard tegen de wandplaat aan staat te blazen..

zoals hier:

[afbeelding]

Ik kon in de wand ook geen gaatjes ontdekken hiervoor. Naar mijn idee had de grafische kaart dus beter aan de andere kant van het mobo geplaatst kunnen worden.
Dan stond ie waarschijnlijk tegen een pci kaart aan te blazen :+. Je zou desnoods een gat kunnen maken :?

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op donderdag 11 juli 2002 03:01 schreef Termi het volgende:

[..]

Dan stond ie waarschijnlijk tegen een pci kaart aan te blazen :+. Je zou desnoods een gat kunnen maken :?
Ja idd, je bent een tweaker of je bent het niet :+
Ik bedoel dan zaag boor je er toch zelf wat mooi ventilatie gaatjes in? Of gewoon een groot gat met fingerguard :)

Btw waar heb je dat dingetje eigenlijk gekocht? Misschien koop ik hem ook wel. Makkelijk als DivX/DVD doos :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Op donderdag 11 juli 2002 03:01 schreef Termi het volgende:

[..]

Tsja, we blijven tweakers he ;)
Beetje nadenken doet je toch tot de conclusie komen dat veel PCI-kaarten geen actieve koeling nodig hebben en dan dus buiten geplaatst worden, de AGP binnenin. Zo pakken de casefans de warme lucht van de AGPkaart ook mooi mee naar buiten. :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
|]]]                  |
|]]]   <--- airflow      |
|                    |
|]]]   <--- airflow      |
|]]]                  |
|_____________________________|

Hier natuurlijk ff de rest buiten beschouwing gelaten, maar er zijn 2 casefans geplaatst die makkelijk even de warme lucht van de Grafische kaart mee kunnen nemen naar buiten.

Whoei, ventilatiegaatjes zagen --> kabouterzaag zoeken maar ;) Men neme een boor op mensenformaat, schijnt handig te zijn voor het maken van gaatjes :+

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 03:09 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Ja idd, je bent een tweaker of je bent het niet :+
Ik bedoel dan zaag boor je er toch zelf wat mooi ventilatie gaatjes in? Of gewoon een groot gat met fingerguard :)

Btw waar heb je dat dingetje eigenlijk gekocht? Misschien koop ik hem ook wel. Makkelijk als DivX/DVD doos :)
das een beetje overkill dan.... beter een sv24 kopen ofzo voor 1/5e van de prijs. Geen agp slot maar wel cheap en mooi.

btw, waar heb je hem gekocht?

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ziet er leuk uit moet ik zeggen! :)
Op donderdag 11 juli 2002 00:12 schreef dahei het volgende:

Ik moet zeggen dat ie niet onderdoet voor een gewone grote PC,
uhm, het is een gewone pc, alleen wat kleiner. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 09:53
Vet dingetje makkelijk mee te nemen.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 02:36 schreef Termi het volgende:

[..]

Psone gebruikt stukken minder :), dit gebruikt 150 Watt :), ik denk niet dat je accu dat trekt :(, misschien een kort tijdje. 150 Watt : 220 V = 0.68 A zou je accu moeten leveren wil ie het beestje in leven houden, daar bij nog wat verlies :(. Reken maar 0,7 A.
kuch kuch, klepel, klok en aanverwante zaken.

[gemakkelijke modus aan]
een vermogen van 150 watt geeft bij een spanning van 230 volt inderdaad een stroom van 0,65 Ampjes (gemakelijk gezegd dan). Bij een accu spanning van 12 voltjes zal je toch echt 12,5 amp moeten hebben voor een vermogen van 150 watt. Los van het feit dat deze comp 230 VAC eet en geen 3,2 VDC. Maar goed we hebben ook geen rekening gehouden dat tijdens normaal gebruik de pc minder stroom zal gebruiken dan het maximum. In een auto lijkt me deze net te gebruiken (zit toch al meestal een generator in rond de 300 watt, zelf mŽn motor heeft er al 1 van 175 watt).
[/gemakkelijke modus aan]

btw 0,7 A bij 13,2 volt is maar een dikke 9 watt, doe mij maar zoŽn ding dan.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:01

Ankh

.Howdy

wreed dingetje :D

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Wat ik me afvraag... Die beugel om hem aan op te tillen, die is van plexiglas. Breekt dat niet een keertje af?

Ik had hem op een beurs zien staan. Het is echt een geinig dingetje. Hij is niet zo klein als zo'n shuttle, maar klein genoeg om niet in de weg te zitten. In ieder geval past 'ie in een boekenkast of in een tv-meubel. Kaartje met tv-out erin en gaan met die banaan!

150W is idd. niet veel, maar als je meer nodig hebt, heb je ook meer ventilatie nodig, en wie wil nu een zoemende ventilator in zijn woonkamer?

Ik heb nu een gewone ATX PC naast mijn TV staan, met een Duron 700. Die maakt momenteel veel te veel herrie. Nou kan ik de ventilators wel langzamer laten draaien, maar het blijkt dat mijn DVD speler dan na zo'n 2 uur spelen oververhit raakt en leesfouten genereert. Daar heb je in dit apparaat waarschijnlijk ook last van...

Ik denk dat dit kastje nog wat modificaties nodig heeft, onder andere wat luchtgaatjes boven het 5.25" slot. Maar ik vraag me af of je daardoor de airflow niet verpest zodat je processor oververhit. En een extra fan om DAT probleem op te lossen lijkt me ook weer niet de juiste weg om te gaan :).

Macbook Pro

Verwijderd

Waar is ie te koop ?

Verwijderd

Topicstarter
en waar heb je deze gekocht?
Kijk maar even in de pricewatch, ik heb hem daar ingevoerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, meerdere mensen hebben het me gevraagd, hierbij het antwoord:

Bij ICTronix, ze krijgen hem volgende week weer binnen, ik had er eentje die ze direct uit Taiwan hadden meegenomen. :)

Ik heb hem in de pricewatch geplaatst:
http://www.tweakers.net/pricewatch/32572

Nog even over de temperaturen, de bios geeft aan dat de temperatuur niet boven de 40 graden komt. Er zitten ook 2 extra fannetjes in die alles wat beter koelen.

Op dit moment nog een gewone 17" Sony CRT, binnenkort een TFT

Wat ik me afvraag... Die beugel om hem aan op te tillen, die is van plexiglas. Breekt dat niet een keertje af?
Ik denk het niet, er zit eerst een laag plastic op en daarboven pas het plexiglas. Is best wel stevig!

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-07 11:50

KMK

Zit er niet toevalig ook nog een firewire in?
Die mis ik een beetje erg namelijk

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-07 11:50

KMK

Oh en kun je de onboard en de Video kaart in het AGP slot te gelijk gebruiken?

Ik denk het niet maar ik vraag het toch

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

Ik ga Lannen en neem mee .....:)

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 17:12 schreef KMK het volgende:
Oh en kun je de onboard en de Video kaart in het AGP slot te gelijk gebruiken?

Ik denk het niet maar ik vraag het toch
hmz kweet niet zeker maar je kunt wel een PCI en AGP video kaart tegelijk gebruiken.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
480 euro. En wat zit er dan in? Mobo? HD? Tell me :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er zit geen firewire in maar USB 2.0, wat nog veel sneller is dan firewire. Nu maar hopen dat dit de standaard gaat worden...

Over beide videokaarten gebruiken... Ik heb het simpelweg nog niet geprobeerd. (ik heb ook maar 1 scherm thuis staan...)

Wat betreft "wat zit erin", lees even het artikel dat ik heb gepost, hier staat alles in. Ook kan je nog de review lezen waar ik de link ook van heb geplaatst.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 20:57
Op vrijdag 19 juli 2002 13:49 schreef dahei het volgende:
Nee, er zit geen firewire in maar USB 2.0, wat nog veel sneller is dan firewire. Nu maar hopen dat dit de standaard gaat worden...

Over beide videokaarten gebruiken... Ik heb het simpelweg nog niet geprobeerd. (ik heb ook maar 1 scherm thuis staan...)

Wat betreft "wat zit erin", lees even het artikel dat ik heb gepost, hier staat alles in. Ook kan je nog de review lezen waar ik de link ook van heb geplaatst.
USB 2.0 is niet veel sneller... Ervaring leert mij dat FireWire stabieler is dan USB, die usb-apparaten lopen nogal eens te fucken.. En met FireWire hd (20 en 30 gb) is filesharen ideaal :D

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 00:41 schreef inquestos het volgende:
Ach, misschien kan je er nog wel een broodje op roosteren. Echt koel zal ie niet blijven, wel?

Wonderbaarlijk dat er zoveel in kan. Misschien leuk om een foto van binnenin te maken? :) *D
Hij hoeft niet percé warm te worden, vergelijk maar eens met een Apple G4 Cube, een beetje een goeie layout in je kast en de warmte wordt mooi weggeleid.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op vrijdag 19 juli 2002 14:37 schreef D-weaver het volgende:

[..]

Hij hoeft niet percé warm te worden, vergelijk maar eens met een Apple G4 Cube, een beetje een goeie layout in je kast en de warmte wordt mooi weggeleid.
Duhhh, G4 processoren kan je niet vergelijken met p4's...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Op donderdag 11 juli 2002 10:47 schreef RetepV het volgende:

Ik had hem op een beurs zien staan. Het is echt een geinig dingetje. Hij is niet zo klein als zo'n shuttle, maar klein genoeg om niet in de weg te zitten. In ieder geval past 'ie in een boekenkast of in een tv-meubel. Kaartje met tv-out erin en gaan met die banaan!

150W is idd. niet veel, maar als je meer nodig hebt, heb je ook meer ventilatie nodig, en wie wil nu een zoemende ventilator in zijn woonkamer?

Ik heb nu een gewone ATX PC naast mijn TV staan, met een Duron 700. Die maakt momenteel veel te veel herrie. Nou kan ik de ventilators wel langzamer laten draaien, maar het blijkt dat mijn DVD speler dan na zo'n 2 uur spelen oververhit raakt en leesfouten genereert. Daar heb je in dit apparaat waarschijnlijk ook last van...

Ik denk dat dit kastje nog wat modificaties nodig heeft, onder andere wat luchtgaatjes boven het 5.25" slot. Maar ik vraag me af of je daardoor de airflow niet verpest zodat je processor oververhit. En een extra fan om DAT probleem op te lossen lijkt me ook weer niet de juiste weg om te gaan :).
Naast je tv??? Sjeetje dit kan nooit goed zijn!!
Pas op voor magnetische velden.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Verwijderd

Ziet er heel mooi uit , maar kan je die ook in NL kopen dan ? ik meende van niet

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Nah leuk om te hebben voor naar een lanparty maar voor thuis, neee. Ziet er wel grappig uit, dat wel.

Verwijderd

Maar waarom????

Verwijderd

Topicstarter
Ja, deze is ook in nederland te koop. Kijk maar in de pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
Nah leuk om te hebben voor naar een lanparty maar voor thuis, neee. Ziet er wel grappig uit, dat wel.

Ik gebruik hem dan ook als tweede pc. Ik neem hem mee naar vrienden of als ie thuis staat, staat ie in de woonkamer op de tv aangesloten.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
STel dat je de voltages zelf moch kiezen, dus welk wattage bij welk voltage, dan zou vrijwel iedereen uit kunnen komen met 150watt, mijn systeems trekt max 160 watt uit de voeding, nouw, kijk wat voor zuip amd ik heb. En dan heb ik het dus over wat de voeding trekt, daartussen zit ook een rendement van 20% afwijking d8 ik , maar dat kan ik helaas niet meten.
Ik heb zo'n apperaatje van conrad (digitaal etc, wijkt weinig af) , das echt zwaar ideaal.
Zeker voor lanparties om te kijken wat iedereen gebruikt :)

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-07 09:46

Jake Blues

AKA Jake

Op donderdag 11 juli 2002 00:12 schreef dahei het volgende:
Ik heb vorige week een kleine chyangfun e-cube gekocht, dit is een mini-pc met de maten: 20x20x30 (net zo groot als 3 pakken a4 papier op elkaar).
[url="http://www.viahardware.com/cfs868/images/frontview.jpg"][afbeelding][/url]

Spec's:
...

Dit alles heeft samen ongeveer 1000 Euro gekost.

Een eventuele review van dit ding kun je vinden bij:
[url="http://www.viahardware.com/cfs868_1.shtm"]http://www.viahardware.com/cfs868_1.shtm[/url]
Op dezelfde site [url="http://www.viahardware.com/ss51xpc_1.shtm"]http://www.viahardware.com/ss51xpc_1.shtm[/url] staat ook een Shuttle SS51. Ziet er ook niet verkeerd uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op de frontpage is zojuist daar een review geplaatst!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 28 juli 2002 09:49 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

Op dezelfde site [url="http://www.viahardware.com/ss51xpc_1.shtm"]http://www.viahardware.com/ss51xpc_1.shtm[/url] staat ook een Shuttle SS51. Ziet er ook niet verkeerd uit.
[url="http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.html?i=1661"]Hier[/url] nog 1 test.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Niet echt moeilijk, haal een boortje, teken mooi af en zaag een gaat ten grote van de vid kaart koeler, makkelijk en effectief.

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Weet iemand waar je zoiets kan kopen ? Wel Amd platform kank er een duron 1200 inprikken en een perfecte standalone divx slet van maken :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 11:24 schreef Mary Wana het volgende:
Weet iemand waar je zoiets kan kopen ? Wel Amd platform kank er een duron 1200 inprikken en een perfecte standalone divx slet van maken :)
Shuttle FS40 mobo :) Daar heb ik ook wel interesse in: ik heb nu een Via Eden met C3 800 Mhz cpu, maar die is net niet krachtig genoeg om een beetje vloeiend DivX af te kunnen spelen via de onboard TV-out :(

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zondag 28 juli 2002 11:55 schreef CowMike het volgende:

[..]

Shuttle FS40 mobo :) Daar heb ik ook wel interesse in: ik heb nu een Via Eden met C3 800 Mhz cpu, maar die is net niet krachtig genoeg om een beetje vloeiend DivX af te kunnen spelen via de onboard TV-out :(
woow dies dan wel errug brak zeg :X

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-07 09:46

Jake Blues

AKA Jake

Op zondag 28 juli 2002 11:55 schreef CowMike het volgende:
...
ik heb nu een Via Eden met C3 800 Mhz cpu, maar die is net niet krachtig genoeg om een beetje vloeiend DivX af te kunnen spelen via de onboard TV-out :(
Er zijn tegenwoordig toch ook PCI-kaartjes die DivX hardwarematig kunnen afspelen? (RealMagic?). Schijnt de processor volledig te ontlasten.

Verwijderd

Aan alle geinterresseerden voor een miniPC/LAN bak:
Lees ook de topic Shuttle SS51: de perfecte game/internetPC?

Voordelen Shuttle:

200 Watt voeding
Veel stiller (buiten voeding maar een fan vanwege de toepassing van heatpipes)
AGP slot pakt probleemloos een Ti 4600(ruimte en stroom zat)
USB 2.0 en Firewire....

Bevalt mij hier uitstekend, draait stabiel met een P4 1,8/100FSB opgeklokt naar
2,4/133 FSB en 166 Mhz geheugen (PC 2600 Dane Elec)
Fannetje houdt alles koel op halve snelheid (2000rpm) ook met de warme dagen...
(BIOS schakelt de fan naar 4000 tieren bij ingestelde CPU temp (hier 60 gr))
Dit gebeurt echter pas bij een tijdje intensief gamen......

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Of kijk gewoon even op http://shuttle.ece-it.nl voor verzameling reviews van alle Shuttle barebones

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 13:20

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Jake Blues schreef op 28 juli 2002 @ 12:19:
Er zijn tegenwoordig toch ook PCI-kaartjes die DivX hardwarematig kunnen afspelen? (RealMagic?). Schijnt de processor volledig te ontlasten.
Die RealMagic kaartjes zijn natuurlijk ideaal voor een passief gekoeld DivX/DVD afspeel systeempje, maar je moet maar afwachten of zo'n kaartje alle verschillende codecs aankan. Als ik zie hoe vaak mediaplayer een nieuwe code op moet halen, dan kan dat nog wel eens een probleem zijn.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Pagina: 1