Inbellen met 56k pci modem lukt niet....

Pagina: 1
Acties:

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 23:13
Keej, ik heb al even gebruik gemaakt van de search maar daar kon ik zo snel geen antwoord op mijn vraag vinden.

Als ik met mijn 56k modempje porbeer in te bellen lijkt dit in eerste instantie te lukken. Je hoort de standaard inbelgeluiden etc. Dan worden pw en gebruikersnaam gecontroleerd en dan krijg ik de melding 'Failed to connect to remote computer" en daarna "Unable to establish connection"

Ik krijg dus geen vervinding met een provider (hccnet niet wanadoo ook niet). Waar kan dit aan liggen?

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 23:26 schreef Kayz het volgende:
Keej, ik heb al even gebruik gemaakt van de search maar daar kon ik zo snel geen antwoord op mijn vraag vinden.

Als ik met mijn 56k modempje porbeer in te bellen lijkt dit in eerste instantie te lukken. Je hoort de standaard inbelgeluiden etc. Dan worden pw en gebruikersnaam gecontroleerd en dan krijg ik de melding 'Failed to connect to remote computer" en daarna "Unable to establish connection"

Ik krijg dus geen vervinding met een provider (hccnet niet wanadoo ook niet). Waar kan dit aan liggen?
je krijgt nu zo`n standaard foutmelding waar je duz geen fuck aan hebt..

ga ff naar je netwerkverbindingen:

maak daar verb, dan krijg je een specifieke foutmeld, 600 nogwat of zo.. dan naar www.modemhelp.net

dun errors, zoek je je nummer op en daar zie je de oplossing. als je de foutmeld weet kan ik je ook wel helpen...

probeer trouwens eerst maar vakje netnr leeg, dan bij telnr dat telnr (eventueel 3 comma`s erachter, tip) dan vinkje weg bij netnr kieseigenschappen gebruiken..

welk os heb je??

• Kayz
Op donderdag 11 juli 2002 12:49 schreef Tommy4u het volgende:

[..]

je krijgt nu zo`n standaard foutmelding waar je duz geen fuck aan hebt..

ga ff naar je netwerkverbindingen:

maak daar verb, dan krijg je een specifieke foutmeld, 600 nogwat of zo.. dan naar www.modemhelp.net

dun errors, zoek je je nummer op en daar zie je de oplossing. als je de foutmeld weet kan ik je ook wel helpen...

probeer trouwens eerst maar vakje netnr leeg, dan bij telnr dat telnr (eventueel 3 comma`s erachter, tip) dan vinkje weg bij netnr kieseigenschappen gebruiken..

welk os heb je??
Os= Win XP Pro

Ik krijg als foutmelding 721 en ook iets van 31. Ik probeer er wel uit te komen m.b.v. die stite. Thnx.

• Kayz
Keej, ik heb van alles gedaan. Gezocht op die site naar die foutmeldingen en daar de betreffende fix van uitgevoerd. Maar niks heeft geholpen. K ben ook de winxp troubelwizard doorgelopen maar ook dat hielp niet. Opnieuw installeren doet ook niks...

K kan zo :( :( worden van interne modems, heb er altijd problemen mee. Ik kan die dingen niet meer uitstaan :r

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 20:25 schreef Kayz het volgende:
Keej, ik heb van alles gedaan. Gezocht op die site naar die foutmeldingen en daar de betreffende fix van uitgevoerd. Maar niks heeft geholpen. K ben ook de winxp troubelwizard doorgelopen maar ook dat hielp niet. Opnieuw installeren doet ook niks...

K kan zo :( :( worden van interne modems, heb er altijd problemen mee. Ik kan die dingen niet meer uitstaan :r
probeer je modem is te reinstallen, helpt vaak ook, zoek ff naar nieuwe drivers, wat voor modem is het trouwens, v90, v92... welke isp heb je???

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
721 was toch dat hij de remote computer niet kan vinden??(correct me if I'm wrong) dus dan zou het aan de hardware moeten liggen..

Verwijderd

staat de modem wel in apparaatbeheer? dat is een begin...eerst zorgen dat de hardware klopt en goed is geinstalleerd, en dan kan je verder kijken naar de problemen...

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

Lancer

What the......

Hmmm, ik heb dezelfde problemen gehad (met een ISA modem). Dit was een Voice modem. Hiervoor de Voice drivers geïnstalleerd. Resultaat: zelfde als het hier beschreven probleem.

Toen ik de drivers installeerde zonder de Voice component (die stonden niet in de lijst van compatible hardware) was 't opgelost.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Kayz
Modem specs: E-Tech PCI56MO faxmodem met Moterola chipset.

Hier staat ie ->
http://www.e-tech.nu/producten/faxmodems_pci56mo.htm

De modem lijkt goed geinstalleerd en staat in het apparaatbeheer.

Het is een plug en play modem dus ik zou zeggen plug erin en play, maar nee! (rijmt wel mooi >:))

Verwijderd

werkt wel vaker niet hoor, met windows xp en de automatische modemherkenning + drivertoewijzing..
down gewoon ffe de drivers van die site..

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 20:34

LegacyCode

De crack van de division

Zet de FIFO-buffers eens wat lager, Windows XP zet die standaard allebei op Hoog.
K dacht dat de verzendbuffer iets lager moest staan.
(Vergelijk dat even met een Windows98 machine)
Je vindt dat bij geavanceerde poortinstellingen.

legacycode.net

• Kayz
Op vrijdag 12 juli 2002 18:29 schreef JUNKIE_XL het volgende:
Zet de FIFO-buffers eens wat lager, Windows XP zet die standaard allebei op Hoog.
K dacht dat de verzendbuffer iets lager moest staan.
(Vergelijk dat even met een Windows98 machine)
Je vindt dat bij geavanceerde poortinstellingen.
Ok, ik heb de buffer iets lager gezet. En nu krijg ik de foutmelding 619 ("The port is disconnected"). Moet ik nu iets aan die poort doen ofzo? K weet het echt niet meer...

Ik heb iig een andere foutmelding nu, dus ik boek toch enige vordering >:)

• Kayz
Weet echt niemand een oplossing? Ik moet dit toch aan de gang kunnen krijgen.

Verwijderd

Je kan met init strings proberen de v90 support van je modem uit te zetten (strings moet je even opzoeken in je manual)

Vooral bij Motorola chipsets maakt dat nogal wat uit...

/edit: kijk hier voor wat voorbeelden

• Kayz
K heb de oplossing! K pleur dat modem ding het raam uit :7

Goed, het lukt dus nog steeds van geen kant. Ik heb een dag zitten klooien maar ik krijg geen verbinding met de provider. De modem lijkt opzich helemaal goed te werken. Dus het zou iets software matigs moeten zijn.

Ik vind het eigenlijk toch nogal gek dat het zo moeilijk is om een 56k pci modempje aan de praat te krijgen op een gloednieuwe pc met windows xp. En ik weet dan nog wel het een en ander van computers, laat staan wat een n00b moet beginnen....

ps Nog iemand een id? K snap er geen worst meer van.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57

mrsar

waar een sar is,is een wodka

modems onder een nt kernel zijn vaak een probleem (kan het weten)
ik heb toevallig ook een 56k modem met motorola chipset.
en net als boven beschreven heb ik de modem ook zonder het voice gedeelte geinstalleerd,en ik heb verschillende com poorten geprobbeerd.
ook ik ben er lang mee bezig geweest,3 dagen ofzo
o ja,probeer eens niet de nieuwste drivers,dat hielp bij mij ook goed(ver 80.0.0.0,want de 84.40 ofzo werkten totaal niet)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1