Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.
Verwijderd
Ik gok van niet, waardoor er geen optimalisatie verricht is en er dus uitgegaan is van een 386
Verwijderd
Volgens mij weet Nelske dat wel hoorOp donderdag 11 juli 2002 13:05 schreef Rats het volgende:
Euh i386 is een platform pc. NIet een 386 (als pc zijnde!) hij bedoeld denk ik het aantal Mhz, dat is namelijk wel bruut veel3217 Mhz
MAar k'denk dat hij bedoeld dat gcc 3.1 iets berekend zodat de cpu gezien word als een 386 @ die snelheid
If it ain't broken it doesn't have enough features
Verwijderd
maar afgezien van dit vreemde "geval" werkt het prima
dus wat moeten/kunnen we er verder aan doen dan
Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.
Verwijderd
goed punt, ik begon het al als een extra "feature" te beschouwenOp donderdag 11 juli 2002 18:04 schreef Rats het volgende:
De vraag lijkt me meer, waarom zou je dat goed willen hebben staan, waneer gcc verder prima werkt? Dan kan je toch net zogoed gebruik van gcc maken met de fout erin?
Verwijderd
En wat denk je dat GCC van mijn Athlon-XP vindtOp donderdag 11 juli 2002 13:05 schreef Rats het volgende:
Euh i386 is een platform pc. NIet een 386 (als pc zijnde!) hij bedoeld denk ik het aantal Mhz, dat is namelijk wel bruut veel3217 Mhz
Precies i686
Ik weet ik echt wel wat i386 is hoor
Verwijderd
Misschien nog iets... na de build heb ik een gcc in /usr/bin en een gcc31 in /usr/local/bin
Ik zou trouwens gcc 3.2 gebruiken ipv 3.1. Er is geen binary compatibility tussen 3.1 en 3.2, terwijl dit vanaf 3.2 wel zo zou moeten zijn. Ik neem aan dat deze in de huidige portstree zit, dus een cvsup daarvan zou hem binnen moeten halen.
Verwijderd
Hmmm dat gaat dus volgens mij niet helemaal goed, gcc31 wordt wel gebruikt
1
2
3
4
5
6
7
8
| checking for gcc... gcc31 checking whether the C compiler (gcc31 -O -O -pipe -march=pentiumpro -L/usr/local/lib) works... yes checking whether the C compiler (gcc31 -O -O -pipe -march=pentiumpro -L/usr/local/lib) is a cross-compiler... no .... Compiling smbd/lanman.c cc1: warning: changing search order for system directory "/usr/local/include" cc1: warning: as it has already been specified as a non-system directory .... |
Wat gaat hier verkeerd?
Wat betreft 3.2 die heb ik al 3 geprobeert maar telkens maakt ie een of andere vage fout. Probeer 3.2 nu opnieuw te compilen na cvsup ... misschien hebben ze de bug gevonden
dus b.v. "make USE_GCC=3.1 install clean"
ik kan het mis hebben, is al weer een tijdje geleden
1
2
| CC=gcc31 CXX=g++31 |
Dat wat MadCow zei kan ook, maar dat werkt maa bij een paar ports - dit bij allemaal.
Happy compiling!
PS: Die warnings (over /usr/local/include) zijn normaal.
"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
| gcc31 -O -pipe -march=pentiumpro -nostdinc -I/usr/include -I. -I/usr/src/sys/dev/aic7xxx/aicasm -D__FBSDID=__RCSID -c /usr/src/sys/dev/aic7xxx/aicasm/aicasm.c gcc31: not found *** Error code 127 Stop in /usr/obj/usr/src/sys/MARS. *** Error code 1 |
Eenzelfde error krijg je als je een 'make buildworld' issued
Typisch overigens is wel dat als je de kernel via de oude manier bouwt: config KERNELNAME, make depend, make, make install; dan gaat het wel goed
Edit: Iets te vroeg gejuicht, bij 'Linking Kernel' klapt ie er ook uit. Toch maar weer 2.95 geloof ik
En wat betreft GCC3.2 port die is blijkbaar brak