Toon posts:

Dual optical: muis + keyboard hangen (XP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, search gebruikt. Veel gevonden behalve mijn probleem:

Ik heb sinds een maandje een ABIT AT7 mobo met XP2100+. Geen PS2 ingangen meer, alleen maar USB.

Nu heb ik hierbij bovengenoemde muis van logitech en een USB-keyboard(MS natural pro). Nu gebeurt het vaak dat muis + toetsenbord 'hangen' waardoor ik niks anders kan doen dan uitschakelen of via netwerk (extern bureaublad) rommelen.

Na veel geprobeerd te hebben vandaag eindelijk het probleem gelokaliseerd: Ik heb mijn (oude) logitech optical aangesloten, en nu draait het prima... Probleem zit dus in de D.O.-muis.

- Ik heb (jammergenoeg) mouseware geinstalleerd, verwijderen lost niks op.
- Verschillende USB-poorten geprobeerd, ook de USB2.0 poorten > geen verschil.

WieOwie???? Please hlp, want die D.O.-muis is lekker:9!!!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43

YellowCube

Wait...what?

Probeer de zooi eens via een USB hub aan te sluiten...dat wil nog wel eens helpen.
Die Dual optical trekt (waarschijnlijk) net wat meer stroom, dan de normale optical mouse, dus misschien kun je ook eens kijken of je voeding het probleem is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien kun je de muis even proberen op een ander systeem. Als hij daar wel goed werkt ligt het iig niet aan de muis.

Verwijderd

Topicstarter
Heb die muis op mijn oude computer gezet nu (abit KA7 met athlon 650@850). We zullen zien of hij het daar wel blijft doen.

Ik had de muis eerst via een USB-hub aangesloten zitten (van mijn monitor), maar dat maakt geen verschil. Ik speelde ook al met de ged88888e dat hij te veel stroom zou trekken. Heb wat dat betreft genoeg met poorten en kabels gewisseld:(

Ook maar een mail naar logitech gestuurd. Er is natuurlijk een mogelijkheid dat die muis een één of ander configuratieconflict heeft of zo.

Op mijn oude computer kan ik de muis altijd nog met een PS/2 converter aansluiten, op de nieuwe niet.