Toon posts:

3 pc`s in netwerk werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe pc gekocht :)
En het leek me leuk om men oude pc te bewaren.
Deze wil ik graag met het netwerk verbinden zodat anderen ook kunnen internetten. Ik heb een 10 mb hub liggen aan een getweakte adsl modem. Er is al een pc aangesloten. 2 van de drie pakte het meteen en werken goed, maar de 3e krijg ik niet in het netwerk. Ik kan die pc wel zien, maar ik krijg geen toegang en kan hem ook niet pingen. Ik heb al geprobeerd met nieuwe ip, kabel, netwerkkaart maar dat werkt dus niet. Dit is trouwens niet de eerste keer dat ik dit probleem hoor. We draaien alle drie onder winxp.

Iemand die dit kan oplossen???

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
geen toegang...staan de rechten goed :?
gastaccount aan :?

accounts met dezelfde gebruikersnaam/wachtwoord op de nieuwe machine gemaakt als op de oude :?

Verwijderd

Topicstarter
umm ja dat staat allemaal goed. erg vaag.

Trouwens dan zou ik die pc wel moeten kunnen pingen.

Verwijderd

kon ook niet pingen dus geen rechten kwestie!!!!!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

WOS --> NT

Verwijderd

Misschien iets met de firewall? Staat hij aan?

Verwijderd

Topicstarter
Firewall staat uit. Men getweakte modem is mijn firewall.

EN NEE IK GA GEEN NT INSTALLEEREN

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 23:04 schreef Bait het volgende:
EN NEE IK GA GEEN NT INSTALLEEREN
EH :?

WTF heb jij het over :?
wie zegt dat je NT moet installeren :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Oprog

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-03 16:14
Als je hem niet kan pingen, dan is er eerder iets met je hardware aan de hand... kabel stuk, netwerkkaart stuk ofzoiets... Probeer met dezelfde kabel in een andere pc of prak je netwerkkaartje in een andere pc om te kijken of ie het doet.

Heel misschien in je bios wat mis, ff onboard netwerkkaart enablen/disablen...

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Wat voor een nic is het, als dit een 10/100 is kun je hem fixed instellen op 10 mbit en half-duplex, aangezien de hub geen full ondersteund. Daarnaast kun je kijken of de betrefende poort van de heb wel oke is. Dit is zo;n beetje het hardware gedeelte aangezien je kabels en nic getest hebt en correct zijn bevonden. Oke nu het zachte waren gedeelte, wat zijn je tcp/ip settings, daanaast maak je gebruik van andere protocollen zoals netbeui :? en ipx(novell). Gebruik je je router ook als dhcp server etc etc. Als je de volgende gevens een keurig op een rijtje zet, kunnen we je wat makelijker helpen.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 23:03 schreef OProg het volgende:
WOS --> NT
Op woensdag 10 juli 2002 23:20 schreef Bait het volgende:
Oprog
LOL :) :)
Uh wos -> nt is verplaats van windows operating systemen naar netwerk troubleshooting... daar komt die nt vandaan.

Je kan die pc wel zien maar niet pingen ? Lijkt mij vrij sterk iig. Weet je zeker dat alle adressen etc goed zijn ingesteld

Verwijderd

Topicstarter
uuhh ja daar heb ik al naar gekeken. daarom is het zo vaag.

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 16:55
NT = Network Troubleshooting

edit:
te laat :(

Verwijderd

Topicstarter
Ip adressen zijn gewoon standaard 10.0.0.151/152/153, zit allemaal wel goed.
Ik heb een 10 mb hub, gebruik gewoon de standaard protocollen.
En ik heb nog niet aangekut met router/server, wil het graag zonder doen.

Verwijderd

subnetten op alle pc's hetzelfde?
255.255.255.0 bv?

Lampjes(op hub & netwkaarten) knipperen bij het pingen?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Oke ik begrijp nu het volgende uit je verhaal:

Getweakte alcatel adsl modem
ip = 10.0.0.153
netmask = ????

PC 1
etc etc

pc2 etc

Zo wordt het voor ons wat duidelijker, welke protocollen zijn er in gebruik op de verschilende pc's, btw dat sharen komt pas nadat je kan pingen en aangezien je dat dus niet kan ff vergeten. En dit soort klachten hoort id beter hier thuis dan in wos of sa.

En als laatste tip lees de [forum=19] FAQ--> [topic=152460] stata vele info in over troubleshooten etc

BTW is je netwerk topologie als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
            modem
            |
            |
             HUB
            | | |
         +----+ | +----+
         |  |   |
        PC1    PC2    PC3

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Gateway wel de IP van je host/server/hoofdpc ? (die waar internet op toekomt..)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Staat de gateway van allemaal gelijk? Je kan heeeeeel lang naar die tikfout zoeken :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Als je pingt naar 127.0.0.0 en je krijgt geen reply dan is je netwerkkaart kaduuk. De standaard gateway is inderdaad ook belangrijk en heb me in het verleden er ook al eens op stukgezocht. Je zou je protocol kunnen verwijderen en je PC opnieuw kunnen instellen. Heb je toevallig je PC getweaked om je lan te optimaliseren dit kan ook voor problemen zorgen!

Verwijderd

Topicstarter
lol, hier schiet ik niet erg veel mee op.

ja alles staat goed ingesteld, opvolgende ip adressen 10.0.0.151/etc, subnet staat goed ingesteld, blablabla.

netwerk kaart en kabel zijn bijde goed.

ik heb al eens windows opnieuw geinstalleerd.

zucht.... is er dan niemand die het weet.

Verwijderd

Hoi,

even kort vraagje:
Wat is de uitvoer van het commando "route print"?
Wat voor fout krijg je als je van de derde pc een ping doet naar de eerste pc? Krijg je *-tjes of wat anders?

Hoe ziet de "route print" commando eruit op een pc die het wel goed doet?

Als nl je niet lokaal kan pingen, kunnen er 3 dingen mis zijn:
- ip misconfig: de derde ip-adres valt net buiten de rest. Zou niet mogen kunnen want je zegt dat ip/subnet klopt.
- netwerkkabel niet correct Het kan zijn dat je compu wel verstuurd, maar dat de kabel/plug niet op de receive iets ontvangt. Netwerk denkt dat het actief is, hub brandt ook lampje, maar toch niet goed. Is een pain-in-the-ass om te localiseren.
- Netwerkkaart niet goed
Vergelijkbaar verhaal met optie2. Interrupt niet goed, io niet goed, etc..

Graag wat meer info per pc wat de huidige ip-instellingen zijn (alles, ip-adres, subnet, default gateway, dns), oftewel: ipconfig of winipcfg opstarten en alle info per pc posten. Kunnen we allemaal kijken of we daar wat kunnen vinden (optie1)

pjnef
Op donderdag 11 juli 2002 19:34 schreef Bait het volgende:
lol, hier schiet ik niet erg veel mee op.

ja alles staat goed ingesteld, opvolgende ip adressen 10.0.0.151/etc, subnet staat goed ingesteld, blablabla.

netwerk kaart en kabel zijn bijde goed.

ik heb al eens windows opnieuw geinstalleerd.

zucht.... is er dan niemand die het weet.

Verwijderd

Als je even naar de eigenschappen van je lanverbinding gaat, dan moet je daar ff in het tabje geavenceerd de optie firewall uitschakelen.... controleer ook ff je protocollen en verwijder deze en weer opnieuw toevoegen...

suc-6

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Op donderdag 11 juli 2002 09:22 schreef salpoels het volgende:
Als je pingt naar 127.0.0.0 en je krijgt geen reply dan is je netwerkkaart kaduuk. De standaard gateway is inderdaad ook belangrijk en heb me in het verleden er ook al eens op stukgezocht. Je zou je protocol kunnen verwijderen en je PC opnieuw kunnen instellen. Heb je toevallig je PC getweaked om je lan te optimaliseren dit kan ook voor problemen zorgen!
Waarom wordt dit toch zo dikwijls gezegd ? 127.0.0.1 is de local loopback. Daar heb je zelfs beschikking over als er geen enkele netwerkkaart in je pc aanwezig is (indien de tcp/ip suite is geïnstalleerd, samen met de local loopback).
De local loopback is er bv om client-server situaties te gaan testen op 1 pc zonder netwerkconnectie. De server draait dan op 127.0.0.1:poort en de client connect op dat adres.

Dit heeft dus absoluut niets te maken met kapotte netwerkkaarten.
Een probleem met de tcp/ip-suite daarentegen, DAT kan het wel aantonen.

Misschien iets voor in de faq ? (of staat het er al in ?)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Pagina: 1