MD-Jog verlengen voor afstandsbediening?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 18:29
Ik heb de opdracht gekregen voor een museum om te zorgen dat er op 2 minidisc-recorders, de SONY MDS-JE440, afstandsbediening komt i.v.m. interviews dat de bezoekers het kunnen beluisteren d.m.v. 4 knoppen op een apart kastje, te weten play, stop, next en previous. Play en stop zijn het probleem niet omdat ik die gewoon direct over de bestaande contacten heenzet van de al aanwezige knoppen in het apparaat, maar het probleem is dat het verder-zappen van de tracks gebeurt met een ronde draaiknop (Jog-Dial) en die geeft kleine pulsjes af aan de ingebouwde processor, en als ik daar dus gewoon de contacten van de externe schakelaar overheen zet, werkt dat dus niet. Is er een andere oplossing voor misschien? Want ik kom vaak genoeg al MD-recorders tegen die op afstand te besturen zijn d.m.v. een paar knoppen en daar werkt het dus wel!
Es kijken of we hier een technische tweaker hebben zitten die wat van elektronica afweet... want dat zou wel mooi zijn! :) Het principe werkt hetzelfde als alle andere Sony-apparaten met een Jog-Dial.

https://www.hansvaneijsden.com