Toon posts:

[DV] Inladen te grote filesize

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een video project waar we ik van een acht tal 90 min. betacam banden naar een uiteindelijk 20 min durende video moet.

We kunnen alles inladen op 720x576 en op 3.6Mb/sec maar dan krijg ik in totaal ie4ts van 40GB aan data. Die ruimte heb ik niet op mijn harde schijf. We laden niet alles in alleen datgene wat we nodig hebben plus wat speling. Uiteindelijk wordt het gehele project op een SVCD gezet dus willen we de kwaliteit behouden.

Het formaat van de SVCD is 480x576 en vrij goede kwaliteit datarate van 20Mb per minuut.

Mijn vragen zijn de volgende:
-Het SVCD formaat is hoger dan het breedt is hoe zit dat?
-Op wat voor formaat kunnen we het het beste inladen (480x576? krijgen we dan niet een te hoog beeld, of uitgerekte gezichten?)
-Wat voor codec kunnen we in de tussentijd gebruiken, om mee te editten zodat onze filesizes niet zo enorm groot zijn. (dus liever geen DV2 formaat want die zijn enorm)
-Beste manier om niet teveel tijd kwijt te zijn met renderen van files.

Ik hoop dat mijn vragen duielijk zijn, ik ben niet zo bekend met Premiere en video editing (doe zelf meer flash etc.)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
je zult toch echt in een DV-codec moeten gebruiken voor het capturen en editen, dat werkt het beste en kwalitatief is het het meest optimaal. een andere compressie kost niet alleen veel tijd, maar is ook nog eens lager van kwaliteit. je kunt wel de bitrate van het capturen omlaag schroeven om wat ruimte te winnen.
SVCD standaard PAL is nou een maal die resolutie 480x576, capture dus je origineel ook meteen op dat formaat, dat is wel zo handig, dan weet je ook meteen hoe het eruit ziet.

voor capturen in premiere moet je gewoon even de help lezen, dat is nogal logisch. suc6!

is een grotere schijf geen optie? hoewel 40 gb echt wel moet lukken hoor, je moet gewoon niet alles eerst capturen, maar deel voor deel doen, dan renderen en de originelen steeds wegmieteren. de renderfile houden en later weer alles achter elkaar plakken

nb: renderen van de files en de tijd die dat kost is afhankelijk van de processor die erin zit. ik neem aan dat je geen speciale MPEG2 hardware hebt namelijk..

Verwijderd

Topicstarter
je kunt wel de bitrate van het capturen omlaag schroeven om wat ruimte te winnen.
Dat kan ik dus niet. :( alle opties om de bitrate te verlagen zijn 'uitgegrijsd'. We hebben gewoon een standaard Premiere 6.0 installatie met een Pinnacle DV500 plus (met een upgrade naar DV 500 DVD onderweg). Misschien dat het daaraan ligt dat die opties niet mogelijk zijn. We halen het binnen van een Betacam niet van een DV camcorder.
SVCD standaard PAL is nou een maal die resolutie 480x576, capture dus je origineel ook meteen op dat formaat, dat is wel zo handig, dan weet je ook meteen hoe het eruit ziet.
ja dat snap ik ook, maar mijn vraag was of we dan niet een 'hoog' beeld krijgen. Ik heb in de tussentijd gezien dat we dat kunnen compenseren in de project settings
voor capturen in premiere moet je gewoon even de help lezen, dat is nogal logisch. suc6!
dat is idd nogal logisch, de help van Adobe is ongeveer zo behulpzaam als het achterwerk van een nijlpaard.
je moet gewoon niet alles eerst capturen, maar deel voor deel doen, dan renderen en de originelen steeds wegmieteren. de renderfile houden en later weer alles achter elkaar plakken
ja dat kunnen we doen maar dat kost dus enorm veel tijd om alles eerste te renderen en dan pas editen. was kool geweets om met de gecapturde files aan de slag te gaan. alleen jammer dat de file size zo enorm is.

Ik denk dat een paar nieuwe hardeschijven het huidige raid systeem gaan versterken. bedankt in elk geval voor je reactie

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
suc6! ...de boeken en helpfiles bij de pinaccle zijn ook wel erg in orde, dus dat moet lukken. apart dat de bitrate niet in te stellen is, het is dus betacam (analoge input), het zal wel idd met de hardware te maken hebben. Je kunt het formaat trouwens gewoon capturen, je moet dan wel de zwarte balken (crop) aanzetten, dan heb je in ieder geval het hele originele beeld nog. mzzl.