Toon posts:

Philips 109p40 meer mensen problemen??

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik deze monitor binnengekregen. Het is een prachtig apparaat en een hele verbetering t.o.v. mijn oude IIyama Vision Master Pro. Helaas heb ik nu al een probleem en dat is het volgende: als de monitor aanstaat produceert hij een zeer irritant, hoogfrequent (> 15 Khz) elektrisch achtig geluid. Ik heb al op usenet gezocht alsmede hier op gathering en de meest waarschijnlijke oorzaak volgens een aantal mensen is of een transformator die niet helemaal in orde is danwel dat er binnenin 'wat' los zit. Om andere oorzaken uit te sluiten heb ik de monitor al op een andere stroomgroep gezet, resolutie verlaagd, refrese rate verlaagd, andere videokabel geprobeerd etc. Niets helpt echter het geluid blijft bestaan: zelfs als de computer uit staat en de monitor aan: het ligt dus echt aan de monitor.

Inmiddels heb ik contact gehad met Philips en zij willen de monitor omruilen voor een nieuwe (alleen krijgen ze ze minimaal maandag pas weer op voorraad :().

Goed nu de reden waarom ik de topic opende: zijn er meer mensen met een Philips 109p40 (of p20, p10 of een ander model) die een dergelijk probleem hebben gehad en hoe is dit opgelost?

Verwijderd

Kep deze monitor ook (109P20) :9~
Niet eerder zo'n goeie monitor op m'n tafel gehad. Ongekend scherp beeld. Heb geen last gehad van geluid :7
Zit nu te denken aan 18,1" LCD (Philips 180B2S). Specs zijn goed. Waar koop ik deze monitor en wat is de laagste prijs?????

THX

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ligt er ook niet een adapter ofzo in de buurt ?
Geen speakers die er naast staan, een andere monitor eventueel?
Is de monitor geaard aangesloten ?

Ik heb de 109P20, wat ik een super monitor vind

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
kep ook de P4

ik ken deze piep ik weet wat je bedoelt, echt heel zachtjes,
vind jij trouwens je monitor scherp ?
ikheb er een beetje moeite mee hoor, en als ik me monitor ga draaien beweegt me beeld mee..

kep al een nieuwe aangevraagd maar de p4 is nog niet op voorraad

PVoutput

Verwijderd

(Heb de 109B..)

Maareh met m'n oude 17" daewoo monitor heb ik tzelfde gehad.. als het gebeurde moest ik het scherm een stukje optillen, zodat dat druk even niet meer op dezelfde plaats is (bij het voetje). Soms hield het dan meteen op, andere keren moets ik er een woordenboek onder zetten zodat het scherm constant opgetilt wordt.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 15:25
Ik heb sinds kort de 109P20 en ben er helemaal gelukkig mee. Wat een prachtig scherp beeld zeg! Een enorme verbetering t.o.v. m'n oude Iiyama 17" met Shadowmask!!!

Maar ff on-topic: nee, ik heb nergens last van.

• knights16
eColl

kun jij eens
je monitor heen en weer draaien?
bij mij beweegt me beeld dan zeg maar
heel vaag

kun jij eens kijken of je dit wel goed hebt.?

PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen alvast bedankt voor zijn / haar reactie.

VTA: Het is inderdaad scherp beeld. Bijgeluiden horen dus niet bij deze monitor (zoals ik al vermoedde aangezien Philips wel erg snel de monitor wilde omruilen). Voor je LCD scherm: kijk in de pricewatch http://www.tweakers.net/pricewatch/31383 Ik vermoed dat er wel meer bedrijven zijn die hem kunnen leveren (waarschijnlijk elke die Philips voert) aangezien de trant toch meer richting LCD gaat zoals ik gemerkt heb bij de verkenningstochten voor mijn nieuwe monitor.

Freakstar: Alle interfereerde apparatuur zoals boxen, tvs, radios heb ik ver weggezet maar het probleem blijft bestaan. De monitor is net als de pc op een geaard stopcontact aangesloten. Ik heb de monitor ook op een paar geaarde stopcontacten van andere stroomgroepen geprobeerd maar het geluid blijft bestaan.

Knight16:Het geluid is inderdaad vrij zacht: mijn ouders horen het niet en zeggen dat ik zeur, maar ze zijn wel een stukje ouder dan mij dus wellicht is hun gehoor voor wat betreft hoge tonen niet helemaal meer in orde ;). Mijn broertje hoort het geluid wel, net als ik. Ik vind de monitor inderdaad scherp beeld geven (ook in de hoeken) als ik het vergelijk met andere monitoren die ik ook in de winkel heb bekeken: Iiyama 454, NEC FE950, Sony G420 alsmede mijn oude Iiyama Visionmaster Pro 9017. Dat is ook de reden waarom ik hem gekozen heb: niet zo erg duur als een Sony of een Eizo maar wel redelijk vergelijkbaar beeld, wat een stuk beter is dan de Iiyama of de NEC. Ik schrok erg van wat ik vooral bij de Iiyama 454 zag: veel last van convergentie, wat ook niet helemaal wegging bij gebruik van de OSD. Mijn broertje bevestigde deze subjectieve indruk trouwens: hij heeft zelf een Iiyama 451 maar vind zijn beeld duidelijk minder dan de Philips.
Ik heb mijn monitor heen en weer gedraaid maar of ik dit nou snel of langzaam doe het beeld wordt niet vaag of wazig o.i.d. het blijft precies hetzelfde als dat ik de monitor niet beweeg. Mogelijk heeft jouw monitor een ander defect??

Anaconda: Sommige mensen raden inderdaad aan de monitor op te tillen of er een tik tegen de zijkant te geven. Dit helpt niet bij mijn exemplaar: het geluid blijft. Iemand stelde ook dat het misschien komt omdat de monitor koud is. Wel hij heeft de hele dag aan gestaan en het geluid is er nog steeds :(.

Haay: Tja die oude Iiyama van mij is ook echt stukken minder dan de Philips. Jij hebt dus (gelukkig) geen last van bijgeluiden.

Als ik zo de reacties een beetje bekijk dan blijkt dat het bijgeluid niet normaal is. Ik wacht dus maar even op Philips af tot zij met een nieuwe monitor komen (zal volgens het meisje dat me hielp begin volgende week zijn).

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 23:15
Misschien heb je er geen donder aan maar ik lees nu dit topic en herinner me dat mijn gare monitor op mijn werk gisteren ook zo'n hoge pieptoon gaf, maar vandaag hoor ik niets. Uit jouw verhaal begrijp ik dat het bij jou altijd zo is. Maar het zou dus heel goed kunnen dat het een tijdelijk kwaaltje is.

Misschien beetje offtopic, maar kan iemand me precies vertellen in welke opzichten de Philips 109P40 beter is dan de Iiyama BVision Master Pro 454? Ik zit namelijk de afweging te maken 1 van de 2 te kopen. Thnx!

Verwijderd

Philips geeft zowieso erg scherp beeld, verder moet je letten op de maximale res. Philips schermen kunnen vaak een hogere res aan dan officieel mogelijk zou moeten zijn.
K weet niet hoe het zit met die 109P40, maar de mijne (109B) kan 2048*1536 aan, 1600*1200 @ 85 hz...

• -Moondust-
Het gaat mij niet echt om resoluties boven 1600 x 1200, die gebruik ik toch niet. Het gaat mij vooral om de refreshrate (liefst 85Hz of hoger), de kleurdiepte, herlderheid en natuurlijk de scherpte.

Wat betreft de scherpte hoor ik niets dan lof over dit scherm. Ik zal eens kijken of ik de max refreshrates kan vinden ergens.

• -Moondust-
104Hz bij 1280 x 1024, dat lijkt me ruim voldoende.

Op de Philips-site kwam ik het volgende tegen:
Videoaansluitingen (Analoog D-sub, BNC)
Is analoog D-sub de gangbare aansluiting en BNC die vijf stekkers waar elke stekker voor een bepaalde kleur is?
Weet iemand hoe dit precies zit en wat de voordelen ervan zijn?

• -Moondust-
BNC snoeren hebben doorgaans connectors voor:
- rood
- blauw
- groen
- VSync
- HSync

Het schijnt dus een mooier beeld te geven, kwalitatief beter!
The monitors which have 5 BNC connector inputs are easy cases because the signals they need are similar to the ones VGA card gives. The only difference that those monitors use 5 high quality BNC connectors instead of cheap 15 pin VGA connector.
Er bestaat ook nog 3 en 4 connector BNC-snoeren. Weet iemand of deze Philips monitor 3, 4 of 5 connectors heeft?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Op vrijdag 12 juli 2002 15:49 schreef -Moondust- het volgende:
BNC snoeren hebben doorgaans connectors voor:
- rood
- blauw
- groen
- VSync
- HSync

Het schijnt dus een mooier beeld te geven, kwalitatief beter!
[..]

Er bestaat ook nog 3 en 4 connector BNC-snoeren. Weet iemand of deze Philips monitor 3, 4 of 5 connectors heeft?
Ik heb de 109P20, en die heeft 5 BNC connectoren.

• -Moondust-
Ik heb de 109P20, en die heeft 5 BNC connectoren.
Gebruik je ze ook? Zoja, is het beeld kwalitatief idd beter?

• knights16
het is scherper he, kleuren zijn voller..

PVoutput

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25
Op woensdag 10 juli 2002 22:30 schreef eCoLL het volgende:
Gisteren heb ik deze monitor binnengekregen. Het is een prachtig apparaat en een hele verbetering t.o.v. mijn oude IIyama Vision Master Pro. Helaas heb ik nu al een probleem en dat is het volgende: als de monitor aanstaat produceert hij een zeer irritant, hoogfrequent (> 15 Khz) elektrisch achtig geluid. Ik heb al op usenet gezocht alsmede hier op gathering en de meest waarschijnlijke oorzaak volgens een aantal mensen is of een transformator die niet helemaal in orde is danwel dat er binnenin 'wat' los zit. Om andere oorzaken uit te sluiten heb ik de monitor al op een andere stroomgroep gezet, resolutie verlaagd, refrese rate verlaagd, andere videokabel geprobeerd etc. Niets helpt echter het geluid blijft bestaan: zelfs als de computer uit staat en de monitor aan: het ligt dus echt aan de monitor.

Inmiddels heb ik contact gehad met Philips en zij willen de monitor omruilen voor een nieuwe (alleen krijgen ze ze minimaal maandag pas weer op voorraad :().

Goed nu de reden waarom ik de topic opende: zijn er meer mensen met een Philips 109p40 (of p20, p10 of een ander model) die een dergelijk probleem hebben gehad en hoe is dit opgelost?
hmmmmmz
nou dat je het zegt heb ik hier ook last van (was me nog nooit opgevallen);)

ik zal het eens proberen om mijn subwoofer naast de monitor weg te halen |:(

• knights16
en ?

naja ik krijg vandaag of morgen een nieuwe en dan komen we erachter..

PVoutput

• -Moondust-
Laat ff weten hoe die nieuwe 109P werkt als je wil!

• knights16
yes
vanochtend verslapen stonden ze al aan de deur om 9 uur ;)
dus morgen krijg ik hem, en eh, de wekker zal ik maar eens zetten ;)

PVoutput

• -Moondust-
Hoe kan je je nou verslapen als er zo'n beauty aan de deur staat??? :? :? :?
Je weet toch dat de dames gaan piepen als ze te weinig aandacht krijgen??? :) :) :)

• knights16
hehe
daswaar

zware nacht gehad van te voren weej

PVoutput

• knights16
mja
nou

volgens mij had ik diezelfde monitor wel kunnen houden.
hier staat ook het rechterkant van het beeld scheef..
alsof er een magneet naast zit weetjewel..

ik snap er niets van,

PVoutput

• -Moondust-
En wat vindt Philips hiervan?
Is er geen magnetisch veld atief ergens in de buurt van de monitor?
Hebben anderen met dezelfde monitor hier ook last van?

Laat ff weten hoe dit verder gaat met je monitor.

Verwijderd

Topicstarter
**UPDATE**. Het blijkt dat de 109p40 nergens meer op voorraad is en dat het tot minimaal 16 augustus kan duren voordat ze hem weer binnen krijgen. Derhalve moet ik nog bijna een maand wachten voordat mijn model wordt omgeruild :( en aangezien ik de doos al heb weggegooid kan ik mijn monitor ook niet omruilen voor een ander merk |:(.

• -Moondust-
Iemand anders nog goede of slechte ervaringen met de Philips 109P40, 109P20 of 109P10?

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Toen ik mijn 109P20 binnen had gaf deze een hoog piepend geluid. Philips gebeld: Omruilen

Het scherm is bennen 2 dagen door UPS omgeruild en het vervangende scherm werkt sindsdien prima.
Een scherp beeld zonder vervorming (100% vlak).
1280*960@100Hz rulez. :)
Ik hoop dat ik er nog lang plezier van mag hebben.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 21:29

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

hier ook een trotse bezitter van een 109P20. Ben er erg blij mee, nooit problemen meegehad. Op mijn werk heb ik een 109P40 neegezet die heeft geloof ik 5 minuten gepiept en daarna heb ik hem nooit meer gehoord (ook niet als hij 's ochtends koud net aan staat)

Mischien dat ik er binnenkort ook 1 thuis neer zet (Dual monitor 19"philips :9~ )

• theFluke
  • Laatst online: 03-12-2023
Mijn P20 ging plots op een dag piepen en er kwam een groene waas over het scherm. Ik was van te voren helemaal niet zo tevreden met die monitor totdat ik een vervanger kreeg van Philips die wel uitermate scherp beeld leverde. Als je zo'n monitor koopt moet je eigenlijk eerst even kijken of deze ie geen convergentie fouten heeft.

Work on time?......Yeah, I admire the concept.

• -Moondust-
Mijn P20 ging plots op een dag piepen en er kwam een groene waas over het scherm. Ik was van te voren helemaal niet zo tevreden met die monitor totdat ik een vervanger kreeg van Philips die wel uitermate scherp beeld leverde. Als je zo'n monitor koopt moet je eigenlijk eerst even kijken of deze ie geen convergentie fouten heeft.
Wat bedoel je met convergentiefouten en hoe kan je dat nakijken?

• theFluke
  • Laatst online: 03-12-2023
Op woensdag 24 juli 2002 12:34 schreef -Moondust- het volgende:

[..]

Wat bedoel je met convergentiefouten en hoe kan je dat nakijken?
De convergentie is het exact samenvallen van de drie elektronenstralen voor het rode, groene en blauwe kleurgedeelte op één punt. Wanneer die niet klopt, ontstaan er kleurranden en wordt de beeldscherpte minder.

Check de onderstaande URL voor meer informatie
[url="http://www.fnl.nl/ct-nl/ctscreen/index-2.htm"]http://www.fnl.nl/ct-nl/ctscreen/index-2.htm[/url]

Work on time?......Yeah, I admire the concept.

• -Moondust-
Thnx voor de uitleg!

Verwijderd

Enige probleem met deze monitor is dat hij bijna niet te leveren is....wacht al 2 weken

• -Moondust-
Ik wacht wel tot de PCDiscount in Ahoy Rotterdam van 31 aug en 1 sept. Ik hoop dattie daar ergens te krijgen is!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij een hopelijk laatste update: van de week stond opeens een jongen van een koeriersbedrijf voor de deur met een gloednieuwe monitor. Gelukkig is dit model wel in orde, en hopelijk blijft dit zo.

• -Moondust-
Veel plezier ermee!

• knights16
mja
ik ben toch niet tevreden met me philips hoor
echt
kep nu dus me nieuwe wel gekregen, maar linksonderin is die niet zo scherp.... ik snap er geen reet van
kep wel speakers op me kamer staan, best grote, maar die staan er 1 meter naast aan weerszijden..

PVoutput

Verwijderd

1 meter is niet veel als die speakers groot en niet afgeschermd zijn hoor

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 16:53
Ik heb zelf nog de 109P20.
Prima dingetje.
Wat BNC/normaal betreft: Beide ingangen zijn imho kwalititatief gelijk.

BNC lijkt beter, omdat die kabels zoiezo afgeschermd zijn, terwijl een normale vga connectiekabel dat dus niet is.

Ik heb er nu een superior vergulde aansluitkabel tussen, 1.8m. Beeld is daarmee beter dan met mn BNC kabel.. Vooral op hoge resoluties merk je dat wel.

Beeldkwaliteit is evenredig met gebruikte kabel, bnc/subD maakt niet uit.

Ik ga mn scherm vd week vervangen voor een HP P1110 scherm, 21".. eens kijken hoe die is tov de Philips (en als ie slechter is, dan laat ik de flips gewoon staan)

Verwijderd

Heb een 109P/20 _/-\o_ nergens last van :P

• knights16
ehmz
dus als ik wat lood zou pakken
en deze om me speakers zou doen
dan is er dus geen magnetische veld meer ?

PVoutput

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 16:53
knights16 schreef op 11 augustus 2002 @ 19:58:
ehmz
dus als ik wat lood zou pakken
en deze om me speakers zou doen
dan is er dus geen magnetische veld meer ?
Mjah, je kan ook eerst ff je speakers weghalen om te kijken of dat wel echt de oorzaak is :)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb vroeger wel eens wat Philips monitoren gefixed. Het piepen is waarschijnlijk het trillen van een van de windingen van de spoel om het kanon.

Ik heb dit altijd opgelost door de monitor te openen, en met plasticspray voorzichtig een paar keer (met tussenpozen van een uur) op de spoel te spuiten. Ik gebruikte hier altijd 'Plastic 70' voor, te verkrijgen bij de goede electronica zaak.

Wat je doet is als het ware een plastic film over het kanon leggen; zodat de draden niet meer kunnen trillen. Heeft voor mij altijd gewerkt, maar ik heb altijd oudere monitoren behandeld. Ik vind dat dit iets is wat Philips moet oplossen, aangezien het garantie is.

Mocht hij niet aan je verwachtingen voldoen, dan moet je garantie claimen bij je leverancier. Doos of geen doos; voor zo'n forse investering mag je een goed product verwachten.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is piepen nou met de nieuwe overgegaan ?

Ik heb een Gateway 19" en die piept ook, maar alleen op verzoek en dat lukt door hem bij 1284x* op 89hz te laten werken, op 85hz is er niks te horen. Dus probeer eens een andere refreshrate.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 11:58
ik heb ook wel eens piepende monitoren gehad. gebeurt meestal met wat oudere bakkies.
flinke ram ertegen en het is weg :D

• knights16
nou
dit breekt me klomp..

me monitor trilt gewoon.. staat op 85 of 100 hz... dan zie je hem trillen
moet je er wel dicht op... dit probleem had ik ook met me oude 107s maar als ik dan de adapter van een hallogeen bureaulampje eruit haalde was dat weg..
alleen die hangt er nu geeneens aan, nu even voor de echte electriciens onder ons.

overmorgen komt er een electricien hier de boel fixen, heb net nieuwe kabels alvast getrokken etc... maar zijn er nou nog dingen die hij mooi ff kan nakijken op me kamer,
zoals aarding of iets dergelijks ?

/edit zeg maar
ehm, als je gewoon je beeldscherm in allemaal rastertjes zou verdelene trillen die rasters een beetje, dit zorgt voor een niet rustig beeld!

Vraag aan p4 hebbers,
hebben jullie ook dat wanneer je
1280x1024 @ 85 hz draait dat je je beeld ziet trillen
op 100hz is het wel weg, alleen den staat je beeld scheef ?
linksonder zeg maar, ik krijg het niet mooi strak recht langs me linkerframe van me monitor zeg maar...

PVoutput

• knights16
iemand ?

PVoutput

• -Moondust-
Het lijkt mij toch inteferentie van stoorzenders in de omgeving van je monitor. Misschien ook wel een brakke onafgeschermde kabel tussen je monitor en je comp. Verder zou ik het echt niet weten.

• nicodepico
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-04-2022
Ik heb de philips 109p40 al zo'n 3 maanden
en ik heb totaal geen problemen, dit om aan te geven dat deze
monitor gewoon super is.
zeker met een goede videokaart, ik heb de ati 8500dv aiw
is het beeld super strak. en scherp in het begin moest ik er zelfs aan wennen
Een bnc kabel aansluiting geeft geen verbetering, de goede kabel die er bij
zat geeft al het beste beeld.
Ook de zg lijntjes in het beeld zijn zo dun dat ze mij geheel niet opvallen.

Het is dan ook een goede koop, alternatief blijft ook nog steeds de Iiyama 434

vrgr nico

Win xp pro Amd xp1800+ mobo MSI KT3 utra 512mb 333mhz 2x(raid) Maxtor 60gb 7200 ATI radeon aiw 8500dv Aopen 600A Hp cdrw 8100i Dvd pioneer 104 lan Realtek 10/100 Philips 109P4 19" Logitech internet navigator Logitech Dual optical Canon 520 printe

• knights16
ja
ik baal hier zo van he
kep me speakers al weggehaald, en van alles gedaan
wat ik kan doen is deze op me zusjes kamer neerzetten
er is nog iemand op got hier die precies hetzelfde probleem heeft, alleen die kan ik dus niet bereiken... qua me videokaart, een gf4 ti 4600 geeft toch aardige beeld kwaliteit lijkt mij..

zou het ook aan me computer kunnen liggen, aan me enermax voeding die het stoort... ik weet het echt niet, het kan van alles wezen... het rare is dat dus alleen links het beeld niet goed loopt, maar rechts perfect..

jongens, jullie 109p4, uit welke maand is die ?

PVoutput

• -Moondust-
Misschien idioot voorstel hoor, maar als je nu je monitor - indien mogelijk - op zijn kop houdt, verschuift het storende deel van het beeld dan mee. Als het storende linker deel op zijn kop aan de rechterkant zit, dan moet het een defect in de monitor of in de comp zijn en is het niet iets van buitenaf. Als het storende linker deel op zijn kop meebeweegt en op links blijft dan ligt het niet aan de monitor of de comp, amar aan een storing van buitenaf. De monitor installeren in een andere ruimte en het liefst met een andere comp zou uitsluitsel moeten geven. Suc6!

• nicodepico
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-04-2022
jongens, jullie 109p4, uit welke maand is die ?[/quote]

eind mei

Win xp pro Amd xp1800+ mobo MSI KT3 utra 512mb 333mhz 2x(raid) Maxtor 60gb 7200 ATI radeon aiw 8500dv Aopen 600A Hp cdrw 8100i Dvd pioneer 104 lan Realtek 10/100 Philips 109P4 19" Logitech internet navigator Logitech Dual optical Canon 520 printe

• knights16
shit, ik draai me monitor op de kop... blijft die idd rechts..
maar nu is me hele beeld verkleurt... degauss werkt nog niet 100% goed.
klopt het als je een monitor op de kop zet hij dan eerst verkleurt ?

zeg maar zoals je er een magneet bij houd..

PVoutput

• -Moondust-
Dat verkleuren van je beeld zou ik me maar geen zorgen om maken, dat zou heel goed kunnen. Een monitor op zijn kop zetten behoort immers niet tot de gegarandeerde gebruiksfuncties.

Je zei:
shit, ik draai me monitor op de kop... blijft die idd rechts..
Bedoel je daarmee dat de storing aan dezelfde kant van het beeldscherm (normaal links en op zijn kop dus rechts) zichtbaar blijft daardoor je dus invloeden van buitenaf kan elimineren als oorzaak???

Ook zei je:
maar nu is me hele beeld verkleurt... degauss werkt nog niet 100% goed.
Hoe kom je erbij dat degauss niet goed werkt???

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Als je de monitor op de kop zet, krijgt ie last van het aardmagnetisch veld geloof ik.
Hij is niet gemaakt op 180 graden te draaien, daar hoef je je dus niet druk over te maken.

Als de storing nu meebeweegt, dan zit de storing dus in de monitor en is het geen storing van buitenaf.

• knights16
het probleem zit hem in de computer / monitor..
het speelt alleen wanneer ik deze op 1280x1024 @ 100 hz zet..

degauss niet goed werkt, ik bedoelde dat ik die groene vlekken linksonderin me monitor - veroorzaakt door het op de kop zetten - in 1e instantie niet weg kon krijgen..

heel vaag, ik aal er flink van, vandaag ff naar een vriend met me 19" ofzo...

edit het lijkt er veel op dat wanneer ik per resolutie de maximale refreshrate instel hierdoor me beeld krom gaat staan..

PVoutput

• -Moondust-
het lijkt er veel op dat wanneer ik per resolutie de maximale refreshrate instel hierdoor me beeld krom gaat staan..
Hoe hoger de refreshrate, hoe meer er een beroep wordt gedaan op de monitor. Ook staat er in de specs dattie een bepaalde frequentie met een bepaalde resolutie kan draaien, dan nog kan het voorkomen dat je vervorming niet kan bestrijden.
het probleem zit hem in de computer / monitor..
het speelt alleen wanneer ik deze op 1280x1024 @ 100 hz zet..
Het lijkt me zinvol nu te achterhalen of de fout ligt bij de monitor of bij je comp. Om dat na te gaan moet je je monitor aansluiten op een totaal andere computer. Is dezelfde storing nog steeds te zien, dan ligt de fout bij je monitor. Is de storing weg, dan ligt het aan je comp. hoogstwaarschijnlijk is de videokaart al dan niet icm je voeding de boosdoener. Maar echt veel verstand heb ik daar neit van. Al mijn reacties zijn gebaseerd om gezond verstand en neit op specifieke kennis.

Ik vermoed dat 100Hz voor jouw monitor net ff te veel is om het nog correct weer te geven. misschien heb je een slecht product getroffen. Wellicht kan je je monitor omruilen als je er echt niet mee kan leven. 85Hz moet in principe meer dan genoeg zijn, die extra 15Hz wil je waarschijnlijk alleen maar omdat je de specs tot hun uiterste wil drijven. Het is dus misschien te overwegen om tevreden te zijn met een goed beeld op 85Hz. Maar goed, ik kan niet voor jou beslissen en jij weet zelf wel of het geleverde scherm wel of niet bruikbaar is voor jou. Suc6!

• knights16
ja psiez
nou ik hang hem dadelijk wel nij een vriend van me eraan.. tnx

PVoutput

• knights16
oke met mijn probleem,
het ligt aan me pc of monitor,

mijn oplossing, powerstrip instaleren, en dan de refresh rate op 99hz zetten... gewoon ff mee aanklooien, mocht je meer info willen
stuur maar een mailtje
ketsers@Hotmail.com

PVoutput

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Mischien niet helemaal ontopic maar ik heb mijn 109P4 net binnen en mijn god wat een verschil met mijn oude 17" :O :)
Het is wel wennen maar van de support wires heb ikgeen last zijn haast niet te zien...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 22:30
-Moondust- schreef op 12 juli 2002 @ 10:17:
Misschien heb je er geen donder aan maar ik lees nu dit topic en herinner me dat mijn gare monitor op mijn werk gisteren ook zo'n hoge pieptoon gaf, maar vandaag hoor ik niets. Uit jouw verhaal begrijp ik dat het bij jou altijd zo is. Maar het zou dus heel goed kunnen dat het een tijdelijk kwaaltje is.

Misschien beetje offtopic, maar kan iemand me precies vertellen in welke opzichten de Philips 109P40 beter is dan de Iiyama BVision Master Pro 454? Ik zit namelijk de afweging te maken 1 van de 2 te kopen. Thnx!
Ik zit dus ook te twijfelen tussen die 2 monitoren. Aangezien je nog geen antwoord op die vraag had gekregen, schop ik de topic weer ff omhoog.. :)

• -Moondust-
Quartje schreef op 18 september 2002 @ 14:55:
[...]

Ik zit dus ook te twijfelen tussen die 2 monitoren. Aangezien je nog geen antwoord op die vraag had gekregen, schop ik de topic weer ff omhoog.. :)
Inmiddels weet ik dat de Philips een tikkie scherper beeld heeft door de lagere dotpitch (0.24 tov 0.25 in het midden en 0.27 aan de randen voor de Iiyama) en de mogelijkheid heeft met BNC-aansluitingen (scheiding van kleur tov D-sub) de verbinding met je pc tot stand te brengen wat gezien de verschillende reacties die ik heb gezien geen echt zichtbaar verschil geeft. De Iiyama heeft als voordeel de Hight Brightness functie waarmee het beeld zonder kwaliteitsverlies helderder gemaakt kan worden. Ik heb dat zelf mogen aanschouwen en ik moet zeggen dat het een mooie functie is die goed van pas komt bij games en films. Ook heeft de Iiyama vier ingebouwde USB-poorten en brakke 1 Watt speakertjes (daar heb je dus niets aan).

Aangezien ik in mijn computergebruik veel games speel en films kijk, heb ik de mijn oog uiteindelijk laten vallen op de Iiyama. Maar ik denk dat ik met beide monitoren heel erg tevreden zou kunnen zijn.

Overigens zijn beide monitoren samen met nog zo'n 350 kilo andere 19"monitoren vergelijken. Zie www.hardware.info
Succes met de keuze!

• Quartje
-Moondust- schreef op 18 september 2002 @ 15:18:
[...]

Inmiddels weet ik dat de Philips een tikkie scherper beeld heeft door de lagere dotpitch (0.24 tov 0.25 in het midden en 0.27 aan de randen voor de Iiyama) en de mogelijkheid heeft met BNC-aansluitingen (scheiding van kleur tov D-sub) de verbinding met je pc tot stand te brengen wat gezien de verschillende reacties die ik heb gezien geen echt zichtbaar verschil geeft. De Iiyama heeft als voordeel de Hight Brightness functie waarmee het beeld zonder kwaliteitsverlies helderder gemaakt kan worden. Ik heb dat zelf mogen aanschouwen en ik moet zeggen dat het een mooie functie is die goed van pas komt bij games en films. Ook heeft de Iiyama vier ingebouwde USB-poorten en brakke 1 Watt speakertjes (daar heb je dus niets aan).

Aangezien ik in mijn computergebruik veel games speel en films kijk, heb ik de mijn oog uiteindelijk laten vallen op de Iiyama. Maar ik denk dat ik met beide monitoren heel erg tevreden zou kunnen zijn.

Overigens zijn beide monitoren samen met nog zo'n 350 kilo andere 19"monitoren vergelijken. Zie www.hardware.info
Succes met de keuze!
Bedankt voor je reactie! Nog een vraagje aan jou. Ik las namelijk op GoT dat die Iiyama nogal last had van trillende letters etc. Heb jij dat ook opgemerkt?

• -Moondust-
Quartje schreef op 18 september 2002 @ 16:24:
Bedankt voor je reactie! Nog een vraagje aan jou. Ik las namelijk op GoT dat die Iiyama nogal last had van trillende letters etc. Heb jij dat ook opgemerkt?
Nu je het zegt, ik heb op een Iiyama 452 inderdaad trillende letters gezien. Toen ik de verkoper hiernaar vroeg, zei hij dat dat kwam doordat de monitor op de verkeerde frequentie was afgesteld. Eerlijk gezegd lijkt me dit onzin, want een lagere frequentie mag geen trillende letters tot gevolg hebben. Op de Iiyama 454 heb ik geen teksten gezien, alleen ff die High Brightness bekeken.

Was er 1 persoon die melding heeft gemaakt van trillende letters of zijn er meer mensen? Is het standaard of incidenteel?

• Quartje
-Moondust- schreef op 19 september 2002 @ 09:19:
[...]
Nu je het zegt, ik heb op een Iiyama 452 inderdaad trillende letters gezien. Toen ik de verkoper hiernaar vroeg, zei hij dat dat kwam doordat de monitor op de verkeerde frequentie was afgesteld. Eerlijk gezegd lijkt me dit onzin, want een lagere frequentie mag geen trillende letters tot gevolg hebben. Op de Iiyama 454 heb ik geen teksten gezien, alleen ff die High Brightness bekeken.

Was er 1 persoon die melding heeft gemaakt van trillende letters of zijn er meer mensen? Is het standaard of incidenteel?
Vele mensen maken hier melding van.
Ik dacht te lezen dat jij deze monitor daadwerkelijk had gekocht. Maar dat is niet zo? Welke monitor heb je dan wel aangeschaft?

• -Moondust-
Ik heb nog een nieuwe monitor aangeschaft in verband met verhuizing en de daarmee gepaard gaande kosten. Echter, ik heb wel min of meer de keuze gemaakt om de Iiyama aan te schaffen in de nabije toekomst. Maar het zou dus best kunnen dat ik een andere koop uiteindelijk. Ik zal voor eventuele aanschaf van die Iiyama wel vragen of ik letters in verschillende resoluties kan zien. Dus...thnx for the tip!

• LawnMowerMan
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Ik zit ook nog steeds te dubben tussen deze 2 monitoren. Ik denk dat ik voor de Philips ga, maar die High Brightness is ook niet verkeerd. De 17" serie van Philips is iig wel heel fijn. Scherpbeeld, goede frequentie/refreshrate combo's. In de tests doen ze het ook allebei erg goed. Moeilijk...

Dit is btw tevens een schopje ;)

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• -Moondust-
Als ik geen trillend letters zie op de Iiyama 454, dan geeft voor mij de High Brightness de doorslag en koop ik die!

• draakhoofd
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn nieuwe 109P40 aangesloten (nieuw systeem ook) en die maakt dus ook dat hoge electrisch-achtige geluid, damn :(.
Omruilen dus maar?

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

draakhoofd schreef op 20 oktober 2002 @ 13:21:
Ik heb zojuist mijn nieuwe 109P40 aangesloten (nieuw systeem ook) en die maakt dus ook dat hoge electrisch-achtige geluid, damn :(.
Omruilen dus maar?
Of je moet dat geluid fijn vinden....
Overigens kan ik je wel vertellen dat het verder een hele goed monitor is, dus zeker geen miskoop...

Verwijderd

ik heb zelf de 109p20 totaal geen problemen mee
wel heb ik hem op die bnc connectors aangesloten

geweldig ding hoor

• draakhoofd
  • Niet online
MightyRaven schreef op 20 oktober 2002 @ 13:28:
[...]

Of je moet dat geluid fijn vinden....
haha, nee niet bepaald :P
Maar Philips doet hier dus niet moeilijk over en ruilt het scherm zo om?

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

draakhoofd schreef op 20 oktober 2002 @ 13:59:
[...]

haha, nee niet bepaald :P
Maar Philips doet hier dus niet moeilijk over en ruilt het scherm zo om?
Heb je er ooit aan gedacht om Philips zelf te bellen?????

Verwijderd

Ik heb zelf mijn Philips 109p40 net binnen, aangesloten en al. Fantastisch schermpje geen enkel probleem. Alleen zie ik wel een heel dunne lijn aan de bovenkant van mijn scherm lopen als ik een witte/licht grijze of blauwe achtergrond heb.. Ik dacht dat dit alleen met de Illyama schermen was (Diamontron/Trinitron beeldbuis die door Illyama gebruikt worden):|. Wel een beetje jammer maar het is echt een gaaf scherm. 8)

edit:

Lijntjes zijn de stabilizatie lijnen van de Triniton Beeldbuis, mijn fout dus :d de Philips 109p40 heeft deze wel. Dus dat moet ik maar op de koop toe nemen.

• -=Sentinel=-
  • Laatst online: 23-07 15:27

-=Sentinel=-

*zucht...*

Kan iemand mij vertellen wat het verschill is tussen de 109P20 en de 109P40 van Philips?

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk eens op de site van Philips.. of zoek reviews met Google. Iig niet echt nuttige manier van het kicken van dit topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.