Gisteren heb ik deze monitor binnengekregen. Het is een prachtig apparaat en een hele verbetering t.o.v. mijn oude IIyama Vision Master Pro. Helaas heb ik nu al een probleem en dat is het volgende: als de monitor aanstaat produceert hij een zeer irritant, hoogfrequent (> 15 Khz) elektrisch achtig geluid. Ik heb al op usenet gezocht alsmede hier op gathering en de meest waarschijnlijke oorzaak volgens een aantal mensen is of een transformator die niet helemaal in orde is danwel dat er binnenin 'wat' los zit. Om andere oorzaken uit te sluiten heb ik de monitor al op een andere stroomgroep gezet, resolutie verlaagd, refrese rate verlaagd, andere videokabel geprobeerd etc. Niets helpt echter het geluid blijft bestaan: zelfs als de computer uit staat en de monitor aan: het ligt dus echt aan de monitor.
Inmiddels heb ik contact gehad met Philips en zij willen de monitor omruilen voor een nieuwe (alleen krijgen ze ze minimaal maandag pas weer op voorraad
).
Goed nu de reden waarom ik de topic opende: zijn er meer mensen met een Philips 109p40 (of p20, p10 of een ander model) die een dergelijk probleem hebben gehad en hoe is dit opgelost?
Inmiddels heb ik contact gehad met Philips en zij willen de monitor omruilen voor een nieuwe (alleen krijgen ze ze minimaal maandag pas weer op voorraad
Goed nu de reden waarom ik de topic opende: zijn er meer mensen met een Philips 109p40 (of p20, p10 of een ander model) die een dergelijk probleem hebben gehad en hoe is dit opgelost?