Toon posts:

[Delphi] Wachten met beeld opmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Op mijn stage heb ik een half jaar in Delphi gewerkt.
Ik weet nog dat ik daar een functie gebruikte om zeg maar het scherm te 'locken',
dan alleen procedures en functies aflopen en daarna pas alle componenten 'opnieuw' te tekenen.

Dus als het ware wil ik dat mijn scherm pas opnieuw wordt ik gebouwd als ik alle databewerkende functies heb gehad.
Er was een functie voor, alleen ik weet niet meer welke. Ik dacht een method van TApplication, maar daar kon ik niets vinden.
Weet iemand het hier misschien ?

Verwijderd

Ik weet wel een API-Call die hetzelfde doet: LockWindowUpdate(hWND)

Verwijderd

Inderdaad LockWindowUpdate. Voor zover ik weet is daar geen eigen method van TApplication voor, of zo.
code:
1
2
3
4
5
6
LockWindowUpdate(Application.MainForm.Handle);
try
  // doe wat je moet doen
finally
  LockWindowUpdate(0);
end;

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:25

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Wil je een heel scherm pas repainten als je databewerking klaar is? Hmm ik ben benieuwd waar je dat voor zou willen.
Als je slechts enkele controls wilt disablen moet je eens kijken of ze niet toevallig een BeginUpdate en EndUpdate procedure hebben. De TListView bv heeft zo'n setje methods, en dat is maar goed ook.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus,
ik ben gevraagd om een klein programma'tje te schrijven (waarin een aantal vragen gesteld worden en daarna worden opgeslagen). Alleen het punt is, het moet op de meest simpele pc werken. Ik probeerde het op een p133 en bij iedere vraag zag je de pannels omste beurt op het form geplaatst worden (terwijl er alleen een andere caption gezet werd).
Daarom wilde ik voordat ie dat doet, het scherm locken en als ie klaar is het scherm weer unlocken.

Kunnen jullie mischien iets meer informatie geven over LockWindowUpdate. Ik kan er niks over vinden in de Delphi (5) help. En heb zo geen windows API's bij de hand.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 19:12 schreef bojo het volgende:
Kunnen jullie mischien iets meer informatie geven over LockWindowUpdate. Ik kan er niks over vinden in de Delphi (5) help. En heb zo geen windows API's bij de hand.
LockWindowUpdate info op MSDN.
In Delphi werkt 't exact gelijk, alleen moet je voor 't unlocken 0 gebruiken i.p.v. NULL.
Pagina: 1