Toon posts:

[kabel] Chello delen met router?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Chello abo met Motorola SB4200E. Dus met geregistreerd MAC adres.

Kan ik dan via een router mijn internet delen zonder een server - met netwerkkaartje met het juiste mac adres - te hebben draaien?

Of zullen alle netwerkkaartje - met een mac adres dat niet geregistreerd is bij Chello - achter mijn router niet werken? (maar alleen dat kaartje dat het geregistreerde mac adres heeft???)

bedankt voor je hulp

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:38
Werkt wel. Niet je netwerkkaart is geregistreerd nl. maar het modem (MAC).

Sluit alles aan zodat de router aan de Motorola hangt. Reset daarna het modem door een pinnetje achter in het modem te prikken (of door naar de statuspagina te gaan en onderaan 'config' 'restart modem' te kiezen. 192.168.1.100).

De motorola 'leert' dan je nieuwe MAC en je kan via het provisioning systeem de rest registreren om een IP van de DHCP server te krijgen (je krijgt eerst een 10.x.x.x voor je router waarschijnlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat de Chello installateur ook het mac adres van mijn netwerkkaartje moest opgeven.
Toen ik het Chello modem probeerde aan te sluiten op een ander netwerkkaartje werkte het niet terwijl de instellingen van beiden hetzelfde waren. Ook het merk, type en snelheid van het netwerkkaartje waren hetzelde.

Als je de modem reset moet je hem dan opnieuw registreren in het Chello netwerk? Dus dat je eerst weer een 10.x.x.x adres krijgt?
Kun je dat gewoon zelf doen dan? Ik dacht dat alleen een installateur dat kon.

• Rukapul
je kan het zelf.
Met zo'n 10.x adres wijzen alle domeinnamen naar de provisioning service. Ik denk dat je er ook kan komen door http://provisioning.upc.nl ofzo te proberen. Daar moet je dan wat dingen invoeren zoals MAC en serienr van het modem, maar die staan achterop het modem :)

Je kan proberen om voor de reset van je modem je IP vrij te geven, maar volgens mij heeft dat geen effect in dit geval.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, dat is dan een meevaller.

Een router heeft dus kennelijk ook een mac adres... Klinkt ook wel logisch.

Maar Chello wil niet dat je meerdere pc's aansluit op één Chello verbinding.
Kan Chello zien of er een router of gewoon een netwerkkaartje aan het modem hangt? Of ziet Chello op een andere manier dat er een thuisnetwerk aanwezig is? Zo ja, gaat Chello dan actie ondernemen?

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Als je een beetje een goede router koopt kan je zelf instellen wel MAC-adres hij doorgeeft naar je modem! Heb je verder geen problemen! En nee, chello kan niet zien dat jij een heel netwerk erachter hebt hangen!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als het goed is kun je de mac van de router wijzigen. geef deze dezelfde als je originele NIC. dan zou het moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
als het goed is kun je de mac van de router wijzigen. geef deze dezelfde als je originele NIC. dan zou het moeten werken

Toch mooi spul die routers :9

• Rukapul
Op woensdag 10 juli 2002 23:43 schreef Vdenium het volgende:
Maar Chello wil niet dat je meerdere pc's aansluit op één Chello verbinding.
Kan Chello zien of er een router of gewoon een netwerkkaartje aan het modem hangt? Of ziet Chello op een andere manier dat er een thuisnetwerk aanwezig is? Zo ja, gaat Chello dan actie ondernemen?
Theoretisch zouden ze het kunnen detecteren (er zijn ISPs in de VS die dit nog doe ook).

Maar Chello doet er in de praktijk niets aan behalve dat ze je niet helpen als je zegt dat je een netwerk hebt.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

muha der is al paar x monteur hier geweest voor verschillende problemen, zeggen dat ze ut zelf ook hebben en bij de HD doen ze er ook niet moeilijk over ze zeggen wel is eigelijk niet de bedoeling en helpen je der ook niet bij maar dat is gewoon omdat ze daar niks van routers snappen (igg de HD mederwerkers dan) :+

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:12
De HD weet precies hoe die routers werken, maar de meeste klanten niet. En vaak spelen HD medewerkers dom, omdat klanten zo'n ding geinstalleerd hebben gekregen en dat ze dan geen zin hebben om heel die zooi te telnetten, info op te halen etc.

maar het kan dus, ip adresje vrijgeven, router ertussen.
http://chello.upc.nl
http://prov.upc.nl
http://provisioning.upc.nl

vergeet je proxy niet uit te zetten als die aan staat.
pagina doorlopen, beetje ja, ok, en doorgaan klikken.

aan het einde van het verhaal.
computer uit.
stroom van modem.
5 minuutjes wachten
stroom er terug op.
modem laat aanmelden
pas als de modem online is, computer aan.
telnet naar je router, bij 10 ip adres. ff releasen / renewen.
krijg je 62.194.*.* of 62.195.*.* dan kun je vooruit, krijg je 169.154.*.* ff je router ook resetten (misschien tot 2 maal toe).

I want to live forever, so far.. so good.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:28
Hier staat het ook nog een keer helder uitgelegd: [topic=309398/1/25]

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Deze hoort eigenlijk in NT maar omdat ze daar een mooie hoe deel ik internet faq hebben gaathij hier dicht. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.