[XP] Thumbnails doen ut niet meer :'(

Pagina: 1
Acties:

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Ik heb me XP installatie mooi getweaked, zip-folders duruit enzo. Maar nu wil ik wel nog af en toe een thumbnail-preview van een folder kunnen bekijken. Met filmpjes gaat dat ook goed, maar met JPG-jes (lees plaatjes, dus ook gifjes enzo) wil dat niet meer: Ik krijg alleen een groot icoontje, aangevend dat het een JPG-je is :'(

Wat er achter deze link staat werktte niet. Dit ook niet :'(

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op woensdag 10 juli 2002 22:24 schreef elviver het volgende:
Ik heb me XP installatie mooi getweaked, zip-folders duruit enzo. Maar nu wil ik wel nog af en toe een thumbnail-preview van een folder kunnen bekijken. Met filmpjes gaat dat ook goed, maar met JPG-jes (lees plaatjes, dus ook gifjes enzo) wil dat niet meer: Ik krijg alleen een groot icoontje, aangevend dat het een JPG-je is :'(

Wat er achter deze link staat werktte niet. Dit ook niet :'(
Heb je ook geen optie "Thumbnails" in je "View" staan (in de Verkenner)?

• DRvDijk
Jawel, die bedoel ik juist... Daarmee krijg ik geen previews meer van plaatjes.. Wel van avi's of mpeg's (waarvan sommige niet eens meer af te spelen zijn door de mediaplayer.. over wazigheid gesproken :P), maar dus niet meer van JPG-jes..

Dumpje dan maar :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/login147/img/got/547027.jpg
Misschien goed idee oogarts te worden aan de wazigheid van het plaatje te zien ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Komt omdat de bestandsextensies nu gekoppeld zijn aan ACDSee, en niet meer aan explorer...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DRvDijk
Maar dat had ik dus wel in mijn vorige XP installatie.. Dat ie aan ACDSee gekoppeld waren.. Dat ze daarmee opende iig.. Maar ik zag wel die thumbnails :?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op vrijdag 12 juli 2002 02:49 schreef elviver het volgende:
Maar dat had ik dus wel in mijn vorige XP installatie.. Dat ie aan ACDSee gekoppeld waren.. Dat ze daarmee opende iig.. Maar ik zag wel die thumbnails :?
Kijk eens bij je instellingen van ACDSee (of download de laatste versie). :)

• DRvDijk
Dat heeft toch errug weinig met de image-preview in de explorer te maken right?
Sorry voor de 3 dagen kick.. Niet op het topic gelet..

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik zit nu met hetzelfde probleem, ook als ik eigenschappen van beeldscherm oproep en achtergrond wil selecteren, laat ie de jpg bestanden niet meer zien, alleen de naam van het bestand. Als ik apply doe, wordt de betreffende jpg wel gewoon als achtergrond geladen.

• DRvDijk
Om toch nog even antwoord te geven.. Ik heb de oplossing gevonden. Je moet die niet die dll unregsvr32ren, maar in de registry twee keys wissen:

code:
1
2
3
4
5
* Disable picture and fax viewer
  HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{e84fda7c-1d6a-45f6-b725-cb260c236066}\shellex
  Delete the MayChangeDefaultMenu key.
  HKEY_CLASSES_ROOT\ SystemFileAssociations\ image\ ShellEx\ ContextMenuHandlers
  Delete the ShellImagePreview key

Sorry voor de kick, maar dit voor de volledigheid :)
Pagina: 1