Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK 2 vragen. Ik heb net een nieuwe pc gekocht. Hier gaat windows xp op.

Nu wil ik eigelijk mijn oude pc leegmaken, xp erop, en in netwerk. Specs: pII 400, 128mb ram, diamond tnt.

Nu het volgende

1 Draait xp een beetje erop? als het een internet computer wordt en Word enz

2 Zijn er eigelijk wel drivers voor de tnt1 card en xp? diamond is failliet, en heeft alleen erg oude drivers online staan. En in de nieuwe drivers van nvidia staat de tnt chip niet

iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:25
[quote]Op woensdag 10 juli 2002 22:05 schreef toppertje het volgende:

Nu wil ik eigelijk mijn oude pc leegmaken, xp erop, en in netwerk. Specs: pII 400, 128mb ram, diamond tnt.

Is die oude pc wel geschikt voor XP?

ff kijken naar systeemvereisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Op woensdag 10 juli 2002 22:09 schreef Silver7 het volgende:
Op woensdag 10 juli 2002 22:05 schreef toppertje het volgende:

Is die oude pc wel geschikt voor XP?

ff kijken naar systeemvereisten
ja ok, maar in principe kan je op een 386 ook windows 95 draaien, moet je alleen een paar valium pillen pakken. Ik vraag dus ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:44
Dat zal wel lukken, zet dan wel die skins etc uit zodat je een win2k look krijgt, scheelt ook weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 22:11 schreef ]-[Skinlab]-[ het volgende:
Dat zal wel lukken, zet dan wel die skins etc uit zodat je een win2k look krijgt, scheelt ook weer wat.
ok, maar die tnt kaart? die wordt ondersteund door xp? weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:04
Op woensdag 10 juli 2002 22:05 schreef toppertje het volgende:

Nu het volgende

1 Draait xp een beetje erop? als het een internet computer wordt en Word enz

2 Zijn er eigelijk wel drivers voor de tnt1 card en xp? diamond is failliet, en heeft alleen erg oude drivers online staan. En in de nieuwe drivers van nvidia staat de tnt chip niet

iemand die me kan helpen?
Een vriend van mij heeft ongeveer de zelfde pc (192mb ipv 128mb). Bij hem werkt zijn TNT 1 kaartje perfect. Hij heeft nu inmiddels een geforce 2 :)
Je hebt helemaal geen zware/snelle videokaart nodig voor windows XP
Op woensdag 10 juli 2002 22:14 schreef toppertje het volgende:

[..]

ok, maar die tnt kaart? die wordt ondersteund door xp? weet iemand dat?
Ik zie dat je een diamond hebt, TNT 1, dus een Viper 550. Hij werkt gewoon in XP, als je spellen wilt gaan spelen moet je drivers van Nvidia downloaden.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 22:21 schreef PASware het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft ongeveer de zelfde pc (192mb ipv 128mb). Bij hem werkt zijn TNT 1 kaartje perfect. Hij heeft nu inmiddels een geforce 2 :)
Je hebt helemaal geen zware/snelle videokaart nodig voor windows XP
[..]

Ik zie dat je een diamond hebt, TNT 1, dus een Viper 550. Hij werkt gewoon in XP, als je spellen wilt gaan spelen moet je drivers van Nvidia downloaden.
perfect, bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als eissen staat er letterlijk op de CD:

Minimum: P233 / 128MB / 1GB HDD
Recommended: P550 / 256MB / 4GB HDD

Maar het is niet zo dat deze eissen te laag/hoog gegrepen zijn, je moet rekenen dat ze deze keer wel ervan uitgegaan zijn dat je het hele "theming" aan laat in de default instellingen (en bij recommended gingen ze ook uit van de videobewerking/firewirezooi).

Persoonlijk zou ik zeggen dat meer geheugen en minder ingeschakeld bij "theming" en visuele effecten Windows XP draaibaar en werkbaar maakt op een P166 (het 2D gebeuren - want games en ander spul is afhankelijk van wat die weer eissen...). Maar ik zie eigenlijk het nut niet van XP draaien op jouw systeem, of je kiest voor W98SE voor games etc, of je kiest voor W2KSP2 voor 2D gebeuren/stabiliteit. Ik raad je dan ook aan om, als je die keuze hebt, om Windows 2000 met Service Pack 2 te installeren op die PC.

NB: ik heb toevallig op een 386DX40-8MB W95 gehad - geen valium nodig gehad, anders zou ik in slaap vallen tijdens het wachten op het renderen van de venstertjes ;) Op een 486DX66-16MB was het pas werkbaar...

Drivers TNT: Windows 2000 / XP - Windows 95 / 98 / ME Non-WHQL v28.32 3-april-2002
(Oudere drivers zijn trouwens meer geoptimaliseerd voor jouw type CPU... Welke precies staat vast wel op 1 site die drivers heeft vergeleken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:20

-ET-

Phone Home

Ik heb XP prof Draaien op mijn laptop PII 400 met 128mb en een 8mb Ati Rage mobility voor kazaa/word/icq/msn e.d werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
Op woensdag 10 juli 2002 22:22 schreef toppertje het volgende:

[..]

perfect, bedankt voor de reacties!
denk erom dat je wel de NON-WHQL drivers downloaden en niet de 'gewone' die ondersteunen namelijk niet de TNT1..

(die drivers die je moet hebben staan in het 'archive')

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 22:39 schreef euss het volgende:
Als eissen staat er letterlijk op de CD:

Persoonlijk zou ik zeggen dat meer geheugen en minder ingeschakeld bij "theming" en visuele effecten Windows XP draaibaar en werkbaar maakt op een P166 (het 2D gebeuren - want games en ander spul is afhankelijk van wat die weer eissen...). Maar ik zie eigenlijk het nut niet van XP draaien op jouw systeem, of je kiest voor W98SE voor games etc, of je kiest voor W2KSP2 voor 2D gebeuren/stabiliteit. Ik raad je dan ook aan om, als je die keuze hebt, om Windows 2000 met Service Pack 2 te installeren op die PC.
zoals ik al aangaf kan ik morgen mijn nieuwe pc halen. Ik wil hem in netwerk zetten, en dan lijken 2 zelfde versies van windows me beter dan 98se en xp.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 22:41 schreef zwelgje het volgende:

[..]

denk erom dat je wel de NON-WHQL drivers downloaden en niet de 'gewone' die ondersteunen namelijk niet de TNT1..

ik pak de link die hierboven aangegeven is. eens proberen

nogmaals dank iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach netwerk is netwerk - het maakt voor het bitje niet uit of hij ontvangen of verzonden wordt door W9x/2K - hoogstens de gebruiker die misschien 2 verschillende OS'en verwarrend vindt. ;) Succes in ieder geval !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 22:58 schreef euss het volgende:
Ach netwerk is netwerk - het maakt voor het bitje niet uit of hij ontvangen of verzonden wordt door W9x/2K - hoogstens de gebruiker die misschien 2 verschillende OS'en verwarrend vindt. ;) Succes in ieder geval !
ach een format op zijn tijd is goed voor de computer.

Maar als je bv internet wilt delen: ik begrijp uit jou reactie dat dit geen probleem is met verschillende versies? windows 98 zou dan inbel computer worden, en andere (xp dus) moet dan daar gebruik van maken? maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb ongeveer de zelfde specs alleen dan een PIII 450@555

En xp doet het gewoon goed ook met themes alleen moet je dan wat langer wachten. Voor je viper TNT kan je gewoon de nieuwste drivers pakken maar ik zelf vind de 28.23 het beste want allle drivers die hierna komen gaat GTA 3 langzamer lopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 15:34

nxt

Op woensdag 10 juli 2002 22:41 schreef zwelgje het volgende:
daar denkt mijn Viper550 (TNT-1) anders heel anders over
die loopt prima met de WHQL versie van de nvidia drivers v29.42 onder Win2K (dus zal het onder XP ook wel goed gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Op donderdag 11 juli 2002 00:00 schreef nxt het volgende:

[..]

daar denkt mijn Viper550 (TNT-1) anders heel anders over
die loopt prima met de WHQL versie van de nvidia drivers v29.42 onder Win2K (dus zal het onder XP ook wel goed gaan)
Ben ik benieuwd of overlay goed werkt bij jou met (divx) films. Dus MET het bilineare filter dat ervoor zorgt dat je geen blokjes en kartelrandjes krijgt.
Pagina: 1