Toon posts:

Het grote Philips 200P3M topic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Philips heeft een nieuwe TFT monitor uitgebracht, de 200P3M.
En hij is :9~

http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/subcategory.jhtml?groupId=PCSTUFF&divId=0&catId=MONITORS_CAT&subCatId=20INCHFLATPANEL

Specs:
- grootte: 20.1" TFT :9~
- resolutie: 1600x1200 :9~
- aansluitingen: DVI + analoog + S-Video + CVBS :9~
- helderheid: 250 cd/m2 :9~
- maximaal contrast: 300:1 :9~

Dit topic is bedoeld voor:
- vragen over de 200P3M
- ervaringen met de 200P3M

Vragen voor nu:
- wie weet wat de reactietijd van deze monitor is?
- wie weet waar deze monitor te koop is?
- wie weet wat deze monitor kost / moet gaan kosten?
- ben je van plan deze monitor aan te schaffen? Zo ja: waarom wel; zo nee: waarom niet?

Ik wil er wel voor gaan, mits hij niet te duur is (< €2000).

Verwijderd

Als jij €2000,- euro op mijn bankrekening zet wil ik er wel over nadenken...

Alleen bedrijven en gestoorde particulieren kopen dit spul...

PS. Je link werkt niet (goed).

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
kun je eerst misschien zelf de laatste vraag beantwoorden? Ben benieuwd wat je zelf ermee gaat doen etc. en wat het exacte nut is van z'on oppervlak.
Voor 2000 euro koop je zelfs een dual 22" CRT systeem en hou je nog geld over voor vergulde kabels oid... :p

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, de link werkt bij mij prima. :?

Wat ik met zo'n monitor wil doen? Ik wil gewoon mijn 7 jaar oude good-old Samtron SC-726DXL vervangen (een van de beste aankopen die ik ooit gedaan heb). En ik heb niet de ruimte voor zo'n gigantische 22" CRT kubus. Daarnaast is het beeld van een goede TFT beter dan dat van een CRT (nee, ik speel niet de hele dag spelletjes).

Ben ik de enige die op zoek is naar een grote, goede 1600x1200 TFT?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
ik heb nog eens gekeken, die link doet het idd niet. maar ok, ik kan op de hele philps site die monitor helemaal niet vinden... in google krijg ik dittum:
http://www.pcworld.pl/news/news.asp?id=39422

maareh, die het meest in buurt komt is deze qua formaat: http://www.tweakers.net/pricewatch/8934 de prijs: € 2444,-

sorry hoor, maar die prijs van dat ding wat jij noemt moet wel enorm zijn (5000+) ga me niet vertellen dat je die echt (kunt) gaat kopen! wat een ge- :9~

Verwijderd

Ik heb 'm al gezien hier in Zurich voor rond de 3300CHF, plm. 2200pleuros.
http://www.stegcomputer.ch/details.asp?prodid=phi-200P3M
(hee, vorige week was het nog 3289CHF... :( )

Voor datasheet, en meer info in het duits:
http://www.pcp-partner.de/gast/monitore/200p3m/index.phtml
en dan aan de linkerkant: produkte downloads klikken, je kan het datenblatt in het engels (of duits) downloaden.
Optical characteristics
? Contrast ratio 300 (typ.)
? Brightness 250 cd/m2 (typ.)
? Peak contrast angle 6 o?clock
? White chromaticity x: 0.281 y: 0.311 (at 9300°K)
x: 0.312 y: 0.338 (at 6500°K)
? Viewing angle Upper ? 80°(typ.)
(C/R >10) Lower ? 80°(typ.)
Left ? 80°(typ.)
Right ? 80°(typ.)
? Response time ?30 ms (typ.)
Resolution & preset modes
? Maximum 1600x1200 at 75Hz (analog input)
1600x1200 at 60Hz (digital input)
? Recommended 1600x1200 at 60Hz
Response tijd dus onder 30ms,.... ~33fps, niet al te slecht.
Hou in je achterhoofd dat veel tft's rond de 40ms zitten (nouja, die nu gemiddeld bij mensen thuis staan, die nu verkocht worden zijn wel beter misschien), en dat film met 25 fps in de bios ook als prima wordt ervaren... :)

En ja, ik zit er ook al over te denken deze aan te schaffen

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Voor de zoveelste keer die specs over het aantal ms zeggen geen ene r^&*.
Sommige fabrikanten geven een te lage snelheid en de meeste een te hoge :(
Eerst maar eens een goeie test door C't of Tomshardware. Die zijn tenminste goed.
De snelste tft's (voor games dan) is nog altijd een 15incher, de 17inch komt wel in de buurt, maar is niet net zo snel.
Dus ik zie het slecht zitten met deze 21inch. Trap niet in die nepspec.

Het zou wel leuk zijn als hij geschikt zou zijn voor games. Ik wil ook een tft maar vind 15inch toch net iets te klein.
Een goede 17inch zou al beter zijn, maar bestaan niet en 21 helemaal. :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Ok, schopje.

Het volgende doet zich voor: een collega van de CAD support hier heeft 'm op zijn bureau staan.
Supermooi, behalve....

met analoge verbinding valt er echt niet best mee te werken. Het gaat wel, maar met veel flikker/horizontale strepen in sommige programma's (dwz met sommige kleurcombinaties).
Allemaal dingen die te maken hebben met dat een tft een digitaal (telbaar) matrix / oplossend vermogen heeft.

Nu dus het probleem: welke kaarten ondersteunen dvi op 1600x1200?

Wat ik totnogtoe ben tegengekomen is dat alles tm matrox G550 / radeon8500 / NVidia GF3 (dus allesbehalve de laatste/nieuwste series kaarten) slechts dvi op 1280x1024 doet.
Ik heb natuurlijk niet overal gezocht, maar wel de kaarten die via de goedkopere winkels hier in de buurt (zurich, CH) leverbaar zijn.
Zijn er wel goedkopere (<~150Euro) kaartjes die dvi op 1600x1200 kunnen?

Het gaat hier om puur 2d werk overigens, vandaar dat het niet echt een goed plan is kaarten van 500Euro te nemen, die zo duur zijn vanwege de geweldig snelle 3d, die vervolgens niet gebruikt zal gaan worden....

(of kan ik hierover beter een nieuw topic openen? hmm laat ik het eerst zo proberen...)
Pagina: 1