Hallooooooooooooooooooooo, hmmz, ok, tijd geleden... maar dit is een topicje wat ik ehm... tja... heb even wat opmerkingen...
Exirion en mbravenboer, waar the hell zijn jullie mee bezig met club662 een beetje af te kraken omdat hij precies doet wat belangrijk is in de informatica? M.n. logisch en theoretisch nadenken... En ik noem deze hele situatie gewoon informatica, omdat hier meer is dan alleen programmeren.
helemaal de opmerking van mbravenboer, ik quote: "Ik denk dat je voorlopig beter eerst eens gewoon leuk kunt gaan programmeren je niet gelijk hiermee moet bezig houden."
Ik had echt zoiets van WTF? Waar slaat dit op? Zoals ik al zei, als jij denkt dat informatica om computers draait, zou ik zeggen, ga maar lekker op een onbewoond eiland zitten met een pc en ga lekker proggen, of ga vakken vullen want dat is echt een instelling... naja... ik zie het meer op de HIO op de Hoge School Brabant in ieder geval tot mijn grote spijt, de leraren en leiding zijn daar echt verkeerd bezig qua lesgeving in de Technische richting, maar goed das een ander verhaal waar ik uren aan kan wijden...
Over Text2Speech... Als je het zelf wilt maken... Dan zou ik je inderdaad aanraden om wat extra uurtjes de komende maanden aan google.com te besteden...
Ten eerste geluidskaart aansturen... Weet niet of je het weet maar ik zeg het alsnog desnoods... Geluids-signalen zijn verschillende sin- & co-sinusjes door elkaar, je kan ze afspelen door samples van zo'n geluidssignaal te nemen en die in de buffer van de geluidskaart te geven... Als je 1 sinus sampled heb je dus 1 toon... als je daar speech van wilt maken dan moet je wel even bezig zijn met welke sinusjes je door elkaar moet gooien... misschien opgenomen voice analyseren met FFT (niet eens proberen te snappen, google.com kan zelfs voor amper uitleg zorgen (heb wel zelf een eigen freq.analyse gemaakt die freq's kan zien van 0 tot ong. 7400 bij samplefreq van 44100 dat ook echt werkt en ik vast wel eens in deze vakantie GOEIE documentatie bij ga gooien, want over FFT is echt alleen maar code te vinden en that's it, maar das weer een ander verhaal))
Waar waren we... oh ja... sninuskjes... Lastige manier dus, oh en je moet ook nog rekening houden met fade-in-out dingetjes bij die geluidssignalen, en dan moet je eerst zorgen dat je een letter goed krijgt, en dan ook nog eens het hele woord... Ik ga hier echt NOOIT aan beginnen, maar goed ik ben lui

Probeer inderdaad van die speech motortjes, geen idee hoe het werkt, don't ask, misschien op MSDN iets oid... Heb ooit wat gevonden daarover vroeger... heel veel voorbeeldjes voor die MS-(ok...L&H)-speech-dingetjes in JS, VBS, C++... dus ehm... naja.. Java?

Neuhhhh, Java kan niks

Ja ok, als je DLL-etjes gaat maken in C/C++ en die koppelt, maar ik zou dat nog niet eens proberen als je nog bijna niks van C hebt gezien...
Heh verdorie

Waarom moet men nou altijd met dat stomme Java beginnen

De afstand van CPU tot Java is echt van de Aarde tot Pluto, zucht

Probeer ASM

mwahhahahaa

Nou... als je een beetje goed kan nadenken met die theorietjes van je zou ik Zeker ASM aanraden... Beginnen met x86 architectuur googlen... Hardware stuff... Geheugen dingetjes... Logica... Instructie-setjes... IRQ's... argh, waarom denkt iedereen dat het moeilijk is!

Het is wellicht een beetje lastig omdat je 1. alles Stap voor Stap moet doorgaan zoals een pc (think like a pc

10100101, ok flauw), 2. het geheel van de functie zien... 3. het geheel van je programma zien... Uit je hoofd debuggen is ook kewl dan

(ander verhaal, zucht)
Ermee beginnen is echt een drama btw, maar als je het eenmaal snapt kan je alle programmeertaalkes uit je duim zuigen

maar goed, weer een ander verhaal...
Oh... Geluidskaart aandraaien via Java kan dus niet zonder een DLL

lol

sorry

Naja, ehm... begin eerst met de woordjes ontleden oid?

das wel leuk... beetje makkelijk alleen met Java-String, argh, AnsiString rules ook al zo erg in Borland C-Builder, damn daar wordt je lui van... Schrijf je eigen StringTokenizer

kewlll, ok beetje simpel...

zeg je moet toch ergens beginnen!

pfff... zit tegen mezelf te praten... ga ik naar bed? oh tegenwoordig is dit off-topic heh

uh-oh... *slik*...
Nou, ehm...
KUSJES ALLEMAAAAAAAL!!! En nie zo raar doen over theorien nadenken heh, is nie liev! (En nadenken is goed voor het leerproces, als je dat al niet weet... ok ik dwaal weers af...)
Byez! (k) hey die zit er nie bij... damn... oh

en

oehhhhhhhhhhh, zouden ze werken? hmmz... *klikt op verstuur*