Is dit serieus? bestaat dit? ~isa moederbord~

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Ik kwam op internet dit tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.eindustrialcomputers.com/PIC/SYSTEM_BD_PIC/SBC_370.jpg

PICMG Full-size SBC
Socket 370 PICMG SBC with Integrated Video and Ethernet

PICMG full-size SBC based on Intel 815E chipset
Scalable performance and enhance I/O functions
Supports Intel Pentium III/Celeron processors up to 1GHz
Supports up to 512MB SDRAM
Integrated vdieo for resolutions up to 1600x1200x256 colors
Available DVI digital video support
4 USB, DIO, 2 Serial, 1 Parallel and Smart Card interface
DiskOnChip flash memory support
Multilevel watchdog timer and system health monitoring

IS dit serieus? een goede soep? of ben ik nou gek? |:(

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 14:35

Sebazztiaan

sebas!

Is het geen VLB kaartje?, ik weet dat ze bestaan, maar voor S370 heb ik ze nog niet gezien. Het lijkt me geen fotosoep, alhoewel de foto wel van heel slechte kwaliteit is, en zijn de DIMM sloten niet wat kort?

• Gerbaud
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 19:23
Het is dus geen onzin,wel gijnig :P
T'is trouwens een Vesa Local Bus (VLB) Connector,veel gebruikt in 486 Tijdperk

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:03
bedrijf ziet er aardig professioneel uit
denk niet dat die fake-dingen op de site gaan zetten :P

ze hebben nog wel meer leuke gadgets:

Afbeeldingslocatie: http://www.eindustrialcomputers.com/PIC/SYSTEM_BD_PIC/MICRO_SYSTEM.jpg

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het ziet er idd uit als een VLB kaartje, maar dat heeft toch geen nut? Volgens mij is het wel gefotosoept...

edit:

Ik vind die daaronder nog veel gaver. Gewoon een ISA-slot. Kan ik mooi 4 extra CPUtjes bij mijn P2/400 gooien. (Yeah right)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Sebazztiaan
  • Laatst online: 22-07 14:35

Sebazztiaan

sebas!

Op woensdag 10 juli 2002 21:46 schreef anandus het volgende:
Het ziet er idd uit als een VLB kaartje, maar dat heeft toch geen nut? Volgens mij is het wel gefotosoept...
Het is anders uit de site te lezen wel een serieus bedrijf, hier zouden ze toch niet om gaan liegen? Misschien een publiciteits stunt, maar in principe moeten alle onderdelen wel op een VLB kaart passen, het zijn de geheugenbanken en de uitbreidingssloten die het bord zo groot maken op een normale mammaplank

• anandus
  • Niet online
Misschien is het iets voor ons Tweakers, als we een oude processor gefikt hebben, dat je gewoon zo'n kaartje erop gooit (er kan toch nog voeding door de mobo heen?), en dan gewoon in dezelfde kast, met dezelfde onderdelen (behalve je proc dus) door kan gaan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Dit zijn gewone boards voor de industrieele markt.

Daarvoor heb je een backplane in een 19" rack met alleen maar VLB, ISA, EISA of zelfs OPTI bus sloten.
Daarin zitten verschillende kaarten voor I/O en natuurlijk een CPU board.

Kan je later handig upgraden, gewoon CPU board vervangen en draaien maar ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.acqu.com/usa/images/bp-14s.jpg

• Icey
  • Laatst online: 03-08 19:46
misschien zijn ze er ook in pci vorm, voor een P4 ofzo...

kunnen er mooi wel 4 extra processoren op me moederbord bij :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Dit is serieus, niks niet Photoshop. SBC's (Single Board Computer) zijn vrij normaal. Doe voor de grap maar eens een zoek op google :) Krijg je genoeg te zien, ook pic's e.d.

Afbeeldingslocatie: http://www.amplicon.co.uk/graphics/webimages/largeimage/wm96020292.jpg

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Wat zijn de toepassingen hiervan? En waarmee wordt dit gecombineerd.

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Dit is een mobo hierbij hoort nog een verdeler die de sloten heeft daar ken je nog een lan bij prikken.

Ik heb thuis zo'n mobo op een kaart liggen alleen dan met een 233 mmx processor.

Ik heb hem gebruikt als server.

Dit is echt niet fake

Ik heb het ook in de electuur staan
ik zoek wel ff morgen op waarvoor het diende

• Siluro
  • Laatst online: 22:43
Maar hoe duur is zo'n grapje wel niet??

Volgens mij hebben ze er express geen prijzen bij gezet >:)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Op woensdag 10 juli 2002 21:55 schreef Tw^st3D het volgende:
Wat zijn de toepassingen hiervan? En waarmee wordt dit gecombineerd.
Die kun je in een special backplane proppen. Zo'n grote als in Tweakerrr's post of een kleine in een U1 of U2 chassis:

Afbeeldingslocatie: http://www.industrialcomputer.com/images/products/2Uinsidelarge.jpg

Heb je dus meerdere PC's in een relatief klein volume. Makkelijk voor servers of andere toepassingen (denk aan een meetstation in een productielijn of wat dan ook)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
mobo upgrade

dit is ook een goede oplossing heb ze nl. mogen testen voor mijn werk in Engeland.
Het isa slot wordt enkel gebruikt als houder en heeft verder geen nut, dit is een bijna volledige pc.

www.bigclan.co.uk

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:41
o gewoon mini pctjes dus wel handig kan ik een server en mijn home pc in een kast houden twee monitoren erbij dit is wel een uitkomst zeg hoeft er niet zo'n bak bij

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit soort ding bestaat zeker en niet alleen in industriele toepassingen.

Powerleap heeft er eentje die ze als ultieme upgrade aanprijzen voor ieder systeem met een ISA slot:

http://www.powerleap.com/Products/Ren370S.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.powerleap.com/images/photos/Ren370-populated-01.jpg

Oslik blyat! Oslik!

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Heb je hier als thuisgebruiker ook wat aan?
Heb je ook pciversies?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 10 juli 2002 23:31 schreef Waterlelie het volgende:
Heb je hier als thuisgebruiker ook wat aan?
Heb je ook pciversies?
Stel je vindt ergens een 386 PC met een geile custom kast. Koop zo'n Powerleap van hierboven en je hebt er opeens een 1GHz P3 in zitten. Daar heb je wel wat aan. Enig probleem is dat zo'n SBC van Powerleap al USD 149 kost zonder CPU, met CPU (850MHz Celly) v.a. USD 239. Dat is vergelijkbaar met een Via Eden.

Oslik blyat! Oslik!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11
maar hoe werkt dit nou?

hoe wordt bijvoorbeeld de volledige processortijd benut bij calculaties :?

Iemand :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:48

Brazza

Byte me!

Lachuh zeg dat kaartje. Alleen heb je daar geen drivers voor nodig om mee op te starten of ziet hij alles via de ISA slot. >Boot from ISA :?

Halve isa kaart
Afbeeldingslocatie: http://www.eindustrialcomputers.com/PIC/SYSTEM_BD_PIC/SBC_HALF_370.jpg
En alles gaat nog steeds door zo'n sloom ISA slot, lijkt me dat het een beetje overkill is. (wel 1337 natuurlijk)

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:08
zie rechtsonder op je plaatje dat chipje, da's disk-on-chip, kun je mooi linux oid vanaf booten, dan een berg geheugen erin tbv een ramdrive om lekker vlot door te kunnen werken.

Zo werken de voetbal robots van philips ook met zo'n pc bord

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Verwijderd

Leest er nou echt niemand? :?

Deze kaarten zijn (eigenlijk) alleen bedoeld voor bedrijven. Als je bijvoorbeeld 10 kleine servers nodig hebt (bijvoorbeeld webservers) kun je zo in een hele kleine ruimte 10 servers plaatsen.

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

ok, nou de vraag nog, hoe duur is zoiets? :)

Chriet Titulaer is de man

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:13

4POX

Everybody is wired

Die kaarten kunnnen helemaal standalone draaien. En zoals Abbadon al aangaf worden die dingen veel gebruikt in industrieële toepassing.. Je moet zo redeneren. Je kunt in principe die dingen over aan inzetten waar een normale pc niet op zijn plek is...

Als jullie nog in een oude elektuur kijken zul je in elk nummer verschillende aanbieders zien staan die die kaarten aanbieden. Maar toen spraken ze nog over 386 en 486. Dus dit type kaarten bestaan al jaren.

AKA Rinkel weblog

• sebastius
  • Laatst online: 13-08 13:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon een industrieele PC kaart voor in zo'n backplane. Systeem bestaat al vanaf de XT zegmaar.

• mOrPhie
  • Laatst online: 11-08 14:40

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op woensdag 10 juli 2002 21:53 schreef Abbadon het volgende:
Dit is serieus, niks niet Photoshop. SBC's (Single Board Computer) zijn vrij normaal. Doe voor de grap maar eens een zoek op google :) Krijg je genoeg te zien, ook pic's e.d.

[afbeelding]
Compaq heeft ze ook voor de proliant. Bijzonder handig bij het onderhouden van de servers.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:10
Op woensdag 10 juli 2002 23:58 schreef dahei het volgende:
Deze kaarten zijn (eigenlijk) alleen bedoeld voor bedrijven. Als je bijvoorbeeld 10 kleine servers nodig hebt (bijvoorbeeld webservers) kun je zo in een hele kleine ruimte 10 servers plaatsen.
Nee, dat zijn blade-servers. Het idee achter dit soort backplanes is dat je heel snel iets kunt vervangen, mocht er iets kapot gaan of als je wilt upgraden. Ipv. een heel moederbord uit de kast te schroeven, trek je gewoon de CPU-kaart eruit en leg je er een nieuwe in. Ook kun je veel verder uitbreiden met een fatsoenlijke backplane; ik heb zelf een backplane met 18 PCI, 2 ISA en 2 CPU sloten. Daar steek je toch iets meer kaarten in dan in de gemiddelde PC.

Zo heel duur is dit spul trouwens nu ook weer niet als je het tweedehands koopt. Ik heb zelf wat spullen gekocht en dat was gewoon surplus, zat gewoon nieuw in de doos :). Een pentium-bordje met 166MMX, 16Mb, PCI/ISA en UW-scsi voor 80DM, dat noem ik niet duur.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 22:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op donderdag 11 juli 2002 00:14 schreef mcdroos het volgende:

[..]

Nee, dat zijn blade-servers. Het idee achter dit soort backplanes is dat je heel snel iets kunt vervangen, mocht er iets kapot gaan of als je wilt upgraden. Ipv. een heel moederbord uit de kast te schroeven, trek je gewoon de CPU-kaart eruit en leg je er een nieuwe in. Ook kun je veel verder uitbreiden met een fatsoenlijke backplane; ik heb zelf een backplane met 18 PCI, 2 ISA en 2 CPU sloten. Daar steek je toch iets meer kaarten in dan in de gemiddelde PC.

Zo heel duur is dit spul trouwens nu ook weer niet als je het tweedehands koopt. Ik heb zelf wat spullen gekocht en dat was gewoon surplus, zat gewoon nieuw in de doos :). Een pentium-bordje met 166MMX, 16Mb, PCI/ISA en UW-scsi voor 80DM, dat noem ik niet duur.
Maar kan je op 1 zon backplate dan 18 "losse" pcs draaien¿
Dus eigenlijk dient zon backplate alleen maar voor De stroom, of communiceren die losse pcs ook nog met elkaar¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite
  • Laatst online: 08-08 22:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op woensdag 10 juli 2002 23:25 schreef dion_b het volgende:

Powerleap heeft er eentje die ze als ultieme upgrade aanprijzen voor ieder systeem met een ISA slot:

[afbeelding]
Geen video¿
Op woensdag 10 juli 2002 22:00 schreef Abbadon het volgende:

Die kun je in een special backplane proppen. Zo'n grote als in Tweakerrr's post of een kleine in een U1 of U2 chassis:

[afbeelding]

Heb je dus meerdere PC's in een relatief klein volume. Makkelijk voor servers of andere toepassingen (denk aan een meetstation in een productielijn of wat dan ook)
Verrek, nu je ht zegt, ik heb hier nog 2 Toshiba Equim 7100 desktops staan, waarbij dat ook zo zit.
Ik zag alleen dat isa slot als de kaart VAN het mobo, maar de voeding/IDE zit idd op dat kleine verticale plaatjes, en het mobo met cpu/mem zit daar in :/
Geen digicam hier [wel wepkem , maar daarmee zie je niks :(] anders had ik wel ff pics gemaakt.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Verrek man, ik ben ooit zoets tegengekomen in een macintosh computer maar dan met pci aansluiting!
Het was dan wel een PI 133 maar daarmee had je echt een pc in je mac, jammergenoeg nooit in m'n pc geprobeerd.
Helaas al op de schroothoop beland..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 11 juli 2002 01:46 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Geen video¿
Als je de specs bekijkt zie je dat hij de SiS630E interne VGA gebruikt, de connector gaat op een losse backplate die je ernaast monteert. De pins voor de connector kun je net onder de seriele poort aansluitingen zien.

Oslik blyat! Oslik!

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:10
Op donderdag 11 juli 2002 01:44 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Maar kan je op 1 zon backplate dan 18 "losse" pcs draaien¿
Dus eigenlijk dient zon backplate alleen maar voor De stroom, of communiceren die losse pcs ook nog met elkaar¿
Nee, dat kan niet. Er zijn wel kaarten die je als slave in een PCI/ISA-slot kunt laten draaien, maar dat is weer wat anders. Daar zou je wel een aantal in een backplane kunnen steken, maar dan heb je nog steeds zo'n cpu-kaart nodig.

Compatibility kaarten voor de MAC of SUNpci zijn voorbeelden van kaarten die je in een normale computer kunt steken, voor een PC heb je ze vrijwel niet (nou ja, die powerleap eerder in het topic en je hebt nog wat strongarm kaartjes die hetzelfde doen). Deze kaarten zullen waarschijnlijk ook niet als enige kaart op een backplane kunnen draaien.

Je moet de backplane zien als een uit elkaar getrokken moederbord. Het hele moederbord zit op een insteekkaart, terwijl de PCI-sloten nog op de backplane blijven zitten. Extra cpu-insteekkaarten bijplaatsen kan dus niet; je kunt ook geen twee moederborden aan elkaar knopen door gewoon de PCI/ISA-bussen 1-op-1 met elkaar te verbinden.

Verwijderd

Die kaart bovenaan deze topic heeft een ISA connector en daarachter zit een PCI connector. Met een backplane kun je deze PCI connector gebruiken om bijvoorbeeld een andere PCI kaart aan te sluiten.

Verwijderd

Hmm, klinkt interessant :D

Ik kan dus gewoon 2 van deze http://www.powerleap.com/Products/Ren370S.htm kopen, in mijn pc hangen, en dan met zo'n switch voor tbord + monitor switchen? :P

Er is dus geen enkele samenwerking tussen de verschillende bords (ik heb t over deze: http://www.powerleap.com/Products/Ren370S.htm)

Hmm, 10 in een server en je hebt een cluster-in-a-box :+

• hessel|IA
  • Laatst online: 05-11-2024
Naar ik meen hebben ze ook een keer een lcd scherm met zo'n kaart uitgerust, Floppie, CD-speler en HD er bij. En je hebt een volledige pc die netjes in je scherm is weggewerkt.

Lekker kompact systeempje aleen uitbreiden is lastig. Je hebt nl. geen vrije ISA/PCI sloten. Want die zitten niet op de kaart.

Ps wel leuke kaartje voor distributed projecten zo als Seti, Dnetc enz.

Grutte Pier fansels

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor SUN Ultra 10 heb je ook van dit soort kaarten; complete PC op een insteekkaart, ingebouwd in een UNIX machine YESSS!
Best of both worlds; kun je zelfs mee switchen op slechts 1 monitor!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 22:00 schreef Abbadon het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zo een heb ik ook op zolder staan.. doe ik niks mee :). Zit ook zo'n insteek isa moederboard in met geheugen erop en dergelijke. Heb nog niet echt de moeite genomen om het systeempje (p1 166mmx geloof ik) te bekijken. Staat maar te rotten hier boven, als iemand interesse heeft moet maar ff contact via email met mij op nemen.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 23:25 schreef dion_b het volgende:

[afbeelding]
Waar gaat bij die Powerleap de video dan heen? Of gaat dat via de videokaart van de oude pc?

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
Als je goed hebt gelezen |:( zie je dat het een onboard video adapter heeft met een maxium van 32 mb, een processor tot 1.4 Ghz, 256 mb, onboard sound, usb,lan en de hele ratteplan inclusief vier ide aansluitingen voor je hd,flop,dvd etc. je gebruikt dus enkel je oude kast en voeding en het isa slot om hem in te laten hangen want als je goed kijkt heeft dit bord daar geen connector pinnetjes.

dus gewoon effe goed kijken op de powerleap site :Z

www.bigclan.co.uk

• Koelkasten
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

ik heb een compaq prosignia 300 draaien en die heeft dus een moederbord waar geen cpu of geheugen op zit dit moet via een speciale compaq prosignia cpu bourd card in het hoogste isa slot worden gestoken

Sommige mensen....

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:36

Sport_Life

Solvitur ambulando

<offtopic>
Op woensdag 10 juli 2002 21:46 schreef monkel het volgende:
bedrijf ziet er aardig professioneel uit
denk niet dat die fake-dingen op de site gaan zetten
Professioneel :?
Onderaan de index pagina: © 2001 Industrial Computers, Inc.
En heb je de site weleens in 1024x768 gezien?
</offtopic>

Die pic eronder is wel :9~.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Pagina: 1