volgensmij is het niet zo; maar dit neemt niet weg dat het erg goede branders zijn
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Verwijderd
Ook niet helemaal waar, ze gebruiken beide het Sanyo binnenwerk.Op woensdag 10 juli 2002 21:48 schreef Snikker het volgende:
Totale onzin, ik kan je verzekeren dat Plextor en Lite-On niets met elkaar van doen hebben. Het kan zo zijn dat ze misschien een radertje van eenzelfde fabriek halen maar meer ook niet. Lite-On (JVC) en Plextor hebben beiden een eigen R&D departement waar ze hun produkten ontwikkelen. Daarbij gebruikt de Lite-On een MediaTek chipset en Plextor niet.
Verwijderd
En ook dat is niet helemaal waar, want Lite-On gebruikt verschillende merken binnenwerken per type. Er zijn dus wel een paar typen Lite-On branders die exact dezelfde binnenwerk hebben als Plextor, maar ook een aantal die dat dus niet hebben. Maar goed: de prijs/prestatieverhouding van de Lite-On is natuurlijk een stuk beter.Op woensdag 10 juli 2002 21:51 schreef VipTweak het volgende:
[..]
Ook niet helemaal waar, ze gebruiken beide het Sanyo binnenwerk.
Verwijderd
Een td-medewerker van een compushop in eindhoven schijnt eens zo'n lite-on fikker uitelkaar gedraaid te hebben (lade was er bijna compleet uitgestoten door een onvoorzichtige eigenaar, dus geen garantie) en daar ergens op het binnenwerk letterlijk plextor tegen gekomen te zijn...
Nou weet ik niet hoeveel er van waar is, het is ook maar van horen zeggen, want aan de andere kant vraag ik me dan ook weer af waarom dat er soms best wat verschil tussen de plex en een lite-on van dezelfde snelheid kan zitten als het toch hetzelfde zou zijn
Ook heb ik meer lite-on spelers terug gezien dan plexjes...
you tell me...
bovenstaande reply verklaard al het 1 en ander
Ze zijn kwa loopwerk, zowat het zelfde (dus niet precies) maar komen aardig overeen, en prijs/kwaliteit is LiteOn wel een erg aantrekkelijk merk...
Das het enige wat ik daarover kwijt kan!
maar ik ben gewoon niet tevreden met Lite-on, bakt niet lekker!
Verwijderd
Maar 1 ding is zeker: ze geven erg veel waar voor hun geld.:)
Anders vraag het hier of hier, daar krijg je 100% een juist antwoord (lopen Lite-On en Plextor engineers rond)
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Want waarom heeft lite-on geen BURN-PROOF technologie en plextor dan wel.
BURN-Proof is a trademark of SANYO Electric Co.,Ltd.
Lijkt me sterk dat SANYO dan andere technieken zoals justlink en al die andere ook hier genoemt als binnenwerk maken. Dat doet de concurrent wel weer
Gewoon bull dus. Dat is wat ik geloof.
Zo die mening is eruit
Speedtouch freak
Lekker onderbouwdOp woensdag 10 juli 2002 22:12 schreef Snow_King het volgende:
Ik heb gehoord dat beide merken een Sanyo binnenwerk hebben.
maar ik ben gewoon niet tevreden met Lite-on, bakt niet lekker!
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
[/quote]
Inderdaad en die zullen waaeschijnlijk precies zeggen wat ik al zei.
Van de Liteon-site:
LITE-ON CD-RW Firmware FAQs
LTR-0841
8X/4X/32X E-IDE CD-RW, VAS mechanism
LTR-1240
12X/4X/32X SCSI-III CD-RW
LTR-12101B
12X/10X/32X E-IDE CD-RW, BURN-Proof®, VAS mechanism
LTR-12102B/C
12X/10X/32X E-IDE CD-RW, Buffer Under Run Free, VAS mechanism
LTR-16101B/C
16X/10X/40X E-IDE CD-RW, BURN-Proof®, VAS mechanism
LTR-16102B/C
16X/10X/40X E-IDE CD-RW, SMART-BURN®, VAS mechanism
LTR-24102B
24X/10X/40X E-IDE CD-RW, SMART-BURN®, SMART-X, VAS mechanism
LTR-24103S
24X/10X/40X E-IDE CD-RW, SMART-BURN®, SMART-X, VAS mechanism
LTR-32123S
32X/12X/40X E-IDE CD-RW, SMART-BURN®, SMART-X, VAS mechanism
LTR-32125W
32X/12X/40X E-IDE CD-RW, SMART-BURN®, SMART-X, VAS mechanism
LTR-40125S
40X/12X/48X E-IDE CD-RW, SMART-BURN®, SMART-X, VAS mechanism
LTR-40125W
40X/12X/48X E-IDE CD-RW, SMART-BURN®, SMART-X, VAS mechanism
LTR-48125W 48X/12X/48X E-IDE CD-RW, SMART-BURN®, SMART-X, VAS mechanism
LTR-48126S 48X/12X/48X E-IDE CD-RW, SMART-BURN®, SMART-X, VAS mechani
De rest over de chipsets volgt morgen.
Het is net zoiets als een aantal HP laserprinters: de 'engine' (het hart) is van canon, de electronica+kast+een aantal andere zaken eromheen ontwikkelt HP zelf.
Zo ontwikkelt Plextor om het gedeelte van sany o zelf een drive+firmware+drivers etc.
Toen kwam lite-on ook met 'burn-proof'. Ook met sanyo onderdelen. dus idd _gedeeltelijk_ hetzelfde.
Later kwamen er andere fabrieken/merken met soort gelijke systemen: smartburn, justlink, etc. en lite-on is die (ook) gaan gebruiken.
dus: lite-on is geen gerebadgete plextor.
*insert signature here
Verwijderd
Op mijn lite on 16x10x40x staat toch echt burn proof, als je me niet geloofd maak ik een fototje voor je!Op woensdag 10 juli 2002 23:42 schreef lSltAlKeR het volgende:
Volgens mij ( maar wie ben ik ) heeft lite-on geen sanyo binnenwerk!
Want waarom heeft lite-on geen BURN-PROOF technologie en plextor dan wel.
BURN-Proof is a trademark of SANYO Electric Co.,Ltd.
Lijkt me sterk dat SANYO dan andere technieken zoals justlink en al die andere ook hier genoemt als binnenwerk maken. Dat doet de concurrent wel weer
Gewoon bull dus. Dat is wat ik geloof.
Zo die mening is eruit
da noem je smart-burnOp donderdag 11 juli 2002 00:01 schreef killuminati007 het volgende:
[..]
Op mijn lite on 16x10x40x staat toch echt burn proof, als je me niet geloofd maak ik een fototje voor je!
Tot 16x maakte Lite-on gebruik van de Sanyo burnproof techniek, vanaf 16x van de Smart Burn (dus de 16 is er in twee smaken).Op donderdag 11 juli 2002 09:03 schreef killuminati007 het volgende:
zal best maar er staat met zwarte letters op BURN-Proof, foto nodig?
Echter op mijn problemen wilde ze ook niet ingaan met de 12102B en de service is op dat punt
Alleen al vanwege deze kloteservice alleen nog maar plextor voor mij. Helaas is mijn scsi 2 maanden terug overleden, daar kon ik een cd mee op een bierviltje schrijven (beetje overdrijven mag
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Smartburn is een ontwikkeling van Liteon zelf.Op woensdag 10 juli 2002 23:59 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
Later kwamen er andere fabrieken/merken met soort gelijke systemen: smartburn, justlink, etc. en lite-on is die (ook) gaan gebruiken.
[Quote]Zucht, voor eens en voor altijd.... FABELTJE! Tjark Verhoeven heeft helemaal gelijk, die commotie ontstond ten tijde van de 12x bakkers.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 11 juli 2002 09:03 schreef killuminati007 het volgende:
zal best maar er staat met zwarte letters op BURN-Proof, foto nodig?
--------------------------------------------------------------------------------
Tot 16x maakte Lite-on gebruik van de Sanyo burnproof techniek, vanaf 16x van de Smart Burn (dus de 16 is er in twee smaken).[Quote]
Inderdaad de 16101b/c had burnproof en de 16102b/c had smartburn. (Staat ook al in mijn eerdere post, maar goed lezen schijnt moeilijk te zijn.)
[Quote]Door Cyberpope - donderdag 11 juli 2002 09:25
Yep, de commotie rond de burnproof is gebeurd rond de lite-on 12102B! Deze is zonder licentie van sanyo op de markt gebracht. Hierdoor is deze brander maar heel kort op de markt geweest in die uitvoering (8MB buffer) en doen ze deze drive liever vergeten. (nooit een nieuwe firmware uitgebracht en je moet hem zoeken op de website, net gekeken hij staat er NIET op alleen het kopje 12102b/c en daar staan alleen de gegevens van de 12102C en niets van de
Echter op mijn problemen wilde ze ook niet ingaan met de 12102B en de service is op dat punt Hij heeft ook wat moeite met sommige media wat volgens mij met een firm-ware update op te lossen is, maar ze dus vertikken [Quote]
Juist omdat de Liteon 12102b zonder licentie gemaakt was noemde Liteon de "Burnproof" "Bufferunderunfree"
Hij had inderdaad een 8mb buffer en las 40x in tegenstelling tot de 12101b die las 32x.
Er is 1 "final" firmware NS1I update voor geweest
LTR-12101B: Not upgradable, sanyo chipset
LTR-12102B: Not upgradable, mediatek chipset
LTR-12101C-->LTR-16101B: maybe possible?, sanyo chipset
LTR-12102C: Not upgradable? mediatek chipset.
LTR-16101B: Not upgradable, sanyo chipset
LTR-16102B: Not upgradable, mediatek chipset
LTR-16102C-->LTR-24102B, possible, mediatek chipset.
LTR-24101B: Not upgradaple, sanyo? chipset?
LTR-24102B: Not upgradable, mediatek chipset.
LTR-24103S-->LTR-32123S: possible, mediatek chipset.
LTR-32123S: Not upgradable!, mediatek chipset.
LTR-32125W-->LTR-48125W, possible, mediatek chipset.
LTR-40125S-->LTR-48125W, possible, mediatek chipset.
LTR-40125W-->LTR-48125W, possible, mediatek chipset.
LTR-48125W: Not upgradable, mediatek chipset.
LTR-48126?-->LTR-48246?, most likely possible, mediatek chipset.
LTR-48166?-->LTR-48246?, most likely possible, mediatek chipset.
LTR-48126?-->LTR-52326?, Maybe possible?, mediatek chipset.
LTR-48166?-->LTR-52326?, Maybe possible?, mediatek chipset.
LTR-48246?-->LTR-52326?, Maybe possible?, mediatek chipset.
LTR-52326?: Most likely not upgradable, mediatek chipset.
LTD-163: Not upgradable, mediatek chipset.
LTD-163D: Not upgradable, mediatek chipset.
LTD-165H: Not upgradable, mediatek chipset.
Gevonden op het Lite-On forum bij CD Freaks.
De recente LiteOns hebben dus 100% zeker geen Plextor binnenwerk, omdat Plextor altijd Sanyo chipsets gebruikt. De oudere LiteOns gebruiken wel een Sanyo chipset, maar hebben gewoon een eigen loopwerk (je moet het verschil eens horen tussen een Plex en een LiteOn, je hoort gewoon dat het loopwerk van de Plex veel degelijker is
webOS all the way!
jepOp woensdag 10 juli 2002 23:46 schreef The Dolf het volgende:
[..]
Lekker onderbouwd
nee, maar veel cd's die hij maakt worden niet gelezen door cd spelers.
Wat ik ook doe, hoe snel ik bak, hoe ik bak, welke merken ook.
Zie ook:
[topic=541551]