Maxtor harddisk piept als de nete....garantie?

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 00:32
Mijn buurman heeft een systeem, heb ik voor hem in elkaar gezet. Ik had er een stille koeler opgezet, maar toen ik pas weer langsging bij hem, maakte dat ding een herrie. Koeler omruilen, dacht ik. Maar toen ik de kast openmaakte bleek het niet de koeler te zijn, maar de HD. Een 740DX om precies te zijn. Hij overstemt de 31 dBa kastkoelers die erin zitten RUIMSCHOOTS. Ik gok dat hij wel naar de 40dB gaat.

Is dit garantie? Is dit schadelijk? Wat moet ik doen? Harddisk is 2 weken oud nu, maar heeft het euvel al vanaf het begin.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gewoon garantie proberen te claimen, zou moeten lukken.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Gezien het een klacht binnen 30 dagen is lijkt het me logisch dat de winkel 'm zonder problemen onruilt.
Zo niet, dan kan je bij Maxtor garantie claimen en omdat dat dan binnen 30 gebeurd word die versneld afgehandelt.

Murphy was an optimist

• M_V
Maar hij is niet KAPOT, SMART geeft ook geen problemen, hij maakt alleen veel herrie. Ik heb zelf exact dezelfde en die hoor ik nauwelijks.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 07:14
Heb je amset al geprobeerd? Misschien staat hij niet in de quiet stand.

Tja, dan mag hij nog niet zoveel lawaai maken... Gewoon terug gaan.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 10:25
Druppeltje olie?

tvw

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 04:02

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Gewoon terugbrengen, het hoort niet. Mocht de winkelier zeggen: tsja dat is geen garantie want hij werkt gewoon, kun jij zeggen: mooi, dan ruilen wij ff want het maakt toch niet uit.

Hij moet 'm gewoon omruilen :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Heb ik ook gehad... terug naar de shop en werd meteen omgeruild. Eerst een mail gestuurd naar Maxtor en die mailden terug dat het een garantiegeval was.

Verwijderd

resoneert zijn kast niet gewoon?

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 16:09

Stefano

Ondertitel Not Found

Heb ik ook pas geleden gehad, schijf test prima maar lijkt op een opstijgend vliegtuig. Een duidelijk garantiegeval dus.

• M_V
Op donderdag 11 juli 2002 10:01 schreef Stefano het volgende:
Heb ik ook pas geleden gehad, schijf test prima maar lijkt op een opstijgend vliegtuig. Een duidelijk garantiegeval dus.
Ook een Maxtor? En hoe heb je dat geregeld met garantie?

Verwijderd

Mja, alle 7200rpm schijven maken een hoog piep geluid, heb het met me IBM's ook :)

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Op donderdag 11 juli 2002 10:18 schreef Rudy_V het volgende:

[..]

Ook een Maxtor? En hoe heb je dat geregeld met garantie?
Deze kwam uit de groothandel, heb ik een RMA(DOA) voor aangevraagd en teruggestuurd. Als de schijf uit een winkel komt is het simpelweg terugbrengen.

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Op donderdag 11 juli 2002 10:22 schreef Gordijnstok het volgende:
Mja, alle 7200rpm schijven maken een hoog piep geluid, heb het met me IBM's ook :)
Ik ken het geluid dat de topicstarter beschrijft, het is anders dan jouw IBM schijven.
Pagina: 1