Toon posts:

melding firewall onschuldig of toch een poging?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren kreeg ik deze melding in mijn firewall log:

ZoneAlarm Pro blocked traffic to port 1045 on your machine from port 1025 on a remote computer whose IP address is xxx.xx.xx.xxx (bij mij bekend). This communication attempt may have been a port scan, or simply one of the millions of unsolicited commercial or network control messages that are routinely sent out over the Internet. Such unsolicited messages are often called Internet background noise

Ik weet van wie dit IP is, kán het zijn dat die pc (via msn ofzo) mij pinged??? Of is deze persoon opzettelijk bezig geweest. }:O

grtz Wannanow

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op woensdag 10 juli 2002 21:33 schreef wannanow het volgende:
Gisteren kreeg ik deze melding in mijn firewall log:

ZoneAlarm Pro blocked traffic to port 1045 on your machine from port 1025 on a remote computer whose IP address is xxx.xx.xx.xxx (bij mij bekend). This communication attempt may have been a port scan, or simply one of the millions of unsolicited commercial or network control messages that are routinely sent out over the Internet. Such unsolicited messages are often called Internet background noise

Ik weet van wie dit IP is, kán het zijn dat die pc (via msn ofzo) mij pinged??? Of is deze persoon opzettelijk bezig geweest. }:O

grtz Wannanow
Ik kreeg ook eens een portscan van iemand die ik ken. Hij zei dat hij het *echt* niet opzettelijk had gedaan. Ik geloof hem. Het kan dus zo zijn dat hij niet opzettelijk is beziggeweest. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zegt die persoon ook. Maar ik wil dat toch echt ff zeker weten ;)

• SiHiDa
  • Laatst online: 01-03-2023
Op woensdag 10 juli 2002 21:52 schreef wannanow het volgende:
Ja dat zegt die persoon ook. Maar ik wil dat toch echt ff zeker weten ;)
Als het maar een poort was, zou ik het gewoon vergeten. :+

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 16:52

Pogostokje

* twiet *

Joh, maak je niet druk om 1 poortje, en nog wel een onschuldige poort ook.

Als je je daar druk om gaat maken dan is het je zeker niet opgevallen dat je PC zeer waarschijnlijk veel vaker aan de tand gevoeld wordt. En dat is helemaal niet erg, zolang jij niks raars op je PC hebt staan.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 22:32 schreef Pogostokje het volgende:
Joh, maak je niet druk om 1 poortje, en nog wel een onschuldige poort ook.

Als je je daar druk om gaat maken dan is het je zeker niet opgevallen dat je PC zeer waarschijnlijk veel vaker aan de tand gevoeld wordt. En dat is helemaal niet erg, zolang jij niks raars op je PC hebt staan.
Normaal gesproken maak ik mij daar ook niet druk om, maar ik heb de laatste tijd wat gesodemieter met misbruik van mijn emailaccount (persoonlijke gegevens worden op inet gezet). Dit gebeurd door een bekende van me, vandaar dat ik me om deze scan wel ff druk maak ;)

Heb zijn provider er al op aangesproken en ze hebben al actie ondernomen.

• SithWarrior
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mja ik hoor der ook wel is iemand over why scan je me poorten, je ip staat in me zone log. nou dan ben ik der soms niet eens :+ (afk dus) of ik ben iets anders aan ut doen, igg nooit poort scannen kep wel wat beters te doen :7

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Ik heb dagelijks portscans hier op de firewall. Als ik me druk ga maken over elke poortscan dan kom ik niet meer aan mijn werk toe.

vooral de poort die jij aangeeft. niets aan doen en gewoon laten gaan. gaat het vanzelf weer over.

http://www.hroling.nl

Pagina: 1