Toon posts:

verbergen van het IP in de source van je mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Binnenkort ga ik inetten over de kabel (@home) maar ik wil eigenlijk zeker weten dat mijn IP niet 'zomaar' te traceren is doordat ik iemand een mailtje stuur.

Nu is het zo dat als je de bron van een email bekijkt je ook het IP ziet, kan je dit verbergen?

grtz Wannanow

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op woensdag 10 juli 2002 21:23 schreef wannanow het volgende:
Hallo!

Binnenkort ga ik inetten over de kabel (@home) maar ik wil eigenlijk zeker weten dat mijn IP niet 'zomaar' te traceren is doordat ik iemand een mailtje stuur.

Nu is het zo dat als je de bron van een email bekijkt je ook het IP ziet, kan je dit verbergen?

grtz Wannanow
Probeer eens te zoeken op anonymous e-mail bij Google. :)

Verwijderd

behalve via zo'n anonymous site mailen kan dat, maar zelf met outlook kan dat gewoon simpel weg niet

Verwijderd

of een proxy ??

of is dit een dom antwoord ?

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:12
Op woensdag 10 juli 2002 21:23 schreef wannanow het volgende:
Hallo!

grtz Wannanow
zo had ik laatst een persoon gesproken die wou zijn chelo email adres (niet de alias, maar zijn primaire email adres, zoiets als p.jansen@chello.nl) verwijderen omdat mensen via dat email adres aan zijn adres, telefoonnummer etc zouden kunnen komen.

Ik vroeg hem mijn telefoonnummer als ik hem mijn email adres zou geven maar dat deed hij toch ook weer niet.

Maar conclusie: sommige mensen zijn veel te paranoide.
Je IP adres is gewoon niet altijd te beschermen.

Nu je hier gepost hebt op tweakers is je IP adres ook al bekend, bij elke site waar je heen surft is je IP adres ook al bekend, als je op ICQ/MSN zit, kunnen we ook je IP adres vinden met 1 simpel command.

maw. je IP adres is al lang en breed geen geheim meer.

I want to live forever, so far.. so good.

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:41
Via telnet kan je anoniem mailen.

Hier een link naar hoe het moet.

http://www.moenen.org/lessen.php?idnr=2

http://www.designyourgoogle.com

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hm, ik weet nou niet of dit paranoide is of dat wannanow stoute dingen wil gaan doen met z'n e-mail....

Gelukkig, als je denkt te gaan spammen ik denk als je dat vanaf het @Home (chello, xs4all elke nl provider) je een grote kans hebt dat je ofwel een waarschuwing krijgt of dat je abbo wordt afgesloten.

Als dat niet het geval is ... waar maak je je eigenlijk zorgen over, een IP is net zo weinig zeggend als een huisnummer (ja zonder straat of postcode)...

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 10:36 schreef Tre88erT het volgende:
Ja maar ideaal is het niet + dat telnet provijder toch ook wel logs bij houdt.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Paranoide? Iets van plan wat niet door de beugel kan? ;)

Gebruik webmail/hotmail, dan is het moelijk traceren. Via een e-mail programma mailen is altijd traceerbaar.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 10:36 schreef Tre88erT het volgende:

Hier een link naar hoe het moet.

http://www.moenen.org/lessen.php?idnr=2
Dit is onzin. Je kan via telnet een ander afzenderadres meegeven (maar dat kan je met Outlook ook). Je IP blijft in de mailheader staan.

Verwijderd

Gelukkig kan dit niet. Dan zou spam namelijk nooit meer te traceren zijn.
Pagina: 1