Aluminiun vs gewoon metaal kast !!

Pagina: 1
Acties:

• EricHuyn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 10:04
als je nou twee identieke kasten neemt bijv de chieftec dragon serie en men neme de alumiun en de stalen hoeveel verschil geeft dat nou behalve dan in je beurs :9

Verwijderd

Gewicht

Verwijderd

Gewicht , en status natuurlijk :)

Chieftec Alu is spijtig genoeg de Alu-factor mooi verneukt door em te gaan schilderen .

• EricHuyn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 10:04
bedoelde eigenlijk iets meer in de richting van temps :P

Verwijderd

Euhm , beter temps door een kast is een fabeltje . Het is wel zo dat de betere Alu kasten (Lian Li , Coolermaster , Directron , enz) geleverd worden met fans in , en dat daardoor er lagere temps zijn

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:45
Op woensdag 10 juli 2002 21:15 schreef eheijckers het volgende:
bedoelde eigenlijk iets meer in de richting van temps :P
Aluminium is meestal kouder.
Kijk maar naar de case van DaBit.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 22:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Alu is erg duur.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• bredend
En aluminium is bitter.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 21:57 schreef Bredend het volgende:
Aluminium is meestal kouder.
Kijk maar naar de case van DaBit.
Graadje of 14, maar dat komt omdat er constant koude vloeistof rondgepompt word in dat ding.

Ik denk niet dat alu veel kouder is dan staal (voor veel van jullie is-ie wel koeler :P ). 't is meer het gewicht.

Verwijderd

Alu is duurder om te krijgen maar goedkoper om te verwerken, dus eigenlijk zou de prijs niet zo heel erg moeten verschillen, maar voor 14 euro heb je bij de gamma een groot stuk alu, koop je daar wat van, bouw je je eigen kast ben je voor een fractie van de prijs klaar en heb je nog wat te doen deze vakantie :)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Op woensdag 10 juli 2002 23:16 schreef Thorry het volgende:
Alu is duurder om te krijgen maar goedkoper om te verwerken, dus eigenlijk zou de prijs niet zo heel erg moeten verschillen, maar voor 14 euro heb je bij de gamma een groot stuk alu, koop je daar wat van, bouw je je eigen kast ben je voor een fractie van de prijs klaar en heb je nog wat te doen deze vakantie :)
Ja maar die plaatjes zijn echt flinterdun. Niet echt geschikt om een case van te maken.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Epsilon

Op donderdag 11 juli 2002 12:27 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

Ja maar die plaatjes zijn echt flinterdun. Niet echt geschikt om een case van te maken.
idd
die plaatjes zijn hoogstes 1mm dik
Dat is zelfs nog aan de dunne kant voor een zijplaat.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Op donderdag 11 juli 2002 16:03 schreef epsilon het volgende:

[..]

idd
die plaatjes zijn hoogstes 1mm dik
Dat is zelfs nog aan de dunne kant voor een zijplaat.
* FireStarter kijkt even in zijn PC 70 kast en ziet dat de zijplaat 1mm dik is. Daar gaat het niet om. Het gaat er om het profiel wat in de plaat word gemaakt.

w00t

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 16:17 schreef Robbie007 het volgende:

[..]

/me kijkt even in zijn PC 70 kast en ziet dat de zijplaat 1mm dik is. Daar gaat het niet om. Het gaat er om het profiel wat in de plaat word gemaakt.
Same here bij m'n directron , alleen de bovenplaat is best dik , 2-2.5mm .

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Voor allu moet je niet naar de gamma gaan maar gewoon naar een machinehandel zo'n zaak waar ze draai en freesbanken verkopen ja :P Daar hebben ze alu van een halve milimeter dik tot hiero dan 2,5 cm dik...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Heb zelf 2 Chieftecs, 1 alu, 1 metaal...

Temps boeien me niet echt, denk ook niet dat het veel scheelt.

De alu Cheiftec is echt rete licht, maar na alles erin te heben gebouwd valt dat (relatief gezien) weer mee..

Enige nadeel vind ik dat de hardware in de alu kast meer lawaai maakt (fans, hdd's) omdat de platen wat dunner zijn, en omdat de kast lichter is.

Al met al is de alu een degelijke kast, maar alleen als je naar LANs oid. gaat zou ik er 1 kopen, een metalen is wat zwaarder maar die kan wel beter tegen een stootje ;)

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08-2025

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Gewoon een kast maken van Carbon-vezels...
Dat is pas mooi, LICHT, STERK, etc.
Het enige nadeel is dat je geen koeling krijgt doordat het carbon en de epoxy-hars slechte warmte geleiders zijn (dat geldt voor alle kunststoffen)

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

• bredend
Op woensdag 10 juli 2002 22:57 schreef DaBit het volgende:

[..]

Graadje of 14, maar dat komt omdat er constant koude vloeistof rondgepompt word in dat ding.

Ik denk niet dat alu veel kouder is dan staal (voor veel van jullie is-ie wel koeler :P ). 't is meer het gewicht.
hap hap :P

MAar ik ben denk ik blij dat ik een dikke stalen heb. Al valt het gewicht wel mee vind ik. (ik heb toch wieltjes :) )
Pagina: 1