Heel wazig Leadtek GF4 TI4200 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik was net lekker aan het Unrealen om mijn nieuwe aanwinst uit te proberen (Leadtek GF4 Ti4200). Na een kwartiertje raak ik even dat koelelement aan om te voelen hoe warm hij is. Na 2 tellen valt het beeld weg en nog even later restart mijn PC. Iets te hoge FSB denk ik, dus terwijl windows weer start raak ik weer dit koelelement aan en weer valt het beeld weg. Het is gewoon reproduceerbaar.

Als ik het koelelement van mijn Geforce aanraak, valt het beeld weg en reboot mijn PC :?
Niet dat dit echt een probleem is maar ik vind het wel heel wazig hoe dit kan. Iemand suggesties??

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:46
Op woensdag 10 juli 2002 20:48 schreef Sandermvdb het volgende:
Ik was net lekker aan het Unrealen om mijn nieuwe aanwinst uit te proberen (Leadtek GF4 Ti4200). Na een kwartiertje raak ik even dat koelelement aan om te voelen hoe warm hij is. Na 2 tellen valt het beeld weg en nog even later restart mijn PC. Iets te hoge FSB denk ik, dus terwijl windows weer start raak ik weer dit koelelement aan en weer valt het beeld weg. Het is gewoon reproduceerbaar.

Als ik het koelelement van mijn Geforce aanraak, valt het beeld weg en reboot mijn PC :?
Niet dat dit echt een probleem is maar ik vind het wel heel wazig hoe dit kan. Iemand suggesties??
Geen id, ik heb er geen last van, heb dezelfde kaart als jij hebt.

Misschien dat je enigzins geladen bent, en dat er dan een stroompje door dat koellichaam gaat die dan perongeluk met iets verkeerds in verbinding staat. Heel vaag allemaal.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 20:48 schreef Sandermvdb het volgende:

Statische electriciteit misschien?

Wat doet ie als je je eerst ontlaad aan de verwarming?

Is de PC wel aangesloten op een geaard stopcontact?

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Als ik dat niet voorzichtig genoeg doe, gaat de hele pc hangen, reset, vid-kaart niet gevonden.

Ik voel nu gewoon, is ook nog makkelijker bij te komen, aan de achterkant van de gpu.

Waardoor het komt weet ik ook niet, probeer eerst eens de verwarming of zo aan te raken voordat je dat doet, misschien ben je gewoon statisch geladen of zo :?

Verwijderd

Zou niet veel uitmaken lijkt me.. waarom zou je de videokaart aan moeten raken als die aanstaat:?

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 20:52 schreef PetePawlusmah het volgende:

[..]

Statische electriciteit misschien?

Wat doet ie als je je eerst ontlaad aan de verwarming?

Is de PC wel aangesloten op een geaard stopcontact?
Als ik eerst de verwarming aan raak gebeurt het nog steeds. Mijn PC is trouwens niet geaard maar dit heb ik nog nooit gehad als ik een koelelement aan raak.
Vreemd :?

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 20:54 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Zou niet veel uitmaken lijkt me.. waarom zou je de videokaart aan moeten raken als die aanstaat:?
Waarom ik hem aan wil raken is omdat ik op die manier redelijk kan inschatten of de video kaart te warm wordt en of er misschien extra koeling op moet.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 20:55 schreef Sandermvdb het volgende:

[..]

Als ik eerst de verwarming aan raak gebeurt het nog steeds. Mijn PC is trouwens niet geaard maar dit heb ik nog nooit gehad als ik een koelelement aan raak.
En nu ben ik toch wel heel erg benieuwd wat er nu gebeurt als je hem aansluit op een geaard stopcontact, vooral omdat de meningen daarover ontzettend verschillen. Heb je de mogelijkheid om dat te proberen?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Op woensdag 10 juli 2002 20:55 schreef Sandermvdb het volgende:

[..]

Je zegt zelf al de oplossing, je pc is niet geaard, en de verwarming aanraken is niet goed, de verflaag die erop ligt geleidt immers NIET, dus raak ff de aardingspen aan van een stopcontact, doe ook je trui uit (T shirt alleen dusz), nu zou het prima moeten kunnen om je kaart aan te raken :P .

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik ben eigenlijk al gerust gesteld nu ik weet dat het geen kwaad kan en dat er ook niks kapot is ofzo.

Ik heb hier niet echt de mogelijkheid om een stopcontact te aarden, of ik moet 30 snoeren door trekken.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 21:18 schreef Sandermvdb het volgende:
Ik ben eigenlijk al gerust gesteld nu ik weet dat het geen kwaad kan en dat er ook niks kapot is ofzo.

Ik heb hier niet echt de mogelijkheid om een stopcontact te aarden, of ik moet 30 snoeren door trekken.
Of even je PC dichbij een geaard stopcontact zetten om het even te testen. Dat lijkt me wat makkelijker :)

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Misschien dat onder de heatsink iets er vlak onder zit
dat kontakt maakt als je de heatsink aanraakt.
Een pootje van een component dat niet kort genoeg afgeknipt
is na het solderen of zo.

Ik zou de kaart even uitbouwen en hem eens grondig
inspecteren op fabrikage foutjes.
Met name onder de heatsink aan beide zijden van de kaart.

Het blijft tenslotte een produktielijn waar ze vandaan komen.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Pagina: 1