Toon posts:

PA aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag zijn een maatje en ik heel Eindhoven afgereesd. Hij krijg nl van zijn pa en ma zo`n 2100 pleuro hij kan hier een pc voor kopen maar dat wil hij niet. Nu hebben we het volgende gevonden. Maybe hebben jullie ervaring?

DIT WAS BIJ EMI:
-DIGITAAL MIXER: BEHRINGER DDX-3216
-ACTIEVE SPEAKERS HEBBEN WE NOG TWIJFELS OVER:
HK Audio ELIAS
HK Audio ACTOR
HK Audio PROJECTOR

BIJ CONIJN AUDIO:
-DIGITAAL MIXER: BEHRINGER DDX-3216
TASKAM M24
YAMAHA O1V
-PASSIEVE SPEAKERS: Behringer b1800 x da's de sub er zijn van die mierenneukers!
Behringer b1520 de top
ps. dit hoeft natuurlijk niet in de prijs te passen!!!
en geeft jullie oordeel!! ps er komen flight cases bij!! ja ben zekers niet gekke henkie >:)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

PA???
dat heb toch neits met pa te maken..
een digitale mixer gebruik je vaak niet live.. (tegenwoordig wat meer geloof ik)
btw.. behringer monitoren..die actief zijn..bedoel je die? war wil je em voor gaan gebruiken? want voor PA kan je em gelijk wegpleuren.. omdat et nearfield monitoren zijn

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36
GOED VERSTAANBAAR JA.

Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.com/B300/B300_medium.jpg
Deze?
Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.com/B2031/B2031_adv.jpg
Of deze?
Ik heb eerder hier op het forum wel mensen gezien die de B2031 voor zijn prijsklasse erg goed vonden. Beter dan de Absolute Zero en Two.

Volgens mij past die digitale mixer om te beginnen al niet in je budget. Ik zou zeker geen duur spul aanschaffen als je er niet echt wat mee gaat doen, behalve ernaar kijken en kwijlen. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Hij moet er voor gaan dienen om dingen in cafe's uit te versterken en off course te verhuren. Dus niet al te luxe :)

• Jesse
Dus een zangeresje en een gitaar of in het andere geval alleen een cd-speler?

Verwijderd

Topicstarter
Dus een zangeresje en een gitaar of in het andere geval alleen een cd-speler?

Complete bands met als bijv. een pauze van 5 minuten of overgang een cdtje. Maar dan is digitaal we handig >:)

• Jesse
Op woensdag 10 juli 2002 20:49 schreef gotties het volgende:
Complete bands met als bijv. een pauze van 5 minuten of overgang een cdtje. Maar dan is digitaal we handig >:)
Ik vat wat je bedoelt. Een behoorlijk mengpaneel en een paar behoorlijke PA boxen dus ben je eigenlijk naar op zoek. Monitorboxen heb je dan zowieso niet nodig lijkt me. (Voor de band dus wel) Je staat gewoon achterin de zaal met je tafeltje. Een multikabel is dan wel handig. Verder mics, stands, en een hele zooi bekabeling.

Waarom zou digitaal handig zijn?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jup
neem een spirit mengtafel uit de power serie.
die zijn goed en niet te duur!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Ik vat wat je bedoelt. Een behoorlijk mengpaneel en een paar behoorlijke PA boxen dus ben je eigenlijk naar op zoek. Monitorboxen heb je dan zowieso niet nodig lijkt me. (Voor de band dus wel) Je staat gewoon achterin de zaal met je tafeltje. Een multikabel is dan wel handig. Verder mics, stands, en een hele zooi bekabeling.

Waarom zou digitaal handig zijn?

das zijn keuze niet de mijne maar die Behringer is wel kewl. Maar het voordeeel van digitaal alles zit er in principe in op een kleine ruimte en er hoeft dan niet perse een 19 inch rack na of je moet op van die rackjes geilen ik iniedergeval niet doe dat wel ergens anders op :9

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Een Behringer in de verhuur doen lijkt me geen fantastisch plan; daar zijn ze niet stevig genoeg voor. Juist verhuur spullen moet je zo stevig mogelijk zien te kppen, omdat er met huurspul vaak veel ruiger wordt omgesprongen dan met eigen apparatuur.

Verder zou ik investeren in degelijke flight-cases (die dus een vermogen kosten...)

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ik zou het knap van je vinden als je voor 2100 euro een complete set kan aanschaffen waar je een hele band mee wil uitversterken.. mengpaneel.. pa boxen..stage monitors.. microfoons.. en vergeet aub de kabels niet.. die kosten ook een hoop hoor.. verkijkt bijna iedereen zich wel op.. (ik heb hier thuis ook al iets van 200 euro aan kabels liggen geloof ik.. ) zeker een multikabel met stagebox is erg duur..

en als je aan verhuur gaat doen moet je wel degelijk spul aanschaffen.. en dat kost dan ook wat..

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik denk dat het erg lastig wordt om voor 2100 euro een goede set + kabels + flightcases te kopen. Flightcases alleen zijn nl. al niet te betalen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 09:51 schreef tbusquet het volgende:
Ik denk dat het erg lastig wordt om voor 2100 euro een goede set + kabels + flightcases te kopen. Flightcases alleen zijn nl. al niet te betalen.
>:)
Afbeeldingslocatie: http://www.wehkamp.nl/images/artikelen/7/9/797423.jpg

Optreden geboekt? Bescherm je kostbare apparatuur als je gaat toeren!
Houten, gestoffeerde flightcase voor 19 apparatuur.
Hxbxd: 48x52x46 cm.

Kosten 199 eurootjes

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op donderdag 11 juli 2002 09:51 schreef tbusquet het volgende:

ps. dit hoeft natuurlijk niet in de prijs te passen??
lezen blijft moeilijk he >:)

• tbusquet
Dat is geen echte flightcase... volgensmij is dat spul zo kapot..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Een druppel bier erop en je wil er echt nooit meer bij in de buurt staan, zo hard dat gaat stinken die ellendige tapijtmeuk!

Verwijderd

Topicstarter
Naast de eerder vernoemde 2100 pleuro komen er ongeveer nog 1000 pleuro's bij dus een totaaltje van 3100.
het voornaamste op dit moment zijn de mengtafel (DDX3216) en de speakers (de behringer's dus) het kabelwerk is er grotendeels al, hetzelfde voor de mic's.>:)

• tbusquet
Op donderdag 11 juli 2002 11:02 schreef gotties het volgende:
Ja.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:48

w00Dy

Make soap, not war

[quote]
Op donderdag 11 juli 2002 11:02 schreef gotties het volgende:
Op donderdag 11 juli 2002 09:51 schreef tbusquet het volgende:

Quoten blijft moeilijk he :7

Behringer als mengpaneel en dan nog digitaal zou ik niet aanraden. Zoals gitaarwerk reeds zei, spirit is een kleine 19" tafel die superhandig werkt, leuke EQ en nog meer moois. Waarom zou je in godsnaam dat digitaal mengpaneel van behringer willen voor in een P.A. ? Een digitaal paneel gaat je niet helpen afmixen. En wat die ingebouwde FX's betreft, het blijft Behringer :r

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 13:07 schreef w00Dy het volgende:

[..]

Quoten blijft moeilijk he :7

Behringer als mengpaneel en dan nog digitaal zou ik niet aanraden. Zoals gitaarwerk reeds zei, spirit is een kleine 19" tafel die superhandig werkt, leuke EQ en nog mee moois. Waarom zou je in godsnaam dat digitaal mengpaneel van behringer willen voor in een P.A. ? Een digitaal paneel gaat je niet helpen afmixen. En wat die ingebouwde FX's betreft, het blijft Behringer :r
heb je de effecten van behringer al aan het werk gehoord?? ik wel. ik heb er persoonlijk niets op af te keuren. en hoeveel ben je kwijt voor een 12 kanaals analoog tafeltje met daarbij dan nog eens een 19" rack met wat effects , noise gate's enz.???
En over de spirit, heel fijn, maar WELKE spirit tafel had jij in gedachten??

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:48

w00Dy

Make soap, not war

ik heb (wil ze kwijt) Behringer Virtualizer en modulizer. Leuke FX's dat wel, maar de galm zuigt zwaar en dat heb je toch het meeste nodig of niet ?

Spirit Folio SX, maar dat gaat vervangen worden voor de M-series van soundcraft echt wel :9~ tafel is.

* w00Dy wil zijn SX wel wisselen voor een M12

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ik zou dus ook echt niet met een digitale tafel live willen werken, behalve als het een Innovason is.

Analoge oplossing: Koop gewoon een Mackie (1604 VLZ) of A&H (WZ-20) mengtafel, met een TC M-One. Wat multicommetjes, eq's en gate-jes van Behringer d'rbij en klaar. Een multikabel (24/6) scoor je bij Dap ofzo voor een paar honderd euro.

dus:

voor de mixer: 1400 euro
voor de dynamics: 400 euro
voor de eq: 250 euro
Voor de multi: 400 euro
Voor de FX: 450 euro

Hmmm... da's alweer 2900 euro. hebben we nog net geld voor een flightcase. Hoeven we alleen nog maar frontspeakers, monitoren, versterkers en bekabeling te kopen...

Specs? Zie ondertitel...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:32

Jag

Het is compleet onmogelijk om voor 3000,- een complete PA set te kopen.
Als ik die vriend was, zou ik die 3100,- op de bank zetten, en bij een PA bedrijf gaan werken. Dan kan je het vak leren en ook kom je er dan achter wat er allemaal bij komt kijken.

Als je per se met al het geweld nu al dingen wilt kopen, moet je maar eens op www.heuff.nl kijken onder vraag en aanbod, daar staan de spullen van al die PA bedrijfjes die je al voor gegaan zijn door failliet te gaan.

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:58

veryip

Nikon D7000 + Glas

Ach... misschien eerst eens een keer her en der wat huren end aar eens een keer meer draaien... weet je een b-tje hoe het werkt; kan je een keer digitaal draaien, analoog, verschillende merken etc....

Moet toch iets zijn wat jij lekker vind werken en niet wat een of andere weirdo aand e andere kant van de wereld toevallig lekker vind klinken.

Behringer.... leuk speelgoed voor weinig geld maar i.d.d. weiniog robuust oid.

Nikon D7000

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
Wat je wel zou kunnen doen, is een eigen FX rack samenstellen, maar ook dan schiet je met 3100 Eur niet echt op. Meestal is het wel fijn om je eigen Galmprocessors/EQs/compressors te hebben. Mengtafel/PA/Mics kan je beter huren.

Maarja 3100 is niet echt veel geld in de PA wereld als je goede spullen wilt hebben>> mijn tip>> ga wat leuks doen van die 3100 Eur :P

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02
2100 €

dan zou ik alleen maar een goede shure mic kunnen kopen met het psm600 in-ear systeem(heb nu sennheiser) en dan kom ik zelfs nog geld tekort.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• veryip
  • Laatst online: 14:58

veryip

Nikon D7000 + Glas

als je wat contacten hebt en her en der wat rondsnuffelt valt er tweedehands meestal ook nog wel een hoop te regelen... zal niet vandaag zijn maar zo af ent oe zijn er wel wat leuke dingetjes... moet je wel wat contactjes voor hebben etc..... niet interresant doen maar gewoon wat van die lui kennen, wat peilen en dan op een gegeven moment opgebeld worden zo van... heb nog een mengpaneeltje liggen... wat geef je ervoor

Nikon D7000

Pagina: 1