Kan iemand me vertellen wat een doslink kabel is? Wordt het gebruikt om backups te maken?
Grtz,
DickTator
Grtz,
DickTator
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
doslinkOp woensdag 10 juli 2002 20:39 schreef Twynn het volgende:
Inderdaad.. Doslink was volgens mij vroeger een programma om via een parallelle kabel of een seriele kabel data over te pompen van het ene naar het andere systeem..
't zelfde idee als fxlink of fastlinx (weet de namen niet meer helemaal zeker)
Later kwam zoiets ook in windows met direct cable connection..
A wise man's life is based around fuck you
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Verwijderd
Ik ben fokking 16 jaar, dus geen ouwe lulNiet met zoveel ouwulullen zeveren dan krijg je van dit soort dingen
dergelijke prijzen al een netwerk kaartje hebt en als dat te complex is kun je altijd nog zo n usb netwerkkabel gebruiken1 Edimax UTP 10Mbit PCI € 7,- 10-07
1 Micronet 10Mbit UTP/BNC PCI € 7,- 31-05
7 Realtec NIC01 PCI 10/100Mb/s UTP € 8,- 10-07
9 Safeway PCI netwerkkaart 10/100 UTP € 8,- 10-07
Volgens mij gaat het nog heel wat langzamer. Ik kan me nog vaag herinneren dat ik ooit eens heb geprobeerd iets van 20 MB over te pompen met zo'n kabeltje, dat heb ik na een dag maar opgegeven omdat het eind nog lang niet in zicht was. Heb toe maar gewoon diskettes gepakt, dat ging heel wat snellerOp woensdag 10 juli 2002 21:15 schreef jojo2k1 het volgende:
Die nulmodem kabeltjes werden vroeger gebruikt voor spelletjes: te wete:
een com-kabeltje = langzaam, maar 2 richtingen op en voor gamez bruikbaar dus
een parallelkabeltje = "minder langzaam" maar voor 1 richting en is dus alleen "handig" voor het overzetten van een harde schijffie.( probeer maar niet een harde schijf van een 10tal gigabytes over te zetten; want het gaat hooguit met adslbasic-snelheid )
Murphy was an optimist