packard bell computer en modems

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:05
ik zit met een grooot probleem ,

ik heb kennissen met een packard bell pc met een nieuw modem (riser card defect )
en die kan ik bij mezelf wel aan de gang krijgen (w98)
maar bij hun niet WinME
kent iemand zoiets dergelijks ??

mij zijn zulksoorts problemen niet bekent , maar ik weet ook niet hoe ik het wel moet oplossen ,

het begint al aardig vervelend te worden want de orginele driver van packerd bell voor de riser card werkte ook al niet .........

ik doe ongetwijfeld iets fout ,
vraag is WAT

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Misterpc
Nog even een update ,

op dit moment heb ik op de getroffen computer winME nieuw geinstalleerd , en verder geen gekke dingen geinstalleerd

het modem pakt de hoorn van de haak en blijft dat continu herhalen als in een lus , niet goed maar ik weet niet wat hier aan de hand is .

graag tips

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
je zal waarschijnlijk toch een verkeerde driver hebben.
meestal zit er een standaard roxwell of acer? chip op.
kijk even wat op de kaart staat en zoek even bij google enzo
ik heb mijn ouwe modem (die ik niet meer gebruik) wel onder winme aan de gang gekregen :?
gewoon driver van PB site zoeken en installeren.

Tweakers Discord

• Misterpc
even een reactie op bovenstaande ,

het riser modem /audio ding
heeft een code en exact die code kun je online weervinden en heb ik ook voor winME gedownload , alleen doet ie het dan alleen nog steeds helemaal niets ,
vraagteken PCI card blijft bestaand ,
omdat ik niet voor 40 euro de master cd's wilde bestellen tegen die tijd hebben ze toch internet via kabel
wilde snel een nieuw modem erin zetten Etech modem inzetten
het vreemde is alleen dat deze het in de packard bell niet doet onder WinMe maar bij mij onder W98 weer wel

rara wat is hier fout aan
bug in ME of slechte packard bell pc?
kortom waar moet ik het zoeken.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Vaak word er Conextant gebruikt. Dat sux wel es met drivers.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 10 juli 2002 22:18 schreef Misterpc het volgende:
even een reactie op bovenstaande ,

het riser modem /audio ding
heeft een code en exact die code kun je online weervinden en heb ik ook voor winME gedownload , alleen doet ie het dan alleen nog steeds helemaal niets ,
vraagteken PCI card blijft bestaand ,
omdat ik niet voor 40 euro de master cd's wilde bestellen tegen die tijd hebben ze toch internet via kabel
wilde snel een nieuw modem erin zetten Etech modem inzetten
het vreemde is alleen dat deze het in de packard bell niet doet onder WinMe maar bij mij onder W98 weer wel

rara wat is hier fout aan
bug in ME of slechte packard bell pc?
kortom waar moet ik het zoeken.
Die Etech dingen zijn vaak best OK. Maar ff stapje terug- de driver voor de riserkaart werkte niet... dan ga ik meestal toch echt een andere driver proberen en niet een andere modem kopen |:(

Sowieso moet een AMR/CNR modem in BIOS ingeschakeld worden (Onboard AC'97 modem heet het dan). Packard Bell heeft 2 types MR chip, de PCTel en de Smartlink. Ik heb laatst nog een CIS-5614DMLG (die PB sporadisch gebruikte) met PCTel op een ECS mobo van een vriendin geprakt, ging prima- ik heb hier ook een Aztech MR2800 (de klassieker onder de AMRs die PB gebruikt, voor DFL 2.50 in originele verzegelde verpakking in een grabbelton gevonden in december). Die wil in mijn K7S5A ook geinstalleerd worden (alleen heb ik geen analoge telefoonlijn meer om te testen ;) )

Vergeet trouwens niet dat het AC'97 devices zijn- ga aan de primary/secondary kloten en je komt gegarandeerd in de problemen.

Maar als je toch die andere modem gekocht hebt- zoek op welke chipset erop zit en ga een generic driver voor die chipset van de site van de chipfabrikant halen, wil soms helpen als de verkeerde drivers op de CD zitten (heb ik volgens mij ook eens bij een Etech gehad).

Oslik blyat! Oslik!

• Misterpc
Nog even reageren op het bovenstaande met uitleg ,

ik heb winME geinstalleerd en die herkent alles en dus ook het audio gedeelte van de riser kaart , maar alleen het modem gedeelte niet , PB gebeld , exact de juiste driver voor ME gedownload en geinstalleerd en dan doet ie het niet , dan weet ik dus ook niet meer verder ook al niet omdat de orginele cd's die erbij zouden moeten zitten ook al ontbreken .. (kun je kopen voor 40 euro)
probleem is nu waarom het andere nieuwe modem E-tech met motorola chip het in mijn pc wel doet W98
en bij hun PB pc met Winme niet , ik heb de orginele drivers van alle hardware toegepast , maar het nieuwe modem functioneert daar niet goed , pakt wel de hoorn van de haak maar gaat dan niet meer verder iets met ME soms in combinatie met modems ofzo ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 11 juli 2002 13:31 schreef Misterpc het volgende:
Nog even reageren op het bovenstaande met uitleg ,

ik heb winME geinstalleerd en die herkent alles en dus ook het audio gedeelte van de riser kaart , maar alleen het modem gedeelte niet , PB gebeld , exact de juiste driver voor ME gedownload en geinstalleerd en dan doet ie het niet , dan weet ik dus ook niet meer verder ook al niet omdat de orginele cd's die erbij zouden moeten zitten ook al ontbreken .. (kun je kopen voor 40 euro)
Hmm, ooit bij stilgestaan dat die sukkels ervan uitgingen dat jij een Smartlink driver moest downloaden terwijl het eigenlijk de PCtel had moeten zijn. Toen ik er werkte is het mij ook al een keertje overkomen (de interne informatiesystemen zuigen ernstig). Beste oplossing: sloop die AMR eruit en noteer ff wat info (vooral de witte sticker op de achterkant is relevant). Als er Aztech of Askey staat heb je de Smartlink drivers nodig. Staat er CIS of PCtel, dan heb je de PCtel drivers nodig. Controleer vervolgens wat je op hun advies gedownload hebt- als je wel de goede had, dan was dat het niet, maar als het niet juist blijkt...
probleem is nu waarom het andere nieuwe modem E-tech met motorola chip het in mijn pc wel doet W98
en bij hun PB pc met Winme niet , ik heb de orginele drivers van alle hardware toegepast , maar het nieuwe modem functioneert daar niet goed , pakt wel de hoorn van de haak maar gaat dan niet meer verder iets met ME soms in combinatie met modems ofzo ?
De originele drivers zijn niet altijd per definitie de goede. WinME kan uitbellen met een modem, maar niet als het een brakke driver heeft. Zie m'n vorig advies om een generic driver voor die chipset te krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1