MSI KT3 + GF4MX440 Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende systeem:

AMD Athlon 1800XP+
MSI KT3 Ultra
256MB PC2700 Dane-Elec
Aopen Geforce4 MX440
Iiyama Vision Master Pro 452

Ik heb windows XP geinstalleerd en alles ging goed, totdat ik na het installeren van de videokaart drivers windows XP opnieuw opstartte. Ik zie het zwarte laadscherm van Windows XP gewoon en voordat ik het standaard blauwe 'welkom' scherm van windows zie blijft het beel helemaal zwart en doet de computer verder niets meer :(
Ik heb de nieuwste Aopen / Detonator drivers geinstalleerd maar ik kan op dit moment Windows XP alleen opstarten in de veilige modus of in de VGA modus. Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?

Ik heb net in Apparaatbeheer de Videokaart verwijdert en de computer opnieuw opgestart, en nu loopt de computer niet vast, maar ik draai nu zonder driver (standaard windows XP driver) en die is zeer traag en draait alleen op 60Hz. Ik ben bang dat als ik weer de Aopen/Detonator drivers installeer dat ik dan weer geen beeld krijg :(

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ik heb ondertussen al meerdere bios instellingen geprobeer en meerdere detonator versies (met Geforce4 support) geprobeerd, maar het heeft allemaal geen resultaat. De computer heeft al 10 minuten met dat zwarte scherm aangestaan en doet gewoon echt niks meer. Ik denk dat ik maar Windows 2000 ga proberen ofzo :( :( :( :(

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
probeer eens de drivers van www.nvidia.com.
Die zullen wel iets stabieler zijn.

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd. Ik heb nu Windows 2000 erop staan en ga zo de drivers installeren :S

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Trek anders ff al je zooi uit je PCI sloten en kijk of ie het dan wel normaal doet. Zoja dan stop je één voor één je kaarten weer terug totdat je comp weer raar doet. Van de kaart die je er dan instopt hebt moet je de broninstellingen wijzingen.

tvw

Verwijderd

ik heb ook problemen met me geforce 4 en windows xp :S kloote bill gates

Verwijderd

Wat je moet doen is een oudere videokaart pakken. Dan XP installeren en dan als die klaar is de zooi weer terug zetten. Staat in de search nog wel een vrij recent topic waar iemand er ook last van had. Succes :)

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ik heb verder alleen een netwerkkaartje en het lijkt me stug dat hij het daarom niet doet. Maar ik zal de kaart eruithalen en kijken hoe XP het doet met een (oud) TNT2 kaartje. Ik heb windows 2000 ook al geprobeerd, maar dat gaf hetzelfde probleem. Drivers die ik geprobeerd heb:

- Aopen drivers (zijn gemodificeerde detonator drivers)
- Officiele detonator driver
- Beta detonator driver
- Omega detonator driver

Ik ga zo aan de slag met het TNT2 kaartje, alvast bedankt voor jullie reacties :)

Verwijderd

Zou het niet iets kunnen zijn met de ACPI-instellingen? Ik heb er ook problemen gehad met mijn GF4MX, maar dan vooral met mijn VIA-chipset. Misschien (als je VIA hebt) eens de nieuwe 4in1 drivers proberen?

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ik heb de nieuwste via-4-in-1 + detonator drivers geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde resultaat. De TNT2 M64 kaart doet het nog slechter :( daarmee kom ik alleen de 1e keer windows in en als ik hem de eerste keer (normaal) wil opstarten dan doet ie het niet meer. Ik ga windows XP zo opnieuw installeren met ACPI uit in de bios.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Kijk ff naar je agp voltage of kijk ff naar je agp aparatuur size .

Doe hem eens op 128 mb bijvoorbeeld

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Daar staat ie al op (standaard BIOS instellingen)
Ik heb al meerdere bios instellingen geprobeerd maar het heeft allemaal geen zin :(

Het is ondertussen alweer gelukt :) Ik heb de schijf helemaal leeg gemaakt (alles via het netwerk gekopieerd naar een andere schijf) en alle kaarten+USB controller eruit gehaald en hij doet het nu perfect.

Verwijderd

Maar wat is precies het probleem dan? Ik heb nu een MSI KT3 Ultra gekocht en heb zelf nog een MSI GeForce 4 ti 4200. Maar ben bang dat ik ook problemen ga krijgen...

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08 19:28
ik heb dus ook een probleem met een GF4 icm msi kt3 Ultra2.

het is een GF4 mx440 van aopen en een mobo van MSI (kt3 Ultra2).
koude start doet werkt neit echt. hij start op en dan zie ik alleen een zwart scherm. Wanneer ik dan op reset druk start hij daarna wel gewoon op. Ook een reboot geschiedt normaal.
Op zich is het niet zo'n heel groot probleem, omdat ie eigenlijk gewoon werkt, maar het blijft wel heel irritant om bij een koude start elke keer op reset te drukken.
Pagina: 1