Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HD] Stille harddisks behuizing?

Pagina: 1
Acties:

• bolsonnn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 11:02

bolsonnn

Sjef du ski

Topicstarter
Hallo mede tweakers!
Ik ben op zoek naar een manier om de harde schijf in een nieuw systeem zo minder mogeljk geluid te laten maken. Bestaan er behuizingen voor de HD om deze stiller te maken? En zijn die gewoon in de winkel te koop?

Hebben jullie ideen/tips. Het lieft gewoon uit de winkel, geen doe het zelf!

bedankt!!

De ikwileennieuwenogbetereenrelaxterePChebbende

Verwijderd

Ik ken 2 mogelijkheden:
De Silent Drive
http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=130301
Tekoop bij informatique
No Vibes https://ssl.kundenserver.de/s8498340.shoplite.de/sess/utn153 d2369d0f307b/shopdata/0040_Festplatteneinbaurahmen+=288+Type n=29/product_overview.shopscript (even url copy paste aub)
Tekoop bij www.comex-sales.com
Deze laatste werk het beste.

Verwijderd

Erg STIL hier :Z :Z

• bolsonnn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 11:02

bolsonnn

Sjef du ski

Topicstarter
Haha, jou reply was al genoeg! :9

Super bedankt, weet nu genoeg! B-)

De ikwileennieuwenogbetereenrelaxterePChebbende

Verwijderd

Ik heb 2x coolermaster disk cooler bays.. ook gekocht bij informatique. Ze zijn stil, coolen goed en ze zien er ook nog is mooi uit :9~.

Suc6 met je keuze

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:38
Op woensdag 10 juli 2002 20:18 schreef linus-1 het volgende:
Ik ken 2 mogelijkheden:
De Silent Drive
http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=130301
Tekoop bij informatique
No Vibes https://ssl.kundenserver.de/s8498340.shoplite.de/sess/utn153 d2369d0f307b/shopdata/0040_Festplatteneinbaurahmen+=288+Type n=29/product_overview.shopscript (even url copy paste aub)
Tekoop bij www.comex-sales.com
Deze laatste werk het beste.
No vibes

Zo kan het ook :Y)

Maar die "No Vibes" zijn slecht voor je harddisk. Elke trilling die de verschuiving van je koppen veroorzaakt komt via die de ophanging weer terugveren naar de HD en terug naar je koppen, i.p.v. dat je kast de trilling opvangt en dempt. Je kan voor de levensduur beter voor de silentdrive gaan denk ik.

Verwijderd

Dat verhaal heb je vast zelf verzonnen want hier klopt helemaal niets van. Hoe dempt je kast de trillingen ? Onderbouw die stelling eens wat meer.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:12

Croga

The Unreasonable Man

Het is helaas maar waar... IBM heeft een bericht doen uitgaan waar ze deze vorm van geluidsbeperking afraden.

1. Als je harddisk vast gescrhoefd zit aan je kast, zal iedere trilling gedempt worden door het stugge materiaal. Als hij echter in rubber banden hangt, zal de trilling er voor zorgen dat de harddisk zelf harder gaat trillen, wat niet goed is voor de levensduur.

2. Een harddisk wordt warm. Als een harddisk vast geschroefd zit in de kast kan hij een deel van die warmte kwijt aan de kast. Als hij opgehangen wordt, kan hij deze warmte niet meer (zo makkelijk) kwijt. De kans op defecten wordt dus groter.

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

begin bij de bron: koop de stilste harde schijf die er is: Een Seagate Barracuda IV. die hebben standaard de Fluid Dynamic Bearing waar je bij de D740X modellen van Maxtor extra voor moet dokken. Ik heb er zelf voor iemand één in een systeem gebouwd, samen met een stille cooler: de HD hoor je echt niet. Als je em dan ook nog in een Silentdrive plaatst (die no vibes doet niet aan geluidsdemping, alleen trillingsdemping), dan hoor je em al helemaal niet meer.

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 08:09 schreef Malebolgia het volgende:
begin bij de bron: koop de stilste harde schijf die er is: Een Seagate Barracuda IV. die hebben standaard de Fluid Dynamic Bearing waar je bij de D740X modellen van Maxtor extra voor moet dokken. Ik heb er zelf voor iemand één in een systeem gebouwd, samen met een stille cooler: de HD hoor je echt niet. Als je em dan ook nog in een Silentdrive plaatst (die no vibes doet niet aan geluidsdemping, alleen trillingsdemping), dan hoor je em al helemaal niet meer.
Even een paar zaakjes ontzenuwen want ik heb met zowel de NoVibes / Silent drive als met Barracuda IV / Maxtor liquid ervaring. Beide genoemde HDD's kunnen NIET in de Silent drive omdat ze dan te warm worden. Mijn oude 7200 rpm schijf (Maxtor diamond 60 + of zoiets) kon dat wel. In de silent drive word het lees en schrijf geluid onderdrukt maar het hoge spin geluid niet. De No Vibes dempt beide en heeft geen contact geluid waardoor er geen resoneren van je kast optreedt. De Maxtor Liquid waarvoor je meer zou moeten betalen is nonsens. Deze schijf is nog steeds goedkoper als de barracuda. De barracuda is stiller maar heeft ook minder performance. Ik heb er uitgebreid mee geexperimenteerd.
Pagina: 1