Toon posts:

analoge telefoon en netwerk via 1 UTP kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een UTP kabel gelegt van beneden naar boven. Ik weet dat als ik mijn netwerk op 100MB/s laat draaien ik 4 kabels nodig heb van de acht. Nu wil ik op de andere mijn analoge telefoon aansluiten zodat ik geen 2 kabel hoef te trekken. Is er iemand die weet of er kasjes bestaan om de kabel te splitsen of zijn er andere tips?

Is het wel aan te raden om deze via 1 kabel te laten lopen ivm met storingen etc.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Kastje om te splitten weet ik niet, maar dat is zelf toch niet zo moeilijk te maken? met google is wel te vinden welke aders je moet hebben, anders misschien ook wel in de faq.

Ik geloof dat utp zelfs ontworpen is voor dit soort dingen, dus last van overspraak oid zal je niet hebben. Aders zijn ook getwist om dit tegen te gaan.

Er is geloof ik al eens eerder een topic over geweest, daar staat vast wel meer info in.

Verwijderd

mmm, ik weet (sinds kort :P) dat je zonder problemen 2x 100Mbit door één kabel kunt laten lopen, alleen op een normale telefoonlijk staat soms 100 volt.
Ik denk dat die 100 volt problemen zullen veroorzaken (storing) in je netwerk, misschien als je afgeschermde aders hebt het beter/wel gaat :?

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Helemaal geen probleem,
de meeste kabels zijn wel voorzien van een redelijk isolatie hoor :)

En meten is weten, dus gewoon lekker aansluiten, en kijken wat er gebeurd.

Voordeel van de 2 systemen is dat ze fors uit elkaar liggen, UTP op onhoorbare frequenties (100Mhz hoor je echt niet), en UTP is per pair gedaan, waardoor storingen die invloeden uitoefenen op beide aders er meteen uitgefilterd worden, het is immers een verschilspanning die weg wordt gestuurd, de absolute spanning is minder relevant.

Opblazen van spullen doe je pas bij fors verkeerd aansluiten, maar zelfs de meeste onderdelen zijn daar wel voor beschermd, want anders zou een kleine spanningspiek ook al dodelijk kunnen zijn. (En ESD en dat soort verschijnselen heb je al heel snel, daar moet je je apparatuur wel voor beschermen)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt gewoon van die splittertjes kopen; een RJ45 stekker met twee RJ45 stopkontaktjes d'r an. Netwerk gebruikt touwtjes 1, 2, 3 en 6 en analoge telefoon gebruikt touwtje 4 en 5.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Niet verstandig om te doen, er zijn al verschillende topics over geweest...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

ik heb hier van beneden naar boven een CAT5 kabel lopen, van 1 aansluitdoos met netwerk en 1 isdn aansluiting, naar een andere met netwerk en 1 (andere) isdn aansluiting. Halverwege komt de kabel langs de NT1, waar er 1 isdn signaal naar beneden loopt, en een andere naar boven. Het netwerk is 100 MBit/sec. Dit gaat perfect.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Pagina: 1