.htpasswd is overactief

Pagina: 1
Acties:

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08 18:24
Ik heb geloof ik wat last van een overactieve .htpasswd
Ik heb 't volgende:

www.mijndomein.nl
www.mijndomein.nl/Admin
-----------------------------------
de volgende .htpasswd staat in www.mijndomein.nl:
admin:blablagecodeerdepass
-----------------------------------
de volgende .htaccess staat in www.mijndomein.nl/Admin:
AuthUserFile /opt/usr/xxxxxx/DOMAIN/HTML/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName 'mijndomein.NL Members only'
AuthType Basic
<Limit GET>
require valid-user
</Limit>

ErrorDocument 401 /401.html
ErrorDocument 404 /404.html
ErrorDocument 500 /500.html

Als ik nu naar www.mijndomein.nl gaat vraagt hij om een password, terwijl hij er alleen om moet vragen als iemand naar www.mijndomein.nl/Admin surft. Hoe dien ik dit op te lossen? :? TFS heeft niet geholpen hierbij trouwens ;)

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Op woensdag 10 juli 2002 19:25 schreef Nielsman een heel verhaal
er was geloof ik een regel code voor die je boven elke pagina moest zetten, of gewoon of via include()
xal hem ff opzoeken

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Nielsman
Gaarne!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Staat die .htaccess ook _in_ de admin directory?

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
als ik het goed heb begrepen zegt een .htaccess file iets over de dir waar die instaat,
dus het effect dat je nu hebt is nix mis mee.

http://hotwired.lycos.com/webmonkey/html/97/08/index2a.html?tw=backend

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Nielsman
Op woensdag 10 juli 2002 19:38 schreef ACM het volgende:
Staat die .htaccess ook _in_ de admin directory?
.htaccess staat _in_ www.mijndomein.nl/Admin ja! Maar hoezo bedoel je _ook_ alleen daar hoeft hij toch maar te staan? Hij hoeft toch niet in de root?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 10 juli 2002 19:42 schreef Nielsman het volgende:
Hij hoeft toch niet in de root?
Nee daar mag ie niet staan :)

• Nielsman
>>GiLuX

Ik wil dit effect juist niet hebben ik wil het zo maken dat alleen als je vanaf de website /Admin erachteraan tikt dat je dan om authorisatie gevraagd wordt en niet als je gewoon de site bezoekt. Nu krijgt iedere bezoeker als ie m'n site bezoekt meteen zo'n pop-up met de vraag om een password, als je hier niks invult, of op annuleren klikt kun je wel gewoon de site verder bekijken, maar staat allemaal beetje knullig. Bij /Admin kun je niet op annuleren klikken want dan krijg je echt een error401 te zien (Authorization required), dus zover werkt 't al wel. Alleen dit laatste stukje nog!

• Nielsman
Ik wordt helemaal gek van die pop-up terwijl ik nog druk aan 't ontwikkelen ben van de site!!!
Ik wil .htaccess en .htpasswd ff uitschakelen, om er op een later tijdstip nog eens naar te kijken, maar nu heb ik 't volgende probleem. Ik heb beide files via SSH verwijderd, maar nu blijft hij nog steeds om login+pass vragen, snap er niks van. Ik heb trouwens WideXS als provider.
Kan iemand misschien snel een reactie plaatsen wat 't testen van de site is nu wel bar irritant als ik steeds op annuleren moet klikken bij elke klik op de site. :'(

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Weet je zeker dat je ze wel hebt weggehaald? Toevallig een niveau lager? Beetje vreemd dit namelijk! :?

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Nielsman
>> Thomaske
Ben er heel zeker van, heb de directories en root waar het in stond grondig bekeken met ls -al
Kan het zijn dat het ergens centraal op een server een tijdje wordt gecached ofzo?

• Nielsman
Ik kan 't nu nog vreemder vermelden. Overal waar ik in m'n index.php klik geeft ie zo'n vreemde pop-up, da's dus best veel. Maar ik heb ook een index2.php en daar heeft ie geen last van zo'n irri pop-up venster. Strrrrrrange!

• Apollo_Futurae
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dat klinkt als een cache-probleem. probeer je pagina eens te verversen door shift ingedrukt te houden en vervolgens op het refreshknopje te klikken (geen f5 gebruiken dus). misschien dat dat helpt.

Pas de replâtrage, la structure est pourrie.

• Nielsman
>> Apollo_Futurae
Het is niet een cache probleem aan de client side, aangezien ik browser al zelfs afgesloten heb e.d., het ziet er een soort van meer naar uit dat het een server side cache o.i.d. zou moeten zijn, aangezien ik een aantal online messenger mensen gevraagd ff de site te bezoeken en die hadden 't probleem ook, terwijl zij nog nooit op de site geweest waren.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Plaats de .htpasswd file ook eens in de Admin dir en pas de "AuthUserFile /opt/usr/xxxxxx/DOMAIN/HTML/.htpasswd" regel aan.

• Annie
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op woensdag 10 juli 2002 21:48 schreef QuarK het volgende:
Plaats de .htpasswd file ook eens in de Admin dir en pas de "AuthUserFile /opt/usr/xxxxxx/DOMAIN/HTML/.htpasswd" regel aan.
Zou ik niet doen, sterker nog ik zou nog eerder de .htpasswd file buiten de webroot plaatsen (in DOMAIN dus).
Misschien moet je maar eens bij de wideXS supportafdeling aankloppen.

Today's subliminal thought is:

• GiLuX
  • Laatst online: 12-11-2025
weet je zeker dat je niet bv eerst hebt zitten spelen met apache.conf en daar ook een restrictie hebt ingebouwd en die bent vergeten weg te halen.

dat zou nou typisch iets zijn wat ik over het hoofd zou zien ;)

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• scubapro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
Op woensdag 10 juli 2002 19:25 schreef Nielsman het volgende:
de volgende .htaccess staat in www.mijndomein.nl/Admin:
AuthUserFile /opt/usr/xxxxxx/DOMAIN/HTML/.htpasswd
Volgens mij zit je bij Widexs.
Je moet denk ik /opt/usr/xxxxxx/DOMAIN/HTML/.htpasswd veranderen in /opt/guide/www.DOMAIN.nl/HTML/Admin/.htpasswd.

De site staat niet in /opt/guide/gebruikersnaam maar in /opt/guide/www.domeinnaam.nl/HTML

Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
Op donderdag 11 juli 2002 21:17 schreef scubapro het volgende:

[..]

Volgens mij zit je bij Widexs.
Ik weet wel zeker :)
Je moet denk ik /opt/usr/xxxxxx/DOMAIN/HTML/.htpasswd veranderen in /opt/guide/www.DOMAIN.nl/HTML/Admin/.htpasswd.

De site staat niet in /opt/guide/gebruikersnaam maar in /opt/guide/www.domeinnaam.nl/HTML
Nee. Je moet de .htaccess plaatsen in /opt/usr/<DOM>/HTML/Admin
En je password in /opt/usr/<DOM>, zodat hij niet voor buitenaf benaderbaar is!

succes ermee!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1