Toon posts:

GA-686BX mobo max cpu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke processors kan ik op mijn GA-686BX (giga-byte) mobo steken.
Oorspronkelijk zat er een P2 400 Mhz op en vervolgens heb ik een celeron 766Mhz erop gezet. Nu dat er celeron 1000 en 1200 Mhz (fsb 100Mhz) vraag ik me af of ik dat niet in mijn mobo kan proppen.
Voor die celeron 766Mhz heb ik reeds zo'n tussenstuk dus celerons gaan erin.

Op de site van gigabyte zelf (www.giga-byte.com) staat dat jammergenoeg niet aangegeven. Er staat enkel bij FAQ dat een P3 800 erin kan en bij de drivers staat er ook die 766 Mhz die ik erin propte. Waarom kunnen ze nou niet een mooi tabelletje maken met de cpu's in, of toch op zijn minst een maximumwaarde?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 10 juli 2002 19:12 schreef pikachuf het volgende:
Welke processors kan ik op mijn GA-686BX (giga-byte) mobo steken.
Er zijn genoeg topics geweest over dit soort vraag. Je hebt een mobo met een bepaald chipset (in dit geval BX) die P2/3 en afgeleiden met 100MHz in-spec en 133MHz (vaak) ex-spec kan draaien, en een BIOS die overweg kan met bepaalde CPUs (in dit geval iig B-stepping CuMine cores)
Oorspronkelijk zat er een P2 400 Mhz op en vervolgens heb ik een celeron 766Mhz erop gezet. Nu dat er celeron 1000 en 1200 Mhz (fsb 100Mhz) vraag ik me af of ik dat niet in mijn mobo kan proppen.
Voor die celeron 766Mhz heb ik reeds zo'n tussenstuk dus celerons gaan erin.
Celerons gaan erin :?

Die redenering is erg kort door de bocht- een B-stepping Coppermine gaat er met jouw specifieke convertor erin. Dat zegt niets over Covington, Mendocino, C-stepping CuMine of Tualatin Celera.
Op de site van gigabyte zelf (www.giga-byte.com) staat dat jammergenoeg niet aangegeven. Er staat enkel bij FAQ dat een P3 800 erin kan en bij de drivers staat er ook die 766 Mhz die ik erin propte. Waarom kunnen ze nou niet een mooi tabelletje maken met de cpu's in, of toch op zijn minst een maximumwaarde?
Zie mijn punt van hierboven. Voor zo'n tabel zou een fabrikant elke nieuwe CPU op al haar oude mobo's moeten testen. Dat is niet te doen, omdat als ze fouten maken ze zelf aansprakelijk zijn voor de kosten. Daarom zullen ze enkel aangeven tot hoever zij het getest hebben- meestal tot op het moment dat het EOL was. Die maximumwaarde is niet het minst moeilijke maar juist het moeilijkst om te bepalen :o

Oslik blyat! Oslik!