[XP] netwerk ineens weg?

Pagina: 1
Acties:

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Vandaag start ik de computer op, duurt het ongeveer 50 seconden voordat verkenner geladen is... Datzelfde heb ik ook bij dialoogvensters voor openen/oplsaan van bestanden. Er is geen hoge cpu load, het duurt alleen erg lang. :(

Nu is het me ok opgevallen dat XP ineens geen netwerkverbinding meer aangeeft. De verbinding is wel actief(ik kan nog gewoon het netwerk gebruiken), maar er staat geen icoon meer in de systray en er staat ook niets meer bij netwerkverbindingen.
De wizard 'netwerk instellen' doet het niet, soms krijg ik na een minuut de melding: 'kan vanaf deze locatie de lijst met netwerkadapters niet opvragen'

Wat is hier in godsnaam aan de hand? Met de netwerkkaart zijn geen problemen, ook niet in apparaatbeheer...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

geef eens wat meer gegevens (zie in de FAQ wat voor een gegevens)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Wat meer gegevens idd... :)

Misschien een virus?? .scr, .com, .bat of .exe filetjes aangenomen de laatste tijd? ;)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
ok, even wat meer info...
Het betreft het systeem uit m'n sig:
Protocol: gewoon TCP/IP
Hoe aangesloten: UTP en een switch
Type netwerkkaart: Realtek onboard
Overige software: geen proxy, geen firewall

Even ter verduidelijking:
- Het netwerk werkt gewoon
- XP heeft bij netwerkverbindingen niets meer staan (:?)
- De wizard netwerk instellen werkt niet meer, krijg soms de foutmelding 'kan vanaf deze locatie de lijst met netwerkadapters niet opvragen'
- het opstarten van windows verkenner en sommige andere programma's duurt soms meer dan een minuut, waarin de pc niets lijkt te doen
- Gisteren deed het netwerk het nog gewoon, heb in de tussentijd niets veranderd
- virus lijkt me onwaarschijnlijk, ik heb norton antivirus altijd op de achtergrond, en weet ook wel dat ik geen vage mailtjes moet openen ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

kijk eens of er veel collsions zijn (of kijk of je een hoge netwerk activiteit hebt. dit kan je zien door op crtl del te drukken en dan tabblad networking te kiezen)

als dit zo is dan is er waarschijnlijk iets niet goed met je netwerkkaart kabel of hub.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 01:17 schreef dreamer het volgende:
kijk eens of er veel collsions zijn (of kijk of je een hoge netwerk activiteit hebt. dit kan je zien door op crtl del te drukken en dan tabblad networking te kiezen)

als dit zo is dan is er waarschijnlijk iets niet goed met je netwerkkaart kabel of hub.
Dit is niet het geval, volgens mij is het iets puur softwarematigs in XP...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:20

lonkhuijzen

100% ADH

lijkt me dat je Network Connections service niet is gestart.

Check ff in je event log of kijk bij je services of network connections wel gestart is.

Services staan bij Administrative tools, standaard is die niet zichtbaar bij XP maar ff rightclick>properties op de taskbar en je kan je startmenu instellen dat ie hem laat zien.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 03:45 schreef Pluk het volgende:
lijkt me dat je Network Connections service niet is gestart.

Check ff in je event log of kijk bij je services of network connections wel gestart is.

Services staan bij Administrative tools, standaard is die niet zichtbaar bij XP maar ff rightclick>properties op de taskbar en je kan je startmenu instellen dat ie hem laat zien.
Das dus het vreemde, die is wel gestart(het netwerk is ook actief), maar bij netwerkverbindingen(in het startmenu) staat niets meer. Als de verbinding nieuw wil instellen, wil de wizard niet starten(ook niet met netsetup diskette).
het is gewoon erg vervelend dat het nu ineens een minuut duurt voordat ik een bestand kan openen of opslaan. Ik heb eigenlijk geen zin om windows opnieuw te installeren vanwege een vaag netwerkprobleem ;(

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Pagina: 1