Toon posts:

Doordringende piep uit mijn computer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb al enige weken last van een doordringend piepend geluid, dat af en toe opeens begint, en dan meestal een paar minuten aanhoudt. Ik kan niet ontdekken of er situaties zijn waarmee de piep op te wekken valt, maar wat ik wel heb gemerkt, is dat tijdens het piepen mijn computer minder snel is. Er zit geen regelmaat in het verschijnen van de piep. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Ik heb een 300 mhz AMD K6-2 met 256 mb ram, een asus P5A, en een maxtor 6,4 gig harde schijf (die behoorlijk vol staat).

TIA, Willem de Haan

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waar lijkt die piep vandaan te komen..? Uit je PC-speaker?

Nothing is impossible

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Kan die niet toevallig van de monitor vandaan komen? Blijft het wel vreemd dat je PC dan ook vertraagt.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

PC te warm of een hdd bijna vol is..

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Ik dacht dat er een optie in XP of 2K zat dat je comp stressed een waarschuwingssignaal geeft, is het dat niet?

Verwijderd

Misschien simpeler, een CD-rom oid die niet helemaal goed vast zit of die de kast een beetje laten resoneren? Heb ik ook als de zijplaat van mijn kast iets verschoven zit dat hoor ik ook een hoge pieptoon als de cd snel aan het draaien is. ff de plaat aandrukken en het is weer over.

Verwijderd

Dan moet je even wat WD40 op je harddisklagers doen denk ik...

geintje, maar ik denk wel dat die harddisk op zijn einde loopt. Als je S.M.A.R.T. aan kan zetten zou ik het doen...

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

6.4 GB HDD's hadden vlgns mij nog geen SMART. Waarschijnlijk is het je HDD 'loopwerk'. Heb ik ook met mijn maxtor 40GB, die ook vol staat. (S.M.A.R.T. fitness: 75%). Ik vind het zo irri dat ik een nieuwe ga kopen, maar dan een Seagate (standaard FDB *D)

"People should know when they're conquered..."

• Mr.Nobody
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 19:12 schreef Malebolgia het volgende:
6.4 GB HDD's hadden vlgns mij nog geen SMART.)
o jawel :)

kijk maar eens naar bv mijn oude 4,3 bigfoot:

http://www.maxtor.com/Quantum/support/archive/bigfoot_cy_ata_support.htm

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

6.4 GB HDD's hadden vlgns mij nog geen SMART. Waarschijnlijk is het je HDD 'loopwerk'. Heb ik ook met mijn maxtor 40GB, die ook vol staat. (S.M.A.R.T. fitness: 75%). Ik vind het zo irri dat ik een nieuwe ga kopen, maar dan een Seagate (standaard FDB *D)
40 GB :?

Dan heb je iig nog garantie hoor :Y)

Verwijderd

Die 40Gb kan je gewoon opsturen naar Maxtor, daar zit standaard 3 Jaar garantie op dacht ik. Maar dat is te controlern als je een RMA aanvraagd bij Maxtor. Maar dan moet ej wel een backup hebben want je krijgt een andere schijf terug.

• Notehoutelade
  • Niet online
Misschien een slechte fan ergens opzitten?

Verwijderd

Die piep is gewoon Mainboard alarm dat de CPU te heet is. Hij schakelt automatisch terug naar halve klokfrequentie. En dat verklaart waarom ie langzamer is :+

Koelertje checken dus

• Notehoutelade
  • Niet online
Had ik toch ergens gelijk :)

Verwijderd

Kan ook dat er de pasta er tussen uitgelopen is, of uitgehard. Of klemmetjes los zitten.. >:)

Verwijderd

Dat heeft de HD van een andere pc van me ook.
Een seagate met 4gb, is gewoon een teken dat de hd op zijn einde is

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op woensdag 10 juli 2002 21:34 schreef tweakerrrr het volgende:
Die piep is gewoon Mainboard alarm dat de CPU te heet is. Hij schakelt automatisch terug naar halve klokfrequentie. En dat verklaart waarom ie langzamer is :+

Koelertje checken dus
Ik denk dat zon piepje wel harder en meer herkenbaar is :?
Lijkt me een zinloos ding dan, zon piepje waarvan niemand weet waarvoor het dient :?
Maar om zekerheid te krijgen ff MBM aanzetten om je temps te checken, weet je iig 100% zeker dat het niet je CPU is ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Op woensdag 10 juli 2002 18:40 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Ik dacht dat er een optie in XP of 2K zat dat je comp stressed een waarschuwingssignaal geeft, is het dat niet?
XP op een AMD K6-2 300? :?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op donderdag 11 juli 2002 02:12 schreef gangsterjoey het volgende:

[..]

XP op een AMD K6-2 300? :?
als internetdeel-server misschien¿
ik heb win2K pro op een K6-2 400 draaien ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Pagina: 1