Toon posts:

[Mandrake8.2] Gnome2 & Popt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gnome2 van source aan het bouwen. Nu ben ik echter op een zeer vreemd probleem gekomen. Bij ./configure van ORBit2 krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
checking for poptStrippedArgv in -lpopt... no
configure: error: You must have popt version 1.5 or greater installed.

Echter wanneer ik rpm -q popt doe zie ik dat ik popt-1.6.3-10mdk al geinstalleerd hebt. Misschien moet ik nog een ander pakket installeren ofzo? Hopelijk weet iemand dit want ik kom zo niet verder. Ook de search leverde mij niks op.

Verwijderd

Heb je ook de -devel geinstalleerd, met andere woorden de headers waar je tegenaan wilt gaan compileren? Dat is an sich wel makkelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja die zijn ook geinstalleerd, dat was het eerste dat ik probeerde. Dat probleem heb ik wel vaker gehad namelijk.

Zou het kunnen dat de Mandrake versie van popt verschil van de gewone popt?

Verwijderd

Ik hoop het niet voor je, dat is bijna net zo erg als de RedHat aangepaste gcc-2.96 >:)
Wat ik eerder denk is dat ie gewoon je headers niet kan vinden... Moet je even kijken waar ie hem zoekt met configure, en dan handmatig kijken of je hem daar ook hebt.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing is gevonden: de popt headers werden door het configure script gezocht in /usr/lib terwijl ze geinstalleerd stonden /usr/local/lib. Symlinkie en het gaat als een trein.

Nu heb ik echter het volgende probleem. Ik moet gnomecanvas compilen maar configure geeft aan dat hij pangoft2 niet kan vinden. Echter staat er geen pakket met die naam op de Gnome2 source cd, en ook niet op een van mijn Mandrake install cd's. Wie kan mij vertellen wel pakket dit bestand bevat? Ik vermoed dat het een van tar.gz'jes is die bij de Gnome2 source zitten, maar welke weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bij www.rpmfind.net heb ik pango-devel gevonden die pangoft2.pc bevat, dit is echter een oude versie, zowel bij www.pango.org als bij www.gnome.org kan ik geen nieuwe versie downloaden....wie kan me vertellen hoe ik dan toch aan pangoft2 versie 1.0.1 kan komen?

Verwijderd

ftp://ftp.gtk.org/pub/gtk/v2.0/
Even zoeken op freshmeat doet wonderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 11:17 schreef janjanjansen het volgende:
ftp://ftp.gtk.org/pub/gtk/v2.0/
Even zoeken op freshmeat doet wonderen :)
De bestanden die ik op [url="ftp://ftp.gtk.org/pub/gtk/v2.0/"] vind heb ik allemaal al, want die stonden op de Gnome2-source cd. Ik heb zo ook allemaal netjes gemaked en geinstalled. Ik heb alle packeges al gekeken die op die cd staan, maar nergens staat pangoft2 tussen.

pkg-config geeft het probleem, hij kan pangoft2.pc niet vinden, dat klopt ook want locate pangoft2 lever niks op. Het is dus duidelijk dat ik nog iets moet compilen waar pangoft2 inzit, alleen nu wil ik graag weten wel pakket dat is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik geen schopje omhoog mag geven, maar ik doe het lekkur toch, want ik kom er echt niet uit en wil graag Gnome2 gebruiken.
Pagina: 1