Draadloos?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik wil misschien een draadloos netwerk aanschaffen met mijn buurjongen, die in een ander huizenblok woont.

Dit is zo'n 50-70 meter ver.

het moet geen 700 gulden kosten natuurlijk.

Of heeft iemand die 2e Hands?

Tnks

systeem specs

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

geen 700, mag hut wel meer zijn dan?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58
holy schmoly! 70 meter door minstens 2 muren heen draadloos netwerken?
ooooo k dan

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Red je nooit voor dat geld.

Een wireless lan kost bij www.zerosix toch
gauw 3000,= (2kaarten en een hub)

Kan je beter naar een 27 mc shop gaan 2 zendbakkies kopen a 99,= met een cb-modem,
voeding 12 volt, antenne en klaar.
Zit je op totaal tussen de 6 en 700 piek.

Werken doet het, ik heb er een 5-tal jaar geleden ook mee gewerkt. Wist je dat internet
dan helemaal gratis is ? Op de kanalen 37-40 is altijd wel een server in de lucht die op internet zit.

Greetzzz

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 11:42

CasGas

.

maar reken er maar niet op dat je met die zend bakkies ff een iso overpompt of ff quake 3 tegen elkaar doet :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:17

Valium

- rustig maar -

Wat dacht je van NIET draadloos.
Dus zeg maar MET een draadje.
Die netwerken kunnen (voor COAX) 100 meter zijn. Leg je gewoon door de tuin heen. Moet je wel goeie kabel hebben. En dat komt, jawel, uit op een paar honderd gulden. Je gaat het niet echt veel goedkoper krijgen hoor.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 oktober 2000 22:20 schreef Valium het volgende:
Wat dacht je van NIET draadloos.
Dus zeg maar MET een draadje.
Die netwerken kunnen (voor COAX) 100 meter zijn. Leg je gewoon door de tuin heen. Moet je wel goeie kabel hebben. En dat komt, jawel, uit op een paar honderd gulden. Je gaat het niet echt veel goedkoper krijgen hoor.[/quote]euhhm.. UTP (10BaseT) kan 100m, coax (de bekende dunne 10Base2) kan 185m en dikke coax (ook bekend als yelca of 10base5) kan 500m overbruggen.
(per segement is dat dus 200m kan je minimum als je in't midden een hubje zet

• witchdoc
wireless kost trouwens VEEL meer.. en zeker als je door min. 2 muren moet en dan nog eens 70m moet afleggen.
let op.. 't is makkelijk haalbaar.. maar niet met jouw portomonnee :)

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik hoef helemaal niet door twee muren heen gewoon door de lucht!!!

Maar ik begrijp dat die dingen verrekte duur zijn....

Misschien toch 110 meter kabel door tuin poort/brandgang en weer een tuin
UTP kabel...

systeem specs

• McCormick
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Hoofdkantoor van mn werk heeft een draadloze verbinding naar een vestiging (100-150 meter verderop), geintje heeft +/- f11.000 gekost.
Met WaveLAN 1 kastjes, das dus 5mbit d8 ik. Gaat wel lekker snel maar hangt een prijskaartje aan. (wel goedkoper en sneller dan huurlijntje/dedicated isdn)

Verwijderd

Een draadloos netwerk is op zich niet zo duur, maar dan hen je een iets goedkopere. maar dan is ook langzamer!!! dat is klote....

• witchdoc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 13:53 schreef X-men het volgende:
Een draadloos netwerk is op zich niet zo duur, maar dan hen je een iets goedkopere. maar dan is ook langzamer!!! dat is klote....[/quote]euhhm... wireless is tot op heden nog altijd stukken duurder dan met draadjes..
't is de snelheid die gelijk is (kan zijn)
IR heeft echt geen moeite met 100Mbs en meer hoor

Verwijderd

ik heb zelf ook naar mijn buurjongen 125 meter UTP liggen en het werkt als een trein op 100Mbit. ;)

Ik ben er vorige keer ook mee bezig geweest in deze topic:
gathering.tweakers.net/showtopic/44416

Ik ga het wel gebruiken voor me laptop, moet alleen nog ff geld hebben... |:(

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59
<good citizen mode>
Voor het leggen van zo'n kabel door de tuinen heen, moet je toch een vergunning hebben?
</good citizen mode>

of doe je het gewoon stiekum? Het probleem is alleen dat je dan niet pech moet hebben dat er een poortje ofzo tussen ligt en je moet niet eerst door andermans tuin heen moeten. Of heb je toestemming van je buren gekregen?

Ja zo'n spriet op je dak is wel leuk, maar je moet niet een snelheid van meer dan 1200 baud verw8& :'(

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:47
es kijken 11Mbit
orinoco (www.wavelan.com)
om het te kunnen is het handig als er een zicht verbinding zo ja dit kan als volgt
2 maal een pc card a 448
2 maal een isa converter card (98 piek bij target)
2 maal een attenna 238
en blazen maar.
beste is het gewoon te testen van te voren
als je nog steeds interesse hebt laat maar horen

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik heb hier heel goed Nieuws !!!!

We hebben Toestemming van de Gemeente om 50 meter kabel door de poort te leggen 9aangezien elk stukje van de poort particulier bezit is1!!!

Dus nu heb ik ff 110 meter besteld bij iemand, en dat ga ik volgende week ff leggen

laat wel horen als ie er Ligt!

Later....

systeem specs

Verwijderd

Als je 75 meter moet overbruggen in een blok huizen (75/6) dan moet je door ongeveer 11 tuinen.

Ik heb aardige buren maar ik krijg dat toch echt niet voor elkaar om al is het door de brandgang (poort) te gaan graven.

Ennehh een tapje is ook zo gemaakt.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:10
okay ik heb dus een sitecom wlan en die gaat al op z`n bek van 2 spouwmuren en zeker als deze nat zijn de straat die dr tussen licht is nog eens 30 meter

kunnen antennes op maar er is nog niemand geweest die mij wist te vertellen hoe ik daar aan kan komen...

Verwijderd

of je gaat reageren op een topic van 1 EN EEN HALF JAAR OUD

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op vrijdag 08 februari 2002 13:20 schreef arjo_kamp het volgende:
of je gaat reageren op een topic van 1 EN EEN HALF JAAR OUD

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Kalm kalm je bloeddruk, maar echt slim isset niet nee :o

Daarbij ook nog eens zo'n lekkere topictitel |:(

Dividend for Starters

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er zijn ondertussen wel recentere topics met ervaringen te vinden, dus deze gaat dicht.

arjo_kamp ontvangt een waarschuwing voor je belachelijke reactie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.