Toon posts:

2@Home Inetverbindingen delen voor 2 pc`s (hoe)?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Me buren en ik hebben beide @Home internet het gaat redelijk snel maar we wouden de verbindingen op 1 computer met elkaar delen (zodat als de ander niet thuis is met dubbele snelheid gedownload kan worden)
Hieronder ff een situatieschets omdat het misschien hierboven slecht is uitgelegd:

PC1-------[100Mbit Switch]--[Server]---@Home kabelmodem 1&2
PC2-----/

*PC1 en 2 zitten beide op het 100mbit netwerk (Via Switch)
*Op server zitten de beide @Home kabelmodems
*Server heeft dus [2] 10 Mbit NIC`s en
[1] 100 Mbit NIC voor het Lan netwerk

Welke programma`s en instellingen zijn hiervoor nodig?
Normaal netwerk bouwen is niet zo moeilijk maar dit gaat me het petje te boven :o .
Ik wou graag ook dat als beide Inet computers (PC1&2) aanstaan dat de internet verbinding ook een beetje netjes verdeeld word zodat 1 niet de dupe van dit wel leuk systeem word :7

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb ooit een progje gehad waarmee het via ISDN wél kon, ook op aparte ip's enzo maar volgens mij werkt het alleen als je 2 downloads aanzet want als je met ip nummer 1 een aanvraag doet kan ie dat nooit aanvragen voor 2 verschillende modems tegelijk.

TIP: Download Accelerator gebruiken >:)

Verwijderd

Met Linux kun je 2 verbindingen samenvoegen...

Verwijderd

wat een moeite voor die paar xtra kb's.. :Z

Verwijderd

Klinkt als loadbalancing. Of er een switch is die dat kan doen? Anders een PC met 3 netwerkkaarten als router. Maar of dat kan, weet ik niet.
wat een moeite voor die paar xtra kb's..
Dat zijn dan wel 800kB/s, ipv 400kB/s. Da's best lekker, lijkt mij. })

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Volgens mij heet dat trunking maar kan het ook fout hebben, moet je een switch regelen met 2 WAN poorten :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik denk niet dat het mogelijk is...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 18:18 schreef J.A.M.F. het volgende:
Klinkt als loadbalancing. Of er een switch is die dat kan doen? Anders een PC met 3 netwerkkaarten als router. Maar of dat kan, weet ik niet.
[..]

Dat zijn dan wel 800kB/s, ipv 400kB/s. Da's best lekker, lijkt mij. })
Ja Klopt ik haal nu zo`n 360 Kb/s download en 15 kb/s upload dus dan dubbel zou idd wel lekker wezen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 18:15 schreef Toverstaf het volgende:
Met Linux kun je 2 verbindingen samenvoegen...
Ehrm ik ben nogal een Linux n00b :) heb jij ervaring met dat proggie wat vast standaard in Linux zit.
Wat ik bedoel is dat het de prestatie wel heeft/waard is ?

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 18:27 schreef Mac11 het volgende:

[..]

Ehrm ik ben nogal een Linux n00b :) heb jij ervaring met dat proggie wat vast standaard in Linux zit.
Wat ik bedoel is dat het de prestatie wel heeft ?
Neej, solly :)
Ik ben een nog grotere linux n00b dan jij dat bent, maar ik kan mij voorstellen dat je dit een grote uitdaging kan gaan vinden :P
Ik weet iig zeker dat het met Linux kan, en volgens mij zijn er ook wel programma's voor Windows.

Verwijderd

hier stond site met serials in broncode

tjek de broncode >:)

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">tjek jij je mail ook maar</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Beetje een standaard reply:

Kan dit ook niet met Winroute Pro?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 10 juli 2002 18:32 schreef Prikkeldraad het volgende:
[url="http://iets met delen"]stoutert :P[/url]

tjek de broncode >:)
Daar heeft ie niks aan he ;) Dat is 1 lijntje delen en die cd-key's heeft ie ook niet nodig

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 18:33 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Daar heeft ie niks aan he ;) Dat is 1 lijntje delen en die cd-key's heeft ie ook niet nodig
Juist ik wou het net zeggen.
Zoals ik al zei heb ik toch nog wel een "heeeeel" klein beetje verstand van netwerken en lukt het delen van 1 verbinding onder meerder computers me nog wel :D

Verwijderd

Topicstarter
Heb Btw. ook ff de layout een beetje verandert spaties werken niet zo goed in een forum :o

Verwijderd

Topicstarter
Heb de search ook al gebruikt hier kwam ook niks bevredigends uit.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 10 juli 2002 20:50 schreef Mac11 het volgende:
Heb de search ook al gebruikt hier kwam ook niks bevredigends uit.
Beter leren zoeken:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=lijnen+bundelen&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=lijnen+bundelen[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart

en schop jouw topic eens niet zo snel :(
Gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.