[COOLING] Systeem samengesteld, welke coolers?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12
Ik ben een totale n00b als het aankomt op cooling en daarom:

Dit is het systeem wat ik wil gaan kopen:

Intel Pentium 4 Northwood 2.40B GHz (533MHz FSB)
Asus P4T533-C
Samsung PC1066 Rambus DRAM
Asus V8460 Ultra/DT (GeForce4 Ti VGA, 128M DDR Memory, TV-out, DVI)

De rest is niet belangrijk voor wat ik wil vragen.

Nou wil graag het volgende weten:

1) Welke heatsink/cooler combinatie raden jullie aan voor de processor. Let op: ik wil overklokken!

2) Ik wil ook casefans in m'n kast;
ik heb ruimte voor een cooler van 85mm (schroef to schroef, horizontaal en verticaal, niet diagonaal), en ruimte voor coolers van 80mm (schroef to schroef, horizontaal en verticaal, niet diagonaal).
Welke coolers raden jullie hiervoor aan?

Alvast bedankt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het is bijna niet te doen een duidelijk antwoord te geven. Alles hangt af van wat je wilt en wat je budget is.

Goede case fans zijn Papst, Sunon, YS Tech. Hoe meer luchtverplaatsing des te meer herrie. Grote fans kunnen stiller zijn.

Voor overklocking moet je goed koelen = veel warmte weghalen = veel luchtverplaatsing + goed materiaal (koper ofzo). Zalman koelers zijn ok, ook diverse koelers met Delta fans (=straaljager geluid).

Voor algemeen antwoord zie de FAQ over koelers e.d.
[topic=378757/1/25]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

idd, een FAQ-vraag. Veel valt er niet over te zeggen, maar er zwerven voldoende reviews rond.

Dit topic is gesloten.