[php] Geen download managers

Pagina: 1
Acties:

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 09:45
I heb nogal wat beveiliging tegen leech etc in mijn website gebouwd.
Nu is het zo dat als er een download manager gebruikt wordt, ze het dus niet kunnen downloaden.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de download manager niet geactiveerd wordt?
Mogen ook andere oplossingen dan met php zijn, als het maar werkt.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Daar kan jij volgens mij niet voor zorgen.
Alleen de gebruiker van die downloadmanager kan hem uitzetten.

Verwijderd

Als je je files via PHP doorgeeft werkt een download manager toch standaard niet?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Zorg er gewoon voor dat er per ip slechts 1 connectie kan komen, met een maximaal aantal kb/s dan heb je totaal geen last van download managers qua verbinding. Ik zie eigenlijk ook geen reden om ze te weigeren dan bandbreedte beperking

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

misschien kan je checken van welke client de request komt. netscape/internet explorer/wget/opera/getright etc etc en de bij jouw bekende neerhalers toegang weigeren

maar ja dan zorg ik wel dat wget zich als internet explorer voordoet :)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 10 juli 2002 17:56 schreef Glimi het volgende:
Ik zie eigenlijk ook geen reden om ze te weigeren dan bandbreedte beperking
Elke vorm van webhost-resource beperking, bandbreedte, geheugen, cpu etc :)
(doe maar eens een download met flashget die 100 threads opent... apache staat default geloof ik op 50 clients max...)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:34

Stewie!

Keen must die!

kijk vanaf welke pagina ze komen. Laat ze alleen downloaden als HTTP_REFFERER ofzo één van jouw pagina's is!

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op woensdag 10 juli 2002 18:05 schreef ACM het volgende:
Elke vorm van webhost-resource beperking, bandbreedte, geheugen, cpu etc :)
Allemaal te beperken als ie gewoon opgeeft: 1 connectie per IP voor die download en op een vaste maximale bandbreedte. Andere problemen zijn er toch niet :? Ik bedoel iemand kan hetzelfde bereiken door die file 10x te downloaden met MSIE, maar daar bescherm je je dan niet tegen.
Maw doe iets aan de oorzaak, niet aan de dragers.
(doe maar eens een download met flashget die 100 threads opent... apache staat default geloof ik op 50 clients max...)
Ik heb dat maar te vaak meegemaakt (een proxy die naar een ander lust en die lust weer terug :( )
Maar standaard geloof ik 150 clients, min 5 server, max 10 en per child unlimited connections :)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:34

Stewie!

Keen must die!

zoals ik net zei, kijk vanaf welke pagina ze komen. Een download manager geeft geen Refferer mee

[edit]Glimi, d2k is toch een jongen, ofnie? Vind je hem liev? :? [/edit]

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 10 juli 2002 18:13 schreef Glimi het volgende:
Allemaal te beperken als ie gewoon opgeeft: 1 connectie per IP voor die download en op een vaste maximale bandbreedte. Andere problemen zijn er toch niet :? Ik bedoel iemand kan hetzelfde bereiken door die file 10x te downloaden met MSIE, maar daar bescherm je je dan niet tegen.
Maw doe iets aan de oorzaak, niet aan de dragers.
Jahoor, heb je zeker gelijk in. mod_throttle/mod_bandwidth/etc zijn je vrienden :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 10 juli 2002 18:21 schreef DaMorpheus het volgende:
zoals ik net zei, kijk vanaf welke pagina ze komen. Een download manager geeft geen Refferer mee
Wel hoor, mijn getright iig wel ;)
D2k is een jongen en Glimi ook ja, maar waar leidt je uit af dat ze elkaar lief vinden??

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op woensdag 10 juli 2002 18:51 schreef ACM het volgende:
D2k is een jongen en Glimi ook ja, maar waar leidt je uit af dat ze elkaar lief vinden??
Glimi
D2k is liev
ondertitels uitstaan? :)

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op woensdag 10 juli 2002 18:21 schreef DaMorpheus het volgende:
*kuch* D2k is het nog altijd :P
Maar hij is inderdaad aardig/lief ja. Dan hoef ik nog niet gelijk affectie jegens hem te tonen of boven op hem te springen, maar ik reken hem wel tot een vriend van mij. Is dat een probleem :?
Op woensdag 10 juli 2002 18:51 schreef ACM het volgende:
Zie mijn ondertitel :+ Maar jij bent ook lief hoor :+

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 10 juli 2002 18:54 schreef brammetje het volgende:
ondertitels uitstaan? :)
Nee, maar lees ze bijna nooit :P
Op woensdag 10 juli 2002 18:54 schreef Glimi het volgende:
Zie mijn ondertitel :+ Maar jij bent ook lief hoor :+
*zuuucht* gelukkig maar :)

Anyway, nu weer ontopic ;)

• EgoH
Nou het probleem is niet bandbreedte (toch geld zat :)) maar ik gebruik nu referer, en dan werkt het dus niet met download managers.
Ik doe nu download doormiddel van post en dan location header, ie blijft dan mooi zonder manager.
Maar bijvoorbeeld opera niet.
Het kan me neit schelen dat jullie er met je proggies enzo toch omheen kunnen.
Ik wil meer voor de n00bs met de download managers de download werkend hebben...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 10 juli 2002 19:27 schreef EgoH het volgende:
Ik wil meer voor de n00bs met de download managers de download werkend hebben...
Sta dan gewoon toe dat die files met 1 of desnoods max 5 threads gedownload kunnen worden, zonder gekke dingen als referer checks etc.

Wat is nou het grote probleem waarvoor je vindt dat download managers niet gebruikt mogen worden??

• EgoH
Op woensdag 10 juli 2002 19:37 schreef ACM het volgende:

[..]

Sta dan gewoon toe dat die files met 1 of desnoods max 5 threads gedownload kunnen worden, zonder gekke dingen als referer checks etc.

Wat is nou het grote probleem waarvoor je vindt dat download managers niet gebruikt mogen worden??
Ik heb niks tegen download managers, wel tegen hotlinkers.....

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 08:50

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op woensdag 10 juli 2002 19:42 schreef EgoH het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen download managers, wel tegen hotlinkers.....
Dan is checken op http_referrer toch genoeg

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• EgoH
Op woensdag 10 juli 2002 19:47 schreef Duracell het volgende:

[..]

Dan is checken op http_referrer toch genoeg
Ik check nu dus op referer doormiddel van htaccess, nu is het zo dat download managers dus niet meer werken en daarom wil ik ze dus niet.

Verwijderd

Heb je überhaupt al geprobeerd of je wel met een download manager kunt downloaden, volgens mij kan dat niet als je de uitvoer met PHP uitpoept omdat de download dan niet kan worden geresumed (of je moet daar handmatig iets voor in bouwen).

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 10 juli 2002 19:49 schreef Zef het volgende:
Heb je überhaupt al geprobeerd of je wel met een download manager kunt downloaden, volgens mij kan dat niet als je de uitvoer met PHP uitpoept omdat de download dan niet kan worden geresumed (of je moet daar handmatig iets voor in bouwen).
Dat boeit weinig voor een download manager hoor :?
Grootste nadeel zal zijn dat ie default geen referer meegeeft, tenzij zo ingesteld dat ie dat wel doet.

En natuurlijk POST-forms...

• EgoH
Op woensdag 10 juli 2002 19:49 schreef Zef het volgende:
Thanx je hebt me denk ik onbewust op mogelijke oplossing gebracht, laat het wel weten als het gelukt is met oplossing erbij.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 19:57 schreef ACM het volgende:
[..]
Dat boeit weinig voor een download manager hoor :?
Grootste nadeel zal zijn dat ie default geen referer meegeeft, tenzij zo ingesteld dat ie dat wel doet.
Hoezo boeit het een download manager niet? Wat maakt het uit of je een download manager gebruikt of niet als je de extra functionaliteit die zo'n programma biedt (resumen en meerdere malen tegelijk downloaden) niet kunt gebruiken?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 10 juli 2002 20:09 schreef Zef het volgende:
Hoezo boeit het een download manager niet? Wat maakt het uit of je een download manager gebruikt of niet als je de extra functionaliteit die zo'n programma biedt (resumen en meerdere malen tegelijk downloaden) niet kunt gebruiken?
Ik bedoel het andersom.

Zo'n ding zal automatisch de url oppakken en downloaden, of ie het wel of niet kan resumen...
Je hebt wel kans dat als er file.php?id=20 gedownload moet worden dat de download-manager er niet naar kijkt.

Verwijderd

Hmm, ja ok :)
Pagina: 1