Toon posts:

MSI K7T 266pro 2 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer een half jaar geleden gekocht en hij werkte dusver prima....tot een week geleden. :? Het begon met het niet meer kunnen booten na een paar uitgestaan te hebben. Er moest dan een paar keer op de reset knop geramd worden voordat ie eindelijk weer eens bootte..
Er zit een MSI K7T 266pro 2 moederboard in met DLeds. Hieraan kon ik aflezen dat er iets niet goed was met mijn geheugen (beschadigd of niet goed geinstalleerd)

Na verloop van tijd kwamen er steeds meer problemen. Spontane reboots inclusief een BSOD met een fysieke memory dump op de meest willekeurige momenten zowel in Win2K als in WinXP waren geen uitzondering.

Ik heb toen de winkel gebeld en verteld over de problemen en die dachten net als mij dat het geheugen brak was. (2 x pc2100 256 MB DDR). Dus ff naar de winkel geweest en het geheugen omgeruild voor 2 nieuwe reepjes.

Thuis natuurlijk gelijk die nieuwe repen erin en toen bego de ellende pas echt goed. Hieronder een lijst wat ik krijg:

- computer start niet meer op (krijg geen beeld)
- als ie opstart en ik krijg beeld blijft ie of hangen in het bootmenu of nadat ik uiteindelijk met veel moeite in windows ben gekomen blijft ie daar hangen of crasht ie met de gebruikelijke blauwe schermen.
- floppydisk werkt niet meer

Mijn vraag is nu, weet iemand hier wat de oorzaak zou kunne wezen? Ik zelf denk dat mijn mobo is :?

Computer specs: AMD XP 1800 + , MSI K7T266pro 2, Asus V8200 64 mb, Soundblaster 5.1, NEC 19" CRT monitor, 40 GB 7200 rpm + 61,4 GB Maxtor 5400, 3Com netwerk kaart, 2 pc2100 256 MB DDR RAM

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:30

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ik denk dat het of het mobo of het geheugen is. Ongeveer een jaar geleden wilde ik na een aantal fouten Windows 98 opnieuw installeren. En elke keer dat de installatie de hardware ging configureren kreeg ik een fatale uitzondering met blauw scherm, elke keer dat ik het probeerde. Dus ik ging kijken wat de oorzaak was en kocht eens een nieuw RAMmetje. Eenmaal in de mobo gestopt ging de installatie wel goed. Dus ik denk dat je mobo of je geheugen kapot is.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Probeer eens de memory timings op standaard te zetten als dit nog niet gebeurd is.

Verwijderd

Topicstarter
Probeer eens de memory timings op standaard te zetten als dit nog niet gebeurd is.
Zal het proberen...als ik nog wel in mijn BIOS kan komen

IIG bedankt :)

Verwijderd

Mocht het instellen van de memory timings niets uitmaken, kan het ook zijn dat je een brak geheugenmoduletje ertussen hebt zitten. Ga dan het geheugen eerst eens goed testen met bijvoorbeeld MEMTEST86 wat bij een aantal Linux distributies zit, en vrij te downloaden is.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
En probeer de modules even 1 voor 1. Wellicht dat 1 van de 2 niet goed is. Verder lijkt het er heel erg op dat je mobo dan gaar kan zijn.....
Pagina: 1