Toon posts:

Een dode computer...

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een nieuwe Processor (P3 600) erin gedaan, zet de computer aan en... NIKS!:(
Toen heb ik mijn Celly terug gestopt en zet weer de computer aan en... niks alleen een paar lampjes (van de de kast) die eventjes branden. :'(

Wie weet wat het probleem is?? :?

Verwijderd

Piept hij of iets...???
anders zou ik zeggen dat de cpu er niet goed in zit piept ie wel dan is het je agp of je dimms die er niet goed inzitten maar ik denk dat ie niet echt stuk is hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Piepen deed die dat maar, dan wist ik al meer.
Helemaal niks, geen geluid... ik heb net nog geprobeerd nou branden de lampjes ook niet meer. :(

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 08:55

AMD

Life is short. Play more

Heb ik ook een keer gehad.
Maak je voeding eens open en kijk of de zekering die daar in zit is doorgebrand.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat wel verstandig?:? Ik heb geleerd dat je nooit een voeding mag open maken.
Ik heb gisteravond wel met een zaklamp in de voeding gekeken, maar daar was niks zwarts te zien.

Is zo'n zekering te vervangen of een nieuwe voeding? Ik dacht eerder aan de processor of moederbord.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als ie niet eens piept ofzo gok ik toch dat je voeding niet helemaal 100% is :).

Verwijderd

Het kan ook zijn dat je moederbord contact heeft gemaakt met je kast, er ontstaat dan kortsluiting. dit komt voor als je te hard gedrukt hebt bij het inzetten en er te weinig afstandbusjes zitten tussen moederbord en kast. Probeer het moederbord er maar uit te halen en weer opnieuw te plaatsen.

Dit komt trouwens heel veel voor bij zelfgebouwde systemen, ik heb het ook wel eens gehad.

Het heeft niets met voeding te maken.

• Palomar
  • Niet online
de voedingskabel naar het moederbord zit misschien niet goed vast?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik dacht dat het mijn voeding wel is :(, want mijn geen enkele fan draait. Zelfs de fan van de voeding niet. En de andere casefans weigeren aan te slaan.

Ik heb de pc wel zelf in elkaar gezet, een jaar geleden. Binnen dat jaar heb ik het moederbord er wel eens uitgehaald, maar als ik de pc daarna weer aanzet deed hij het gewoon. Alleen omdat ik een andere processor in heb gezet doet hij het niet meer :? Heel vaag vind ik.

BTW, mochten sommige mensen denken hoe kan hij dit dan typen? Nou dit is getypt op een Pentium 233 MMX@ 292 MHZ die als fileserver dient binnen mijn netwerk ;)

Verwijderd

Topicstarter
rick_h: De voedingkabel die zit er goed in, dus dat kan ook niet.

Tot nu de conclusie: Het is de voeding of het moederbord.

Iemand nog ideën of tips??

• [ti]
  • Niet online
Het is vrij simpel te testen om te kijken of je (ATX!) voeding stuk is:

Met een paperclip groene draad kortsluiten met (een willekeurige) zwarte.

Voeding moet dan aan gaan en fan's enzo gaan draaien. If not, hop hop in galop fijne nieuwe voeding halen. (Of open schroeven en kijken of er een zekering is doorgebrand)

Success.

Verwijderd

Ik ga voor het moederbord, voedingen zijn vrijwel onverwoestbaar.

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
zou ik niet zeggen....
ik heb mn voeding ook gesloopt zonder er eigenlijk echt gekke dingen mee te doen..
dat kreng hield er opeens mee op..
:(

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
The magic word -> BIOS Reset
-> CMOS Clear

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

euhm.... zit de stekker er wel in? :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Pfff Haazie je werkt toch niet bij de Epson-helpdesk?
Kreeg precies hetzelfde antwoord van een dame daar na een compleet verhaal verteld te hebben welke foutlampjes brandden en dat dat niet in 't moboboekje stond. Maar goed ik dwaal af geloof ik.
Hoe is het met de voeding eigenlijk nu? :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Dualdude: hoe ik in godsnaam mijn bios resetten als die niet eens opstart?

HaaZie: Leuk hoor, voor degene die grappig probeert te zijn Alle kabels zitten er in!

Tony Vroon: Hoe het met mijn voeding zit? Nou er komt geen stroom, piep of lampjes die branden.

Ik wil best mijn voeding open maken, maar ik wil geen electrische schok krijgen.
Heeft iemand daar tips over, dan kan ik zeggen of het een zekering is.

Verwijderd

druk je video kaart aan of verwijdert het
kan ook aan floppy disk liggen
daar door start de mobo ook niet op
haal even de stekker los van de floppy en start het dan dan werk hij meestal wel

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je misschien de power switch verkeerd aangesloten (bij ATX dan, bij AT merk je het meestal wel met een grote plof ed :))?
Wel vreemd als een voeding van het ene op het andere moment kapot gaat.

Verwijderd

Hoi,
wat een rare verhalen. Gewoon stekker eruit trekken kun je geen schok krijgen. Effe voeding openschroeven. Kijk of de zekering nog ok is.
Kan ook zijn dat er een weerstand in de voeding kapot is, dan zie je nix aan de zekering maar moet je wel een nieuwe voeding instaleren. Probeer het eens met de voeding van je server, hoef je niet direct te kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
waterman: Ik ga het proberen. Helaas, De fileserver heeft een AT voeding en die kan ik niet op een ATX aansluiten. ;)

Bigs: Ik heb alleen de processor eruit gehaald.

Verwijderd

Bios resetten kan met een jumper op het mobo, staat meestal iets met cmos bij. Spanningskabel loshalen en de jumper 5 seconden op de andere pinnen zetten, daarna weer terug. Dit werkt op de batterij van het mobo

Verwijderd

Waterman: nou dat kan dus wel, want in een voeding zitten een stel grote condensatoren
die genoeg stroom bevatten voor een flinke ontlanden, daar moet je wel mee oppassen dus

Verwijderd

Ja ja, de condensator die wisselstroom vasthoudt moet nog uitgevonden worden hoor .. :+

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens, ik heb vandaag de voeding opgemaakt en het ziet er normaal uit (alleen een hoop stof).

De zerkering is toch een geel rond ding?

Ik heb van alles geprobeert en nog geen leven! :'(

Verwijderd

Topicstarter
rob van den broek: ik heb het geprobeert, maar helemaal niets.

Iemand anders nog tips of oorzaak van het probleem?? :?

Verwijderd

Wat doet het nu wel en wat niet, draait de fan van je voeding? Als die draait is het de voeding niet. Als die wel draait is het iets anders en moet je het maar even berichten, dan gaan we gewoon een stapje verder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een nieuwe processor in gedaan. De computer start niet op (er branden even de lampjes).
Toen heb ik mijn Celly erin gedaan, aan gezet... een paar sec. draaide de fan en later niks meer. :(

Nu (vandaag dus) brand geen lampje en de fan draait niet.
Dus het is toch de voeding die kapot is.

Verwijderd

Ja dat klopt, een voeding draait, als die goed is altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan koop ik maandag een nieuwe voeding.

Toch wel gelukkig dat het de voeding is, gelukkig niet mijn BE6. :)

Verwijderd

er zijn geen condenzatoren die wisselspanning vast houden

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat zien?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn bh6. De BH6 (revisie 1) ondersteunt geen P3's... Het voltage wordt verkeerd doorgegeven aan de processor :(. Het kostte mij m'n p3 550. Weet je 100% zeker dat jouw be6 wel P3's ondersteunt? Anders kan je je processor wel afschrijven... Suc6 in iedergeval...

Verwijderd

Ja daar heb ik nog niet aan gedacht, dus dan zijn processor en voeding stuk.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Heb je deze HELE SIMPELE test al geprobeerd??
voeding loskoppelen.
verbind groen draadje met zwart draadje.
stekker erin.
Dan MOET de fan van de voeding gaan draaien. Anders is de voeding gewoon kaput.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35
Heb ik ook 3 keer gehad, redenen waren...

- Ik had de cpu er niet niet diep genoeg in gedrukt.... (slot1) WEES NIET BANG Om een beetje kracht te gebruiken...
Als je een Slot1 hebt, gewoon iet harder er in drukken....
-Ik had het power schakelaartje achterop de pc niet aangezet...
-Ik had de ATX power kabel niet aangesloten...
hier is een handleiding voor een socket ...

Gewoon in de gaatjes leggen..., met de hendel omhoog...

Daarna hendel helemaal indrukken, WEES NIET BANG OM WAT KRACHT TE GEBRUIKEN....

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 18:36
sorry, verkeerde knop...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Ik ken van die Compaq AT-voedingen. Als er geen stroom wordt afgenomen, dat gaat de voeding ook niet aan.
Je MOET dan echt een fan aansluiten en dan de voeding aandoen, anders blijft ie zo stil als een muis (fan van voeding draait dan ook niet)...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 10:21

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Stom maybe, maar heb je ook aan de schijven lopen rotzooien? kabeltje verkeerd om erin gedaan? Dan doet ie nl. ook nada! Geen beld of niks.

Makkie ;)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Ik ken ook iemand die een andere processor erin deed, en toen het hele systeem stil bleef.
Je schijnt iets met de bios te moeten doen, die zou moeten resetten naar default na een x-aantal keren aanzetten, zonder te werken.
Dat mobo + proc doet het iig weer.
Het heeft dus gewoon met het mobo te maken die een aantal instelling overnieuw moet vinden.

Ik zal nog eens vragen hoe dat nu opgelost is.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, weer veel gereageert.:) even alles op één rij:

Benza: Mijn BE6 heeft de laaste BIOS. Ondersteunt processoren tot 800MHz (dus ook die 600MHz). En mijn broer heeft ook een BE6 met een PIII 700Mhz.

GarBaGe: Nee, nog niet geprobeert.
Dus de voedingkabel die naar het moederbord gaat.
Maakt het iets uit welk groen en zwart draadje? :?

XElDiablo: Ik heb een S370 op converter.

DropDeadGorgeous: Nee, ik ben alleen de processor eruit gehaald en de voedingkabel van het mobo gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
dat's wwar ook ik heb nog een Gigabyte GA-6Bxe liggen die heb ik ook niet meer aan de praat gekregen.
Weten jullie misschien hoe die moet resetten? Mij niet gelukt. :(

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb het probleem gevonden! :)

Ik heb de voeding op de AT kast aangesloten en ik zet hem aan... de Voeding doet het (fan draait en start op. Dus is mijn BE6 kapot. :'(
Pagina: 1