Toon posts:

[win2K] logon Scripts starten niet bij de client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier bezig met ons netwerkje. Ik heb een leuk logon scriptje gemaakt, ik heb bij een gebruiker opgegeven dat dit script gebruikt moet worden bij het inloggen (in het profile tabje van de user onder active directorie). Als de gebruiker inlogd gebeurt er helemaal niets.

Ik heb op de dir waar het scriptje staat everyone en SYSTEM full control gegeven.

Als ik het scriptje met de hand draai werkt het wel.

We draaien 2k Advanced Server op de server
en 2k Professional als clients...

Verwijderd

Staat het script wel in de goede directory ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik neem aan dat je het script in c:\winnt\sysvol\sysvol\domainnaam\scripts hebt staan?

A wise man's life is based around fuck you

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 10 juli 2002 18:04 schreef zwelgje het volgende:
ik neem aan dat je het script in c:\winnt\sysvol\sysvol\domainnaam\scripts hebt staan?
Hoe er ook rekening mee dat je voor 9x (en volgens mij ook NT4)-clients het script ook in de NETLOGON moet hebben staan (als het goed is gebeurd dat automatisch, maarja, checken kan geen kwaad)...

Virussen? Scan ze hier!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op woensdag 10 juli 2002 18:39 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Hoe er ook rekening mee dat je voor 9x (en volgens mij ook NT4)-clients het script ook in de NETLOGON moet hebben staan (als het goed is gebeurd dat automatisch, maarja, checken kan geen kwaad)...
vriend, die c:\winnt\sysvol\sysvol\domainnaam\scripts directory is de netlogon directory... ;)

A wise man's life is based around fuck you

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 10 juli 2002 19:50 schreef zwelgje het volgende:

[..]

vriend, die c:\winnt\sysvol\sysvol\domainnaam\scripts directory is de netlogon directory... ;)
Eh ja, ik bedoelde eigenlijk ook de NETLOGON-share, niet directory. Foutje, bedankt...

NETLOGON-share moet idd verwijzen naar de folder die zwelgje al opgaf.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Het script staat in:
\\server\SYSVOL\domein\scripts\logon.vbs =
(j:\winnt\sysvol\sysvol\domein\scipts\logon.vbs
script ook in de NETLOGON moet hebben staan
Staat ie

Maar 't werkt nog steeds niet :(

• Goost
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je moet in de instellingen bij de gebruiker, welk logon-script hij moet gebruiken, geen pad opgeven. Dan werkt het nl. niet. Je moet dus gewoon in het profile-tab van de gebruikersgegevens logon.vbs opstarten en bijvoorbeeld niet: \\server\netlogon\logon.vbs

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 11 juli 2002 09:13 schreef vanDee het volgende:
Het script staat in:
\\server\SYSVOL\domein\scripts\logon.vbs =
(j:\winnt\sysvol\sysvol\domein\scipts\logon.vbs
[..]

Staat ie

Maar 't werkt nog steeds niet :(
Ik zie dat je VBS gebruikt voor scripting... dan neem ik aan dat Windows Scripting Host ook op de client geinstalleerd is? Indien ja, en het werkt nog niet: heb je de nieuwste WSH al geprobeerd (5.6 is dat meen ik uit mijn hoofd).

En wat Goost zegt klopt idd, geen compleet UNC-path ingeven.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, echter als ik handmatig dit script opstart vanaf de betreffende winxp client (script dus op de server) dan wordt deze ook netjes uitgevoerd.
Pagina: 1