slecht 2d beeld->monitor of videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:11
Ik heb de laatste tijd last van nogal een slecht 2d beeld (althans, het valt me de laatste tijd sterk op). Dit uit zich met name door trillende lijnen in menubalken. Als ik bijvoorbeeld een niet gemaximaliseerd scherm heb, dan zie ik het het duidelijkst in een baan van ongeveer 5cm horizontaal door het midden. Nu is mijn vraag echter, ligt dit aan de monitor, of aan de videokaart? Ik heb een Iiyama Vision Master Pro 410 van +/-2-3jr oud, en een Asus V7700 32MB geforce2 pure van anderhalf jaar oud. Ik draai op een resolutie van 1280x1024x32@85Hz. Ik kan deze monitor momenteel niet even aan een andere pc hangen overigens.

Verwijderd

directx versie ???

Verwijderd

Misschien een kabel-probleem... probeer eens met een nieuwe HQ monitor kabel, dat kan heel veel schelen in beeldkwaliteit.

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 16:51 schreef Spooty het volgende:
directx versie ???
:?

dus...

staan er geen beinvloedende apparaten in de buurt van je monitor? (radio, speakers, tv enzzzz.)

verder denk ik eerder slijtage monitor dan vga kaart.

De GF2 serie stond niet echt bekend om z'n goede beeldkwaliteit..... maar een reso van 1280 zou ie nog prima weer moeten geven.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

duidelijkst in een baan van ongeveer 5cm horizontaal door het midden.
Monitor. Effe kijken hoe oud 'ie is en of je nog garantie hebt. En zie je het op 75Hz ook, of is het echt die ene resolutie?

(Je hebt een raster-synchrone brom op je voedinsspanning. Teken van een voeding die binnenkort gaat falen..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Tsja beeldschermen worden ook uoder, dus zou best wel eens kunnen dat het aan je beeldscherm ligt.
Probeer eens in een lagere resolutie te zetten.

Signature

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik weet niet welke Geforce kaarten er last van hebben, maar er schijnen een hoop in omloop te zijn met relatief slechte 2D.

Hoe is je 3D beeld? Als het aan je monitor ligt mag dat geen verschil maken.

[edit] met 2D -> met relatief slechte 2D :9

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 17:00 schreef ritsjoena het volgende:
Ik weet niet welke Geforce kaarten er last van hebben, maar er schijnen een hoop in omloop te zijn met 2D filters.

Hoe is je 3D beeld? Als het aan je monitor ligt mag dat geen verschil maken.
2d filters == goed
slechte 2d filters == slecht :P

zoals ik al zei de GF2 serie is zowiezo al niet zo denderend met z'n beeldkwaliteit, als je dan ook nog es (als fabrikant) slechte filters gebruikt........

maar asus gebruikt duurdere, dus betere filters, leadtek en hercules gebruiken echter nog betere....
Pagina: 1