plextor 12/10/32 a leest max. maar 10x?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
op die plextor staat dat ie 32 max. aan kan maar als ik hem in laat lezen door een fik prog. dan staat dat ie de heletijd maar op 10 speed leest ook al zet ik alle settings op max. reading speed en met sisoft en nero test dinges heb ik dat ook. mn dvd-rom die max 24 leest, die leest ook maar de heletijd op 8 speed.

wanneer bereikt ie dan max. als je hem zeker 10 lang intensief laat lezen zeker?
maar hebben jullie dit ook dat ie niet zo hoog leest?

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Veel drives hebben wel eens moeite met het lezen van CD-RW's. Wat gebeurt er met een geperste CD? Wordt die ook op 10 speed gelezen?

• Mr.C4
  • Niet online
nee, gewoon alles leest ie maar op 10 speed behalve dvd's dan die kan die niet lezen.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Al eens plextools ginstalleerd? Daar kun je ook de snelheid mee instellen. Nero drivespeed (wordt dacht ik standaard mee-geinstalleerd met nero) kan het ook.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

Heb je wel een jumper voor DMA gezet aan de achterkant? Naast de audioconnectors zit links een plek voor een jumper, als je daar een jumper plaatst gaat hij van PIO4 naar DMA.

Misschien dat het helpt?!?!?

https://powershellisfun.com

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:07

smallboy

N/A

DMA ff aanzetten (bij de eigenschappen/properties van je drive bij apparaatbeheer/device manager).

Wat bij mij hielp (drive las maar 8x ipv 32x) was bus master drivers installeren.

• Mr.C4
  • Niet online
mijn plextor en hitachi dvd-rom hebben beide geen jumpers om dma aan te zetten. en met drivespeed lukte het ook niet.
maar waar kan ik dma aanvinken in xp, want de manier hoe smallboy het zegt gaat niet ik zie dan nergens dma staan bij win 98 lukte dit vorige keer wel.

en smallboy waar haal je de bus master drives? ik heb btw een asus p3b-f mobo.

/edit ik heb win xp prof.

• Sparhawk

Sparhawk

Op woensdag 10 juli 2002 19:05 schreef Mr.C4 het volgende:
mijn plextor en hitachi dvd-rom hebben beide geen jumpers om dma aan te zetten. en met drivespeed lukte het ook niet.
maar waar kan ik dma aanvinken in xp, want de manier hoe smallboy het zegt gaat niet ik zie dan nergens dma staan bij win 98 lukte dit vorige keer wel.

en smallboy waar haal je de bus master drives? ik heb btw een asus p3b-f mobo.

/edit ik heb win xp prof.
Luiwammes :P
Zelf ff de F1 toest gebruiken enzo..

Maar goed, ben de beroerdste niet: My computer, propertiestabblad hardware, device manager, ide atapi controllers, en daar kun je bij je primary en secundary zooi dma aanzetten...of beter gezegd, UDMA.

Wat die plextor betreft die heeft WEL een jumpertje voor dma aan te zetten. Als je achterop kijkt, zitten er ergens 2 pinnetjes waar geen omschrijving bijstaat, en waar je precies 1 jumper over kan zetten... Dan krijg je dma aan.

Succes :)

• Mr.C4
  • Niet online
Op donderdag 11 juli 2002 12:55 schreef Sparhawk het volgende:

[..]

Luiwammes :P
Zelf ff de F1 toest gebruiken enzo..

Maar goed, ben de beroerdste niet: My computer, propertiestabblad hardware, device manager, ide atapi controllers, en daar kun je bij je primary en secundary zooi dma aanzetten...of beter gezegd, UDMA.

Wat die plextor betreft die heeft WEL een jumpertje voor dma aan te zetten. Als je achterop kijkt, zitten er ergens 2 pinnetjes waar geen omschrijving bijstaat, en waar je precies 1 jumper over kan zetten... Dan krijg je dma aan.

Succes :)
ik heb al de help gebruikt maar er stond iets vaag met bronnen enzo :? maar bedankt ik zat de heletijd bij dvd/cd-rw stations te kijken en daar zag ik geen dma. maar bij de ide controllers wel. in dat boekje van plextor staat nix over een jumper dus ik wist niet waarvoor die jumper precies voor was. maar nu is het beter thnx

• Sparhawk

Sparhawk

Op donderdag 11 juli 2002 19:02 schreef Mr.C4 het volgende:

[..]

ik heb al de help gebruikt maar er stond iets vaag met bronnen enzo :? maar bedankt ik zat de heletijd bij dvd/cd-rw stations te kijken en daar zag ik geen dma. maar bij de ide controllers wel.
Jups, da's het verschil tussen win2000 en win 9X
in dat boekje van plextor staat nix over een jumper dus ik wist niet waarvoor die jumper precies voor was. maar nu is het beter thnx
Da's de grap, hij staat ook niet in de handleiding, maar hij werkt perfect. Windows 2000 heeft namelijk problemen met multiword DMA, en da's precies wat je plextor is. Als je die jumper erop gooit, gaat ie gewoon naar UDMA 33, en daar kan win 2k wel goed mee overweg.

Pagina: 1