Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Veel plezier ermee.
(Ik zou gewoon het geld en de moeite sparen en een ander MB kopen, don't get me wrong, the A7V rocks)
Ik denk dat je niet veel zal merken van die 10 Mhz DDR fsb extra
Veel moeite was het niet.Op woensdag 10 juli 2002 15:47 schreef [ash] het volgende:
De multiplier zit in de processor, elke multiplier zit aangesloten op een andere pin(netje) van de CPU. Wil je andere multiplier gerbuiken moet je je CPU "unlocken" zoals dat heet.
Veel plezier ermee.
(Ik zou gewoon het geld en de moeite sparen en een ander MB kopen, don't get me wrong, the A7V rocks)
Ik heb mijn Proc met silverlijm en een sateeprikker geunlocked
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
MijOp woensdag 10 juli 2002 15:49 schreef Termi het volgende:
De AMD 1400 is een processor die van multipleier 5 een 14 maakt en dan 5*100 = 500 Mhz maarh hij maakt dan 1400 Mhz. Het kan alleen die AMD 1400 en geen ander.
Ik denk dat je niet veel zal merken van die 10 Mhz DDR fsb extra.
Dan zou ik nog een paar bruggetje moeten smeren
Bijvoorbeeld CPUFSB, check podien.deOp woensdag 10 juli 2002 16:01 schreef The_Greater het volgende:
Wie weet welk programma waarmee je softwarematig kunt overclocken?
Trouwens, ik snap jou niet helemaal waarom je in combinatie met deze plank je TB1333 omruilt voor een XP1600+
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
nouja, vakantie... Een beetje proberen.. en jha. En de prijs... 77Euro en de oude verkocht voor 45Euro...Op woensdag 10 juli 2002 16:14 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld CPUFSB, check podien.de
Trouwens, ik snap jou niet helemaal waarom je in combinatie met deze plank je TB1333 omruilt voor een XP1600+
Ik zoek eigenlijk een proggie waarmee ik ook de Mulitplier kan verzetten. Maar ik neem aan dat niet bestaat...
CPU relocken!
Step by step guide how to cut and paint the AMD Athlon XP / Morgan bridges
Of met de Interactiv guide.
Kijk daar heb ik nou wat aan
Ik heb zelf revisie 1.01 (Zat geloof bij de eerste 100 in Nederland die een a7v hadden). Kan ik daar nu ook een XP op plaatsen. En kan ik dat testen zonder dat ik er schade door krijg...Op woensdag 10 juli 2002 20:36 schreef The_Greater het volgende:
Ik heb zelf reversie 1.04 met bios versie 1011
Aan de andere kant moet je een XP processor weer de bandbreedte geven waar die om smeekt.
* 4POX wacht nog wel even op wat de markt gaat doen.. (dan doel ik op de ontwikkeling rond de hammer. De dual k7 en p4)
Maar je kunt wel de processor unlocken en dan op een lagere fsb laten draaien met een hogere multiplie.Op donderdag 11 juli 2002 00:20 schreef monterey het volgende:
een xp past er wel op maar zal nooit op een fsb van 133 werken dus al met al heb je er niets aan max haalbaar is een fsb van 110
Gaat denk ik wel ten koste van de performance
1: Een Plankje met reversie 1.04 of hoger
2: Bios 1011
En het maakt geen zak uit kwa snelheid en temparatuur.. Wie het verhaal verzonnen heeft dat rating overeenkomt met de oude snelheid van Thunderbird heeft het fout. Het verschil is dat er SSE er bij zit...
Een nutige upgrade? Nee, neem dan maar een gewone thunderbird. En jha, ik verkoop hem weer meteen door. Iemand interesse in een Amd 1600+ die geunlocked is? hij wil alle MPtjes
Daar kan ik aan toevoegen dat het met revisie 1.01 ook goed werkt. Heb hier een XP @ 12,5x100 lopen op mijn A7V. Ik denk dus dat het met alle revisies wel zal werken.Op donderdag 11 juli 2002 10:59 schreef The_Greater het volgende:
Nog een keer dan. Je kunt een AMD athlon XP er opzetten als je...
1: Een Plankje met reversie 1.04 of hoger
2: Bios 1011
En het maakt geen zak uit kwa snelheid en temparatuur.. Wie het verhaal verzonnen heeft dat rating overeenkomt met de oude snelheid van Thunderbird heeft het fout. Het verschil is dat er SSE er bij zit...
Een nutige upgrade? Nee, neem dan maar een gewone thunderbird. En jha, ik verkoop hem weer meteen door. Iemand interesse in een Amd 1600+ die geunlocked is? hij wil alle MPtjes
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
De proc loopt nu op 1533Mhz/1800+.
Verwijderd
Er komt binnenkort bios versie 1012 uit voor dit moederbord, is nu beta
Dit topic is gesloten.
![]()